Με μικρά και μεσαία καταστήματα η επέκταση των IKEA στην Ελλάδα

Μετά το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος IKEA μεσαίου μεγέθους στην Βάρνα, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του ομίλου Φουρλή τίθενται τουλάχιστον πέντε πόλεις της Ελλάδας.

Σε εφαρμογή τίθεται σταδιακά το πλάνο διεύρυνσης της παρουσίας του ομίλου Φουρλή στη λιανική, με απώτερο σκοπό την εμπέδωση της στρατηγικής omnichannel (παρουσία με φυσικά καταστήματα και διαδικτυακά), τόσο σε ό,τι αφορά τα καταστήματα οικιακού εξοπλισμού ΙΚΕΑ όσο και τις αλυσίδες αθλητικών ειδών Intersport και Athlete’s Foot. 

Για την μεν πρώτη, μετά το άνοιγμα του πρώτου καταστήματος μεσαίου μεγέθους (8.000 τμ) στην Βάρνα, στο δεύτερο εξάμηνο του 2020, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τίθενται τουλάχιστον πέντε πόλεις της Ελλάδας (πλην των Ιωαννίνων και της Λάρισας όπου διαθέτει ήδη παρουσία), οι οποίες θα υποδεχθούν καταστήματα μικρού και μεσαίου μεγέθους. Επιπλέον, συγκεκριμένες περιοχές της Αθήνας αναμένεται να υποδεχθούν μικρότερα καταστήματα ΙΚΕΑ, κυρίως με αξεσουάρ οικιακού εξοπλισμού, με χρονικό ορίζοντα τριετίας. 

Τα νέα μικρότερα καταστήματα αποτελούν στρατηγική της σουηδικής μητρικής, η οποία ήδη από το τέλος του 2018 είχε ανακοινώσει την αλλαγή του μοντέλου ανάπτυξης της, με στόχο η εταιρεία να ανταποκριθεί αποτελεσματικότερα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των νέων καταναλωτών. Τα μικρότερα σημεία πώλησης σε συνδυασμό με την διεύρυνση των πωλήσεων μέσω του Διαδικτύου καθιστούν διεθνώς την ΙΚΕΑ πιο ανταγωνιστική, σε μία εποχή που ο κολοσσός της Amazon κυριαρχεί. 

Ο σχεδιασμός του ομίλου Φουρλή προβλέπει το άνοιγμα συνολικά 5 καταστημάτων μεσαίου μεγέθους 5.000-12.000 τμ και 10 καταστημάτων μικρού 1.000-2.000 τμ και στις τρεις χώρες όπου ο όμιλος διαθέτει παρουσία (Ελλάδα, Κύπρος, Βουλγαρία) μέσα στην επόμενη πενταετία. Σημειώνεται ότι η λιανική οικιακού εξοπλισμού κι επίπλων είχε πωλήσεις 218,1 εκατ ευρώ στο εννεάμηνο του 2019, αυξημένες κατά 2,4% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2018, με τις πωλήσεις στην Ελλάδα να ενισχύονται 0,8%. Επίσης, τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε 25,9 εκατ ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 8,1 εκατ ευρώ. 

Σχέδια ανάπτυξης υπάρχουν και για τις αλυσίδες Intersport και Athlete’s Foot, στον απόηχο μίας χρονιάς που είχε πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις για τον όμιλο, παρά την οικονομική συγκυρία που παραμένει προβληματική για σημαντική μερίδα των εμπόρων. Σε ό,τι αφορά την πρώτη, βασικό στόχο αποτελεί η ενίσχυση των πωλήσεων μέσω Διαδικτύου, κανάλι που σήμερα συνεισφέρει μόλις το 5% του τζίρου της αλυσίδας. Με το δίκτυο καταστημάτων να αριθμεί 50 σημεία, η διοίκηση του ομίλου εκτιμά ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης στο κομμάτι των διαδικτυακών πωλήσεων, παράλληλα με την επιπλέον διεύρυνση των φυσικών σημείων, σε προσεκτικά επιλεγμένες περιοχές. 

Αντίστοιχα, θετικές επιδόσεις κατέγραψε το 2019 και η Athlete’s Foot, στο δίκτυο καταστημάτων της οποίας πρόκειται να προστεθούν κι άλλα, καθώς η διοίκηση του ομίλου διαπιστώνει περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης τόσο στην Ελλάδα, όπου λειτουργούν 13 καταστήματα, όσο και στην Τουρκία, όπου διαθέτει τρία σημεία πώλησης. Σημειώνεται ότι στο εννεάμηνο του 2019, και οι δύο αλυσίδες πραγματοποίησαν τζίρο ύψους 121,2 εκατ. ευρώ, ενισχυμένο κατά 7,6% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2018, με τις πωλήσεις στην Ελλάδα να ενισχύονται κατά 6,1%. Είχαν επίσης κέρδη EBITDA ύψους 19,4 εκατ ευρώ και κέρδη προ φόρων 1,0 εκατ ευρώ. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Βουτιά» πωλήσεων 46% τον Μάρτιο για τον σουηδικό όμιλο H&M

Παρά τη δυσμενή επίδραση της πανδημίας, η H&M κατάφερε να αυξήσει κατά 8% τα έσοδά της το α' τρίμηνο του έτους. Προειδοποιεί, ωστόσο, για ραγδαία επιδείνωση το β' τρίμηνο. Στην Ελλάδα, η εταιρεία επέκτεινε τη διαδικτυακή παρουσία της.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ποιες ανατροπές φέρνει η πανδημία στην εταιρική επικοινωνία

Η επικοινωνία ανάγεται σε βασική προτεραιότητα των εταιρειών στις σημερινές συνθήκες, αφού ακόμη και η σιωπή είναι ένα μήνυμα. Τι δείχνει μελέτη της εταιρείας Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Recipe.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χτύπημα» 24% από τον ιό στις πωλήσεις της Inditex (Zara)

Η διοίκηση της Inditex καθησύχασε τους αναλυτές σε ό,τι αφορά την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής της αλυσίδας, χάριν στο ευέλικτο επιχειρηματικό της μοντέλο και τόνισε τη δυναμική των on line πωλήσεων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Χτύπησε και την H&M ο κορονοϊός, μείωση πωλήσεων 24% στην Κίνα

Η Η&Μ προειδοποιεί για περαιτέρω μείωση τζίρου ειδικά στην Ευρώπη, καθώς τα καταστήματα της είναι πλέον κλειστά σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ισπανία, το Βέλγιο, η Γαλλία και η Σλοβενία.