ΓΔ: 1455.89 0.03% Τζίρος: 58.92 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:23:31 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Η «χρυσή» επένδυση της Motor Oil που έφερε κέρδος 200 εκατ. το 2023

Η επένδυση νάφθας στο διυλιστήριο της Κορίνθου αύξησε τα περιθώρια κέρδους στη βενζίνη. Η διοίκηση έχει εκπονήσει επενδυτικό πρόγραμμα 340 εκατ. ευρώ για το 2024. Διανομή μερίσματος ρεκόρ, ύψους 199 εκατ. ευρώ.

Πάνω από 200 εκατ. ευρώ κέρδη EBITDA συνεισέφερε το 2023 η νέα επένδυση του συγκροτήματος επεξεργασίας νάφθας στις εγκαταστάσεις της Motot Oil, αφού επέτρεψε στο διυλιστήριο να παράγει βενζίνες με υψηλά περιθώρια κέρδους.

Όπως ανέφερε χθες ο αναπληρωτής CEO της Motor Oil Πέτρος Τζαννετάκης κατά την ενημέρωση των αναλυτών, οι αρχικές εκτιμήσεις για τη συγκεκριμένη επένδυση έκαναν λόγο για κέρδη EBITDA γύρω στα 60 εκατ. ευρώ, αλλά τελικά η αποδοτικότητα της επένδυσης ξεπέρασε κάθε προσδοκία.

Γενικότερα, η Motor Oil πατάει γκάζι στις επενδύσεις της διύλισης, χωρίς βεβαίως να μένουν πίσω οι προγραμματισμένες επενδύσεις για την πράσινη μετάβαση. Φέτος οι επενδύσεις στη διύλιση θα ανέλθουν στα 210 εκατ. ευρώ και στα 340 εκατ. ευρώ για τον όμιλο.

Υπενθυμίζεται πως από τα 4 δισ. του επενδυτικού προγράμματος τα 2,5 δισ. θα κατευθυνθούν για το «πρασίνισμα» του ομίλου (ήδη περίπου 1 δισ αξιοποιήθηκε για την εξαγορά της Άνεμος και της Unagi) και 1,5 δισ. για εργασίες στο διυλιστήριο όπως η νέα μονάδα παραγωγής προπυλενίου κ.α. 

Σε άλλες εποχές επενδύσεις ύψους 340 εκατ. ευρώ μέσα σε μια χρήση θα τρόμαζαν τους αναλυτές, αλλά η Motor Oil έχει ισχυρό cash flow, κάθε τομέας είναι κερδοφόρος και δεν έχει νόημα να μην αξιοποιείται η ρευστότητα. Κάτι που η διοίκηση το έκανε πράξη και με το ιστορικό ρεκόρ στη διανομή μερίσματος συνολικής αξίας 199 εκατ. ευρω (0,40 ευρώ προμέρισμα και 1,4 ευρώ υπόλοιπο μερίσματος.

Ο κ. Τζαννετάκης απαντώντας σε σχετική ερώτηση ανέφερε πως το πρώτο τρίμηνο του 2024 τα περιθώρια διύλισης παραμένουν δυνατά αλλά γενικότερα το περιβάλλον είναι ασταθές και απαιτεί προσεκτικές κινήσεις. 

Επισήμανε επίσης πως η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα επηρέασε στην αρχή τον εφοδιασμό της εταιρείας με πρώτη ύλη αλλά στην πορεία βρέθηκαν άλλες λύσεις για την τροφοδοσία και ο αντίκτυπος θα είναι σχεδόν μηδενικός στα μεγέθη της εταιρείας.

Ο κ. Τζαννετάκης ενημέρωσε ότι η εταιρεία το πρώτο τρίμηνο του 2024 πλήρωσε 90 εκατ. ευρώ και εξόφλησε τον φόρο αλληλεγγύης ύψους 358 εκατ. ευρώ που της αναλογούσε. 

Ο αναπληρωτής CEO της Motor Oil αναφερόμενος στα πρατήρια τόνισε πως το πλαφόν στα περιθώρια κέρδους είναι ένας παράγοντας που δυσκολεύει τις εργασίες αλλά η εταιρεία συνεχίζει να επεκτείνει το δίκτυο των συμβατικών πρατηρίων, προσφέροντας περισσότερα σημεία εξυπηρέτησης.

Σε ότι αφορά στην ηλεκτροκίνηση επανέλαβε πως έως το 2030 ο όμιλος θα έχει εγκαταστήσει 4.000 σταθμούς φόρτισης από περίπου 1.300 σήμερα. 

Στις ΑΠΕ η εγκατεστημένη δυναμικότητα ανέρχεται στα 839 MW και ο όμιλος έχει ένα pipeline έργων ΑΠΕ και συστημάτων αποθήκευσης πλέον των 2 GW, σε διάφορα στάδια ανάπτυξης.

Το 2023 από τα 1,48 δισ. ευρώ των προσαρμοσμένων EBITDA, τα 1,18 δισ. προήλθαν από τη διύλιση, τα 170 εκατ. ευρώ από τις ΑΠΕ και τα 124 εκατ. ευρώ από την εμπορία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Motor Oil γίνεται... πράσινη με ανάπτυξη πολλών MW στις ΑΠΕ

Η θυγατρική MORE λειτουργεί ήδη μονάδες δυναμικότητας 772MW, θα προσθέσει 60MW φέτος και έχει έτοιμα για άδειες άλλα 380MW. Εντυπωσιακή κερδοφορία το α' τρίμηνο, υποχώρησαν τα περιθώρια διύλισης το β' τρίμηνο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Motor Oil: Περνά στην πράσινη εποχή με διαβατήριο τα κέρδη της διύλισης

Οι επενδύσεις 4 δισ. ευρώ στους τέσσερις στρατηγικοί πυλώνες ανάπτυξης -εκσυγχρονισμός διυλιστηρίου, λιανική, ΑΠΕ, εναλλακτικά καύσιμα και κυκλική οικονομία- αλλάζουν το προφίλ του ομίλου με χρονικό ορίζοντα το 2030.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Από το μηδέν στα 120 εκατ. τα κέρδη της Motor Oil από ανανεώσιμες

Υψηλά περιθώρια διύλισης στις αρχές του 2024, καθώς κλείνουν ή πωλούνται μονάδες στην Ευρώπη. Με την εξαγορά της Άνεμος ο όμιλος έχει εγκατεστημένη ισχύ σε ΑΠΕ 837MW. Τι αναφέρει η διοίκηση για μέρισμα και επενδύσεις.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πατάει «γκάζι» η Motor Oil με «καύσιμο» τις καλύτερες τιμές πετρελαίου

Μετά τη δίμηνη διακοπή του διυλιστηρίου για εργασίες συντήρησης ο όμιλος αναμένει ανάκαμψη των εργασιών του. Συνεχίζεται το επενδυτικό πρόγραμμα εταιρικού μετασχηματισμού με αιχμή τις ΑΠΕ. Πως επηρεάζεται από την άνοδο των επιτοκίων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Motor Oil: Επενδυτικό... ράλι έως το 2030 με συνολική δαπάνη 4 δισ.

Τις βάσεις της ανάπτυξης έθεσαν οι επενδύσεις 2,5 δισ. ευρώ της τελευταίας δεκαετίας. Σε ιστορικά υψηλά το μέρισμα, με συνολική διανομή 177 εκατ. Μπόνους στους εργαζόμενους και στα στελέχη από τα κέρδη του 2022.