ΓΔ: 2087.2 1.05% Τζίρος: 225.96 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φώτο: Shutterstock

Η Πορτογαλία «ανάβει» τις μηχανές για το πρώτο ορυχείο λιθίου

Πλέον η Πορτογαλία σκοπεύει να προχωρήσει στην παραγωγή υψηλότερου εμπλουτισμού λίθιο που είναι κατάλληλο για να χρησιμοποιηθεί σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ηλεκτρικές συσκευές.

Η πορτογαλική υπηρεσία για την Προστασία του Περιβάλλοντος (APA) ενέκρινε υπό όρους τη λειτουργία του πρώτου ορυχείου λιθίου στη χώρα, η οποία διαθέτει τα μεγαλύτερα αποθέματα στην Ευρώπη αυτού του μετάλλου, κρίσιμου για την κατασκευή μπαταριών και την ενεργειακή μετάβαση.

Η APA ενέκρινε, υπό πολλούς όρους, τα σχέδια της βρετανικής εταιρείας Savannah Resources να προχωρήσει στην εξαγωγή λιθίου κοντά στο χωριό Μποτίκας, που βρίσκεται στη βορειοανατολική Πορτογαλία, όπως ανέφερε υπηρεσία σε ανακοίνωσή της.

Το σχέδιο για το ορυχείο «τροποποιήθηκε σημαντικά» σε σχέση με την αρχική πρόταση προκειμένου «να δοθούν εγγυήσεις για το περιβάλλον», οι οποίες αφορούν μεταξύ άλλων την προστασία των τρεχούμενων νερών, τη βιοποικιλότητα ή τη διαχείριση των απορριμμάτων, διευκρίνισε η APA.

Από την πλευρά της η Savannah εξέφρασε την ικανοποίησή της για την απόφαση, τονίζοντας ότι είναι «η πρώτη φορά» που η APA εγκρίνει τη δημιουργία ορυχείου λιθίου στην Πορτογαλία. Έγινε «ένα σημαντικό βήμα» για αυτό που μπορεί να γίνει το μεγαλύτερο ορυχείο λιθίου στη δυτική Ευρώπη, εκτίμησε.

Εκτός από τα σχέδια της Savannah στο Μποτίκας και αυτά της πορτογαλικής εταιρείας Lusorecursos στη γειτονική περιοχή Μονταλέγκρε, που έχει προχωρήσει λιγότερο, η κυβέρνηση της Πορτογαλίας προχώρησε πέρυσι σε διεθνή πρόσκληση για την υποβολή προσφορών προκειμένου να γίνουν έρευνες για τον εντοπισμό λίθιο σε έξι επαρχίες της χώρας.

Η Πορτογαλία είναι ήδη η βασική παραγωγός λιθίου στην Ευρώπη, αλλά προς το παρόν το μέταλλο χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά για την κεραμική και την υαλουργία. Πλέον η χώρα σκοπεύει να παράξει υψηλότερου εμπλουτισμού λίθιο που είναι κατάλληλο για να χρησιμοποιηθεί σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ηλεκτρικές συσκευές.

Μαζί με το κοβάλτιο και το νικέλιο, το λίθιο είναι μεταξύ των μετάλλων που είναι απαραίτητα για την κατασκευή ηλεκτρικών μπαταριών, οι οποίες χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα. Προκειμένου να μειώσει την εξάρτησή της, κυρίως από την Κίνα, η ΕΕ ετοιμάζεται να ανοίξει ορυχεία και διυλιστήρια για να επεξεργάζεται το λίθιο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σειρά αυτοκινήτων ΚΤΕΟ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

TUV: Ένα στα πέντε αυτοκίνητα με σοβαρά ελαττώματα στους τεχνικούς ελέγχους

Η TUV καταγράφει ότι 21,5% των οχημάτων αποτυγχάνει στον τεχνικό έλεγχο, με τα ελαττώματα να αυξάνονται όσο μεγαλώνει η ηλικία τους. Ξεχωρίζουν Mini Cooper SE, Audi Q4 e-tron και Mazda 2, ενώ το Tesla Model Y κατατάσσεται τελευταίο.
Γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων
ΔΙΕΘΝΗ

Η Κίνα αλλάζει τον παγκόσμιο χάρτη πωλήσεων αυτοκινήτων

Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων το 2024 έφτασαν τα 80 εκατομμύρια, με τα ηλεκτρικά και υβριδικά να φτάνουν το 45%. Η Κίνα παράγει πλέον το 40% των αυτοκινήτων, κατέχει τη μερίδα του λέοντος στα ηλεκτρικά και είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας.
Έκθεση αυτοκινήτου Σαγκάη
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Αύξηση 54% στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε έναν χρόνο

Στην Κίνα οι σταθμοί φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα ξεπέρασαν τα 18,6 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 54% σε ένα έτος. Οι περισσότεροι (14,1 εκατ.) είναι ιδιωτικοί, ενώ η συνολική ισχύς άγγιξε τις 203 εκατομμύρια κιλοβατώρες.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ATTO 2 Comfort: Ηλεκτρική αυτονομία 430 χλμ. σε νέο μοντέλο

Το νέο ATTO 2 Comfort ξεχωρίζει ως αγαπημένη επιλογή στις compact SUV κατηγορίες, με αυτονομία 430 χλμ, ταχύτερη φόρτιση DC, μπαταρία 64,8 kWh και επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 7,9''. Προσφέρει άνεση, επιδόσεις και πρακτικότητα.
ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν την αυτονομία των ηλεκτρικών μοντέλων

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν σημαντική μείωση επικίνδυνων ρύπων, όμως η περιορισμένη αυτονομία και το ελλιπές δίκτυο φόρτισης τα καθιστούν λιγότερο ελκυστικά για αγοραστές σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα.
Εσωτερικό Tesla αυτοκινήτου
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία: Πόσο επηρεάζει τους επιβάτες στα EV;

Έρευνα της ADAC δείχνει πως η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν διαφέρει σημαντικά από τα συμβατικά, ούτε εγκυμονεί κίνδυνο για την υγεία οδηγών και επιβατών, σύμφωνα με 975.000 μετρήσεις.