Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων συχνά ακολουθεί τις τάσεις της αγοράς καινούργιων οχημάτων, με τις κινεζικές μάρκες να κάνουν αισθητή την παρουσία τους το τελευταίο διάστημα. Αν και το μερίδιό τους παραμένει περιορισμένο, στη γερμανική αγορά οι πωλήσεις μεταχειρισμένων κινεζικών αυτοκινήτων έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί από το 2022, αντιπροσωπεύοντας ωστόσο λιγότερο από το 1% του συνολικού όγκου πωλήσεων.
Η MG, η οποία ανήκει πλέον στην κινεζική εταιρεία SAIC, κυριαρχεί στις πωλήσεις, ενώ οι μάρκες Polestar, DFSK και Maxus διατηρούν χαμηλότερα μερίδια. Σταδιακά ενισχύεται και η παρουσία των BYD και NIO, αν και τα ποσοστά τους παραμένουν μικρά προς το παρόν.
Τα κινεζικά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα διατίθενται σε τιμές χαμηλότερες από τον μέσο όρο της αγοράς. Ενδεικτικά, ένα σχετικά νέο μοντέλο MG4 κοστίζει περίπου 24.900 ευρώ, όταν η μέση τιμή για μεταχειρισμένο όχημα στη δημοφιλή πλατφόρμα Autoscout24 ανέρχεται σε 27.753 ευρώ. Παρά το συγκριτικό πλεονέκτημα στην τιμή, τα κινεζικά μεταχειρισμένα χρειάζονται κατά μέσο όρο 127 ημέρες για να πουληθούν, χρονικό διάστημα αισθητά μεγαλύτερο σε σχέση με τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το χαμηλό μερίδιο πωλήσεων των μεταχειρισμένων κινεζικών αυτοκινήτων αποδίδεται κυρίως στην περιορισμένη αναγνωρισιμότητα των εμπορικών σημάτων και στις επιφυλάξεις των καταναλωτών σχετικά με τη μακροζωία και την αξιοπιστία των οχημάτων. Παράλληλα, η έλλειψη επαρκών υποδομών και οι δυσκολίες στη συντήρηση αποτελούν σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση.
Ένα ακόμα ζήτημα αφορά τον υψηλό ρυθμό υποτίμησης. Ενδεικτικά, το MG5 έχασε περίπου το 20% της αρχικής του αξίας μέσα σε έναν χρόνο, ενώ παρόμοιες απώλειες σημειώνονται και σε άλλα κινεζικά μοντέλα.
Παρά τις προκλήσεις, η παρουσία των κινεζικών αυτοκινήτων στην αγορά παραμένει σε πρώιμο στάδιο. Όσο αυξάνεται η αναγνωρισιμότητα και ενισχύεται η εμπιστοσύνη των καταναλωτών, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι θα υπάρξει αύξηση της ζήτησης, η οποία ενδέχεται να ξεπεράσει την προσφορά στο μέλλον. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε άνοδο των τιμών των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών κινεζικών αυτοκινήτων όχι μόνο στη Γερμανία, αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.