ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
ilektrokinisi
Φώτο: Shutterstock

Απαραίτητες οι επενδύσεις για ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην ΕΕ

Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος χρειάζονται ενισχύσεις, επενδύσεις και επεκτάσεις του σημερινού δικτύου σταθμών φόρτισης.

Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό. Θα είναι όμως σε θέση τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας που υπάρχουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση να ανταποκριθούν στο σημαντικό επιπλέον φορτίο που θα προέρχεται από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και φορτηγά;

Έρευνα που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος σε πέντε κράτη μέλη της ΕΕ έδειξε ότι αν και ορισμένοι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης θα πρέπει να έχουν υψηλές συνδέσεις δικτύου, αυτοί δεν θα πρέπει να γίνουν εμπόδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Για να μπορέσουν οι εμπλεκόμενοι να προσφέρουν απρόσκοπτα ηλεκτρική ενέργεια σε όλα τα οχήματα, χωρίς να δημιουργείται πρόβλημα χρειάζονται ενισχύσεις, επενδύσεις και επεκτάσεις του σημερινού δικτύου. Έτσι για να υπάρξει υλοποίηση του πλάνου όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς θα πρέπει να δραστηριοποιηθούν άμεσα, χωρίς να χάνουν πολύτιμο χρόνο.

Όλα τα μέρη που εμπλέκονται στην ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης (κυβερνήσεις, φορείς εκμετάλλευσης σημείων φόρτισης, διαχειριστές συστημάτων μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας) θα πρέπει να ξεκινήσουν, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τον προγραμματισμό το συντομότερο δυνατό για να διασφαλίσουν τόσο τις σημερινές όσο και τις μελλοντικές ανάγκες φόρτισης τόσο των αυτοκινήτων, αλλά κυρίως των φορτηγών για τα οποία οι ανάγκες θα είναι πολλαπλάσιες και πολύ πιο απαιτητικές από αυτές των αυτοκινήτων.

Το κλειδί για μια επιτυχημένη και έγκαιρη απορρόφηση της υποδομής φόρτισης είναι να γνωρίζουμε πότε και πού θα προκύψει η ζήτηση. Ορισμένες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας έχουν αρχίσει να επεξεργάζονται σχέδια ανάπτυξης που βασίζονται στην προβλεπόμενη ζήτηση.

Τα φιλόδοξα πρότυπα διοξειδίου του άνθρακα για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα είναι κάτι το δεδομένο καθώς έχει αποφασιστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σταδιακή μείωση των εκπομπών τόσο από το 2025 και το 2030, όσο και για το 2035 και μετά. Και φυσικά αυτή η ενέργεια που θα απαιτηθεί για τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων θα πρέπει να προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Τότε μόνο θα υπάρξει ηλεκτροκίνηση με μηδενικούς ρύπους. Σε διαφορετική περίπτωση το πρόβλημα των εκπομπών ρύπων θα μετατοπιστεί αλλού, χωρίς να έχουμε πετύχει την απόλυτη μείωση των εκπομπών άνθρακα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

electric cars-ilektrika-autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Ανέτοιμη για την πλήρη ηλεκτροκίνηση μέχρι το 2035 είναι η Ευρώπη

Οι ελλείψεις πρώτων υλών, οι κατάλληλες υποδομές και η έλλειψη μεγάλης χωρητικότητας φορτιστών στα δημόσια σημεία προβληματίζουν τους Ευρωπαίους, για τις επενδύσεις που απαιτούνται για την ηλεκτροκίνηση.
ΔΙΕΘΝΗ

Η Κίνα υποστηρίζει ότι οι ΗΠΑ ακολουθούν μη εμπορικές πρακτικές

«Στην πραγματικότητα, η ανάπτυξη της κινεζικής βιομηχανίας είναι το αποτέλεσμα της τεχνολογικής καινοτομίας των επιχειρήσεων και της ενεργούς συμμετοχής τους στον ανταγωνισμό της αγοράς» εκτιμά το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου.
Musk, Tesla, ilektrika autokinita
ΔΙΕΘΝΗ

Ακυρώθηκε το σχέδιο για φθηνό Tesla: Ο Ε. Μασκ φοβήθηκε του Κινέζους

Το Reuters αποκαλύπτει ότι το πιο φιλόδοξο σχέδιο της Tesla για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του λαού έχει πλέον εγκαταλειφθεί και η εταιρεία στρέφεται στα ρομποτικά ταξί. «Είναι ψέματα», απαντά ο Μασκ.
ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Ελλιπείς οι υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων ανησυχούν για τις ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης των EV και αναζητούν τις καλύτερες επιλογές για να δημιουργηθεί το πλαίσιο που θα εξασφαλίσει την γρήγορη και ασφαλή φόρτιση.