ΓΔ: 894.74 0.69% Τζίρος: 60.66 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Όταν το σπίτι γίνεται γραφείο: Ποιες παγίδες να αποφύγετε

Η επέκταση του εργασιακού χρόνου εις βάρος του προσωπικού και η αδράνεια που φέρνει... πρόσθετα κιλά είναι οι δύο μεγάλοι κίνδυνοι της εργασίας στο σπίτι στην εποχή της πανδημίας κορονοϊού.

Όταν τον Ιανουάριο ακούγαμε για τα πρώτα κρούσματα κορονοϊού στη Κίνα, και τους αποκλεισμούς ολόκληρων πόλεων, ελάχιστοι μπορούσαν να φανταστούν ότι θα ζούσαμε παρόμοιες εικόνες σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Όσο εξαπλωνόταν η πανδημία του κορονοϊού, μπήκε στο επίκεντρο η εξ αποστάσεως εργασία. Στην Ελλάδα όλο και περισσότερες εταιρείες δίνουν την δυνατότητα στους υπαλλήλους τους να εργαστούν από το σπίτι.

Το Bloomberg επικοινώνησε με δημοσιογράφους που αναγκάστηκαν να εργαστούν από το σπίτι τους σε Πεκίνο, Σανγκάη, Χονγκ Κονγκ, Σεούλ και Τόκυο το τελευταίο διάστημα για να δώσουν συμβουλές για όσους αναγκαστούν να εργαστούν από το σπίτι τους.

Μεγιστοποιήστε την παραγωγικότητα

Το ζήτημα είναι να αισθανθείτε ότι συνεχίζετε να πηγαίνετε στη δουλειά. Συνεχίστε να διατηρείτε κομμάτια της ρουτίνας σας που είχατε πριν πάτε στο γραφείο, ενώ δουλεύετε από το σπίτι. Όπως αναφέρει ο Έρικ Λαμ, ρεπόρτερ στο Χονγκ Κονγκ: «Αν ξεκινάτε δουλειά στις 8 μην σηκωθείτε στις 7:59. Δώστε στον εαυτό σας λίγο χρόνο για να ξυπνήσετε, πιείτε τον καφέ σας, φτιάξτε πρωινό. Θα βοηθήσει ειδικά όσους, σαν εμένα, δεν είναι πρωινοί τύποι».

Επίσης να ντύνεστε. Αυτό σημαίνει άνετα ρούχα για δουλειά, όχι πιτζάμες. Θα σας βοηθήσει να αισθάνεστε πως έχετε ξυπνήσει, είστε δραστήριοι και μπορείτε να είστε παραγωγικοί. Επίσης οι άντρες αν συνηθίζατε να ξυρίζεστε, τότε συνεχίστε να το κάνετε.

Το να δημιουργήστε ένα «περιβάλλον γραφείου» είναι επίσης σημαντικό. Προσπαθήστε να έχετε τον χώρο εργασίας σας σε ένα καλά φωτισμένο δωμάτιο ή σε ένα που έχει όσο το δυνατόν φυσικό φως. Αν είναι δυνατό δημιουργήστε μια περιοχή για να δουλέψετε αντί για να χρησιμοποιείτε την κουζίνα, το τραπέζι ή το κρεβάτι. Θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε έναν νοητό χώρο που θα μπορείτε να σκεφτείτε.

Να έχετε μια καλή καρέκλα. Να σηκώνεστε. Να επικοινωνείτε.  Η μετάβαση σε ένα laptop, το πιο αργό οικιακό ίντερνετ και ένα ψηφιακό εργασιακό περιβάλλον μπορεί να οδηγήσει σε αναστάτωση. Το μυστικό είναι να περιορίσετε αυτή την αναστάτωση.

Επίσης επενδύστε στα μικρά πράγματα που θα σας βοηθήσουν όπως το να αγοράσετε ένα mouse για το laptop σας, ή ένα μεγαλύτερο πληκτρολόγιο.

Θέστε όρια

Όταν ζεις στο γραφείο σου είναι εύκολο να δουλέψεις παραπάνω από όσο πρέπει. Είναι απαραίτητο να αποσυνδέεστε την ώρα που θα σχολάγατε. Αντισταθείτε στην ανάγκη να επιστρέψετε στον υπολογιστή σας μετά το φαγητό, «αλλιώς η δουλειά εισρέει μέσα στη ζωή σας κυριολεκτικά και πνευματικά».

Εργαζόμενος του Bloomberg ανέφερε πως «η μεγαλύτερη έκπληξη για μένα ήταν πόσο γρήγορα μπορούσε να περάσει η μέρα σου χωρίς να το συνειδητοποιήσεις, συγκρινόμενο με τις ώρες γραφείου» και προσθέτει πως « ο να αποφεύγω την πρωινή μετακίνηση με έκανε να νιώθω πιο παραγωγικός με την ημέρα μου. Όμως από την άλλη πλευρά, καμιά φορά αισθάνεσαι πως δεν έχεις πραγματικά τελειώσει με την δουλειά σου, οπότε αυξάνονται οι ώρες εργασίας. Οπότε είναι σημαντικό να ξέρετε πότε να ξεκινήσετε και πότε να σταματήσετε».

Αν είναι τα παιδιά μου στο σπίτι επίσης;

Τα παιδιά μπορεί να είναι ευτυχία, αλλά επίσης «τα τρίχρονα ελκύονται από όσα κάνουν ήχους όπως το πληκτρολόγιο, οπότε είναι σημαντικό να έχετε πρόχειρα τα αγαπημένα τους παιχνίδια ή μπισκότα» σημειώνει η συντάκτρια Γιουνγκ Σαμ Τζο από το Χονγκ Κονγκ. Το να τα αποτρέπετε από το να πειράζουν τα πράγματα λέγοντας «μην το κάνεις αυτό, μην πιάνεις εκείνο» να ξέρετε δεν λειτουργεί. Αν τίποτα δεν δουλεύει δώστε τους το tablet και επίσης..μην βιαστείτε να τα ξυπνήσετε! Είναι απαραίτητο να μπορείτε να έχετε χρόνο χωρίς τα παιδιά για να εργαστείτε.

Επίσης αγοράστε πολλά υλικά για χειροτεχνίες, μπλοκ ζωγραφικής και οτιδήποτε μπορεί να απασχολήσει δημιουργικά το παιδί. Με τα σχολεία κλειστά οι μαθητές μπορούν να καλύψουν τα κενά τους και να αναπτύξουν τα ταλέντα τους.

Σκεφτείτε δραστηριότητες για να κάνουν τα παιδιά στο σπίτι όπως και να κάνουν ελαφριές δουλειές ή να καθαρίσουν το δωμάτιο τους. Επίσης μην ξεχνάτε να συζητάτε με τα παιδιά σας γι αυτό που συμβαίνει τώρα με όσες λεπτομέρειες μπορούν να γίνουν κατανοητές. Είναι μια καινούρια κατάσταση και για εκείνα.

Αποφύγετε την απομόνωση

Η κοινωνική απομάκρυνση δεν είναι εύκολο, ειδικά για όσους ζουν σε γραφεία γεμάτα ζωή. «Είναι πραγματικά δύσκολο να παραμείνεις λογικός. Φρόντιζα να μιλάω στο τηλέφωνο τουλάχιστον μια φορά την ημέρα» σημειώνει ρεπόρτερ από την Σεούλ.

Για όσους το γεύμα στο γραφείο ήταν μια στιγμή αποσύμπιεσης γιατί χαλάρωναν μαζί με συναδέλφους δεν σημαίνει ότι πρέπει να είστε απαραίτητα μόνοι σας. Μιλήστε με κάποιον δικό σας μέσω βιντεοκλήσης ενώ τρώτε ή αν είστε της νέας εποχής, δείτε άλλους να τρώνε και να μιλάνε στο Youtube.

Μπορείτε επίσης να δείτε μια ταινία με τον κολλητό σας εξ αποστάσεως. Πολλοί συνάδελφοι του Bloomberg ομολογούν πως έβλεπαν ταινίες με φίλους τους μέσω βιντεοκλήσης ώστε να σχολιάζουν όποτε θέλουν.

Αν πίνατε ένα ποτό μετά το γραφείο, συνεχίστε να το κάνετε διαδικτυακά. Στο Χονγκ Κονγκ, ο επικεφαλής μιας ομάδας δημιούργησε μια ομαδική βιντεοκλήση με 20 υπαλλήλους όπου όλοι είχαν από ένα ποτό στα χεριά τους και έδειχναν το «νέο» εργασιακό τους χώρο, ακόμα και τα κατοικίδια ή τις οικογένειες τους. Το βασικό είναι να παραμένετε σε επικοινωνία.

Να μένετε υγιείς

Η αύξηση βάρους μπορεί να έλθει πολύ νωρίτερα από όσο πιστεύετε. Αυτά που κάνατε κάθε μέρα απομακρύνονται σιγά σιγά, ενώ εκείνο το απογευματινό ποτήρι κρασί έρχεται όλο και πιο νωρίς. Να προσπαθείτε να γυμνάζεστε, να τεντώνετε το σώμα σας πριν, κατά και μετά την βάρδια σας. Μην παρασυρθείτε από την άνεση του καναπέ και βυθιστείτε στο καθισιό.

Για όσους συνήθιζαν να πήγαιναν στο γυμναστήριο πριν την καραντίνα, μπορούν να βρουν τρόπους να γυμνάζονται στο σπίτι. Ασκηθείτε για 30 λεπτά κάθε μέρα με βίντεο που θα βρείτε και στο διαδίκτυο. Περπατήστε όσο μπορείτε μέσα στο σπίτι και δοκιμάστε μικρά διαλλείμματα στη δουλειά για να κάνετε γρήγορες ασκήσεις.

Επίσης μπορεί να είναι μια καλή ευκαιρία για να αλλάξετε κάποιες ανθυγιεινές συνήθειες που είχατε όταν πηγαίνατε στο γραφείο και τρώγατε πιθανότατα απ’ εξω.

Μπορείτε επίσης να αλλάξετε και διατροφικές συνήθειες στο σπίτι. Ειδικά για τα ζευγάρια, τώρα που θα είστε κλεισμένοι συνέχεια μέσα θα λειτουργείτε υποστηρικτικά. Βρείτε την στήριξη στον δικό σας άνθρωπο που δεν θα βρίσκατε στο γραφείο.

Κατεβάστε εφαρμογές για να γυμνάζεστε μαζί με τα παιδιά σας επίσης. Αν χρειάζεστε ένα γρήγορο ύπνο μην το φοβηθείτε. Ένας γρήγορος ύπνος 15-30 λεπτών μπορεί να ενισχύσει την παραγωγικότητα σας επίσης.

Υποδεχτείτε τα απρόσμενα κέρδη

Το να δουλεύεις από το σπίτι μπορεί πράγματι να φέρει νέα άγχη, αλλά μαζί με αυτά μπορούν να έρθουν νέα κέρδη. Μπορείτε να ακούσετε την δική σας μουσική και να χαϊδεύετε το κατοικίδιο σας ενώ εργάζεστε και να χαλαρώσετε, ενώ κερδίζετε και λίγο επιπλέον ύπνο. Επίσης οι «επενδύσεις» για την δουλειά μπορούν να είναι η τέλεια δικαιολογία για να αναβαθμίσετε κάποια πράγματα που θέλατε στο σπίτι και δεν το παίρνατε απόφαση.

Επίσης υπάρχει μια μοναδική αίσθηση συντροφικότητας. Ο καθένας δείχνει πλέον μεγαλύτερη κατανόηση στις προκλήσεις που έχουν δημιουργηθεί. Εκμεταλλευτείτε επίσης τον επιπλέον χρόνο που μπορείτε να περνάτε με την οικογένεια σας.

Και μια συμβουλή από το Business Daily

Σίγουρα μπορεί να υπάρχει μεγάλη αναστάτωση με την εξ αποστάσεως εργασία. Είναι μια πρωτόγνωρη κατάσταση για τους περισσότερους εργαζομένους που βρίσκονται αναγκασμένοι να δουλέψουν από το σπίτι τους καθώς πρέπει να συνηθίσουν σε μια νέα καθημερινότητα.

Αφού εξασφαλίσετε τον απαραίτητο διαχωρισμό μεταξύ ωρών γραφείου και της καθημερινής σας ζωής, τότε εκμεταλλευτείτε τον χρόνο που περνάτε με την οικογένεια σας. Φροντίστε να δημιουργήσετε εμπειρίες που θα μείνουν στα παιδιά και τους δικούς σας ανθρώπους. Μάθετε τα ταλέντα και ανακαλύψτε τις κρυμμένες δυνατότητες των παιδιών σας ή με όποιον μένετε μαζί.

Για όσους είναι μόνοι, είναι μια καλή ευκαιρία να προσθέσουν νέες δραστηριότητες στην καθημερινότητα τους και μέσα στο σπίτι. Το «Μένουμε Σπίτι» δεν είναι λόγος ανησυχίας και καταπίεσης, είναι ευκαιρία για μια νέα καθημερινότητα αφού περάσουν «οι μέρες του κορονοϊού».

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ypologistis-ergasia-matia
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η εργασία σε νυχτερινές βάρδιες αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής αρρυθμίας

Οι γυναίκες εργαζόμενες τα βράδια βρέθηκαν να είναι πιο επιρρεπείς από ό,τι οι άνδρες στον κίνδυνο αρρυθμίας της καρδιάς. Ο κίνδυνος για τις πρώτες είναι αυξημένος έως κατά 64% σε σχέση με όσες δουλεύουν μόνο τη μέρα.
xrimata, money, metrita, cash, euro
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Δεν υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης του κορονοϊού μέσω των χρημάτων

Καθησυχαστικά είναι τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε από ειδικούς της ΕΚΤ και επιστήμονες. Στα κέρματα ο ιός έπαυε να ειναι μεταδοτικός μετά από ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Σπάνιο να μολυνθεί κάποιος από χαρτονόμισμα.
digital transformation-texnologia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δημιουργούν 5,7 εκατ. θέσεις εργασίας οι επενδύσεις στην τεχνολογία

Το 88% των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων σκοπεύουν να επενδύσουν στην τεχνολογία, τη βιωσιμότητα και το εργατικό δυναμικό τους. Οι ραγδαίες ανακατατάξεις στην αγορά εργασίας και τα υπερ-επαγγέλματα.