ΓΔ: 1464.03 0.44% Τζίρος: 137.97 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA
Φώτο: Shutterstock

Ένοχος για το diesel-gate δήλωσε ο πρώην πρόεδρος της Audi

Ο Ρούπερτ Στάντλερ αναμένεται να καταδικασθεί σε ποινή φυλάκισης το πολύ δύο ετών με αναστολή και να πληρώσει πρόστιμο 1,1 εκατ. ευρώ για το σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών καυσαερίων που κηλίδωσε τη φήμη της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Audi, θυγατρικής της Volkswagen, ο οποίος δικάζεται στη Γερμανία στο πλαίσιο της υπόθεσης «ντίζελγκεϊτ», παραδέχεται τις ευθύνες του στο σκάνδαλο της παραποίησης των εκπομπών καυσαερίων από ντιζελοκίνητα οχήματα, ανακοίνωσε σήμερα η υπεράσπισή του στο δικαστήριο του Μονάχου, από το οποίο δικάζεται.

Ο Ρούπερτ Στάντλερ λέει πως «δέχθηκε» να διατεθούν προς πώληση οχήματα με μη εγκεκριμένα λογισμικά και πως «παρέλειψε» να ενημερώσει σχετικά τους εταίρους της Volkswagen, σύμφωνα με τη σύντομη δήλωση που αναγνώσθηκε από τη δικηγόρο Ουλρίκε Τόλε-Γκρολ.

Ο πρώην επικεφαλής της Audi, είναι ο κύριος κατηγορούμενος στην πρώτη ποινική δίκη που άρχισε στη Γερμανία για το παγκόσμιο σκάνδαλο ντίζελγκεϊτ. Ερωτηθείς έπειτα από τη σύντομη δήλωση της υπεράσπισής του, ο Ρούπερτ Στάντλερ επιβεβαίωσε με ένα «ναι» το κείμενο που αναγνώσθηκε.

Ο Στάντλερ δικάζεται εδώ και δυόμισι χρόνια δίπλα σε άλλα πρώην στελέχη της Volkswagen και μέχρι τώρα αρνούνταν τις κατηγορίες σε βάρος του. Όμως διαπραγματεύσεις με το δικαστήριο του Μονάχου άλλαξαν πριν από μερικές εβδομάδες τα δεδομένα: ο Ρούπερτ Στάντλερ δέχθηκε να δηλώσει ένοχος και, σε αντάλλαγμα για την πλήρη ομολογία του σχετικά με τις κατηγορίες, να του επιβληθεί ποινή λιγότερο βαριά από την κάθειρξη των δέκα ετών, με την οποία απειλούνταν.

Ο Στάντλερ, ο οποίος έχει σπουδάσει οικονομικά, δεν κατηγορείται ότι είναι αυτός που οργάνωσε την απάτη, αλλά ότι γνώριζε για την εγκατάσταση παράνομων λογισμικών και δεν έκανε τίποτε για να βάλει τέλος σ' αυτή την πρακτική, συνεχίζοντας να υποστηρίζει την πώληση αυτοκινήτων με παραποιημένο λογισμικό.

Ο κατηγορούμενος «εξέφρασε τη λύπη του» για το γεγονός ότι «δεν μπόρεσε να επιλύσει την κρίση» στους κόλπους της Volkswagen που συνδέεται με τα παραποιημένα λογισμικά των κινητήρων και δέχθηκε κατά συνέπεια ότι φέρει την ποινική ευθύνη γι' αυτό, σύμφωνα με τη συνήγορό του.

Το δικαστήριο αναμένεται να εκδώσει την ετυμηγορία του μέσα στον Ιούνιο. Ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αναμένεται να καταδικασθεί σε ποινή φυλάκισης το πολύ δύο ετών με αναστολή και να πληρώσει πρόστιμο 1,1 εκατομμύριο ευρώ, εφόσον γίνει δεκτή η πρόταση του δικαστηρίου.

Ο όμιλος Volkswagen παραδέχθηκε το Σεπτέμβριο του 2015 πως εγκατέστησε σε 11 εκατομμύρια οχήματα εταιρειών του ομίλου λογισμικά που τα κάνουν να εμφανίζονται στα εργαστηριακά τέστ ότι ρυπαίνουν λιγότερο απ' ό,τι στην πραγματικότητα. Το «ντίζελγκεϊτ» προκάλεσε παγκόσμιο σκάνδαλο και κηλίδωσε τη φήμη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Οριστικό λουκέτο από τα τέλη Μαρτίου μπαίνει στην Audi Βρυξελλών

Η κρίση στη μητρική Volkswagen πιέζει τον γερμανικό κολοσσό να περιορίσει τα κόστη. Ξεκινά επομένως το ριζικό πρόγραμμα λιτότητας από το μικρό εργοστάσιο στις Βρυξέλλες, το οποίο παράγει αποκλειστικά ένα και μόνο μοντέλο: το ηλεκτρικό SUV Q8 e-tron.
ΔΙΕΘΝΗ

Volkswagen: Πάνω από 9 δισ. θέλει να αντλήσει από την IPO της Porsche

Τα έσοδα από τη συμφωνία θα βοηθήσουν τη Volkswagen να χρηματοδοτήσει τη μετάβαση της εταιρείας στα ηλεκτρικά οχήματα και τις επενδύσεις σε λογισμικό, σύμφωνα με την ανακοίνωση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. 
ΔΙΕΘΝΗ

Αποζημιώσεις σε κατόχους VW για το σκάνδαλο με τους ρύπους

Οι πελάτες που θα προσφύγουν κατά της εταιρείας δικαιούνται επί της αρχής να λάβουν αποζημίωση που το ύψος της θα καθοριστεί από τον αριθμό χιλιομέτρων που είχε διανύσει το όχημα, αποφάσισε γερμανικό δικαστήριο.
ΔΙΕΘΝΗ

Στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων ετών ο δείκτης κερδοφορίας της BMW

Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της BMW, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 30% τους τρεις τελευταίους μήνες έως τον Σεπτέμβριο, καθώς οι καταναλωτές μείωσαν τις δαπάνες των προϊόντων πολυτελείας.