ΓΔ: 1548.93 -0.19% Τζίρος: 102.22 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 DATA
businessdaily-Mastihashop-Mediterra
Φωτο: Mastihashop

Mediterra: Νέες επενδύσεις και εξαγωγές της μαστίχας σε όλο τον κόσμο

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mediterra, Γιάννης Μανδάλας μίλησε στο BD για τα νέα σχέδια της εταιρείας που αξιοποιεί τον μοναδικό φυσικό πλούτο του νησιού της Χίου.

Στην ανάπτυξη επιπλέον καταστημάτων λιανικής εκτός από τα mastihashop, καθώς και σε επενδύσεις 5 εκατ. ευρώ μέχρι το 2030 προχωρά η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών Mediterra, που έκλεισε το 2024 συνεχίζοντας το σερί των καλών αποτελεσμάτων.

Η εταιρεία έχει τις παραγωγικές της εγκαταστάσεις στη Χίο και το πλειοψηφικό ποσοστό μετοχών της κατέχει η Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου με 54,14%. Συμμετέχουν, επίσης, το Zaitech Fund της Attica Bank και της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας Επενδύσεων με 28,41%, η Κορρές ΑΕ Φυσικά Προϊόντα με 5,13%, καθώς και Χιώτες εφοπλιστές. Η εταιρεία εξάγει περίπου το 70% της ετήσιας παραγωγής μαστίχας σε όλο τον κόσμο. 

Σε αυτές τις εξαγωγές κυριαρχούν πια οι αγορές της Ανατολικής Ασίας αλλά και της Βορείου Αμερικής καθώς αποτελούν πλέον πεδίο με πολύ μεγάλες προοπτικές εμπορικής ανάπτυξης.

«Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα νέο μοντέλο καταστημάτων, στα οποία εκτός από τα δικά μας προϊόντα θα διαθέτουμε και προϊόντα τρίτων», επισήμανε στο BD ο διευθύνων σύμβουλος της Mediterra, κ. Γιάννης Μανδάλας. Η εταιρεία έχει ήδη ένα mini market στο Κολωνάκι, όπως και ένα στη Χίο το οποίο βρίσκεται σε φάση ανακαίνισης, πάντα με την ίδια φιλοσοφία από το χωράφι στο ράφι. Μάλιστα, τα νέα καταστήματα θα έχουν την ονομασία «Μεσογειακά Παντοπωλεία». 

businessdaily-mastihashop

 

Όπως τόνισε στο BD ο κ. Γ. Μανδάλας, στο πλαίσιο του Media Workshop του ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ στόχος της Mediterra μέχρι το 2030 είναι να έχει μεταβάλει το παραγωγικό της αποτύπωμα. 

«Η μαστίχα θα συνεχίσει να είναι το κυρίαρχο προϊόν τόσο σαν τρόφιμο όσο και σε ό,τι αφορά τις προεκτάσεις που έχει στον τομέα της Υγείας», σημείωσε ο κ. Μανδάλας.

Θυμίζουμε ότι η Mediterra έχει συστήσει στη Χίο τον επιστημονικό φορέα Βιομηχανικό Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης Εφαρμογών Μαστίχας ΑΕ που ιδρύθηκε στην Καλλιμασιά της Χίου το 2017. Ιδρυτικοί μέτοχοι του Κέντρου Έρευνας είναι οι Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου ( 36%) Mediterra ( 36%) ΙΑΣΙΣ ( 20%) PHARMA (4%) και PHARMAGNOSE (4%)

«Με τη χρήση νέων τεχνολογιών αναπτύσσουμε και άλλες δραστηριότητες που σχετίζονται με την αξιοποίηση των φυσικών πόρων της Χίου αλλά και με την παραγωγή νέων προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας. Τώρα επενδύουμε στον πρωτογενή τομέα με τη δημιουργία κτήματος παραγωγής αγροτικών προϊόντων  και έναν στάβλο όπου λειτουργεί πιλοτικά και αφορά στην ανάπτυξη της χιώτικης φυλής προβάτου», σημείωσε ο κ. Μανδάλας.

Όπως σημείωσε οι επενδύσεις που γίνονται σε αυτούς τους τομείς τα επόμενα χρόνια θα δώσουν στη Mediterra τις απαραίτητες βιολογικές πρώτες ύλες για την παραγωγή των προϊόντων της. 

Μάλιστα στα κτήματα αναπτύσσουν άνυδρες καλλιέργειες βοτάνων, χαρουπιάς, συκιάς και μαστιχόδεντρων, ώστε να αξιοποιηθούν καλλιέργειες που δεν απαιτούν ποσότητες νερού, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής σε μία έκταση 60 στρεμμάτων. 

Στο δεύτερο κτήμα έκτασης επενδύουν σε υδροφόρες ετήσιες καλλιέργειες εσπεριδοειδών όπως είναι το μανταρίνι Χίου, τα ελαιόδεντρα, οι αμυγδαλιές, τα όσπρια και οι αγκινάρες. 

Culturamediterra Tangerine pudding

Η κρυοξήρανση

H Mediterra προχώρησε στο λανσάρισμα νέων προϊόντων, ενώ μεγάλο στοίχημα είναι τα προϊόντα κρυοξήρανσης από τα οποία ξεχωρίζουν το γιαούρτι, το χούμους, η φάβα, το τζακίκι, μανταρίνι, μαστίχα, ντομάτα σε σκόνη κ.α. 

Όπως είπε ο κ. Μανδάλας «πρόκειται για έναν τομέα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και είμαστε σε διαδικασία εγκατάστασης δεύτερης γραμμής παραγωγής για να ενισχύσουμε τη δυναμικότητά μας». 

Kρυοξήρανση είναι η μέθοδος αποξήρανσης προϊόντων υπό συνθήκες χαμηλής πίεσης και θερμοκρασίας. Με την τεχνολογία αυτή, τα θρεπτικά συστατικά και η γεύση των συστατικών, παραμένουν αναλλοίωτα, ενώ αυξάνεται θεαματικά η διάρκεια ζωής των προϊόντων καθώς πλέον δεν απαιτείται αποθήκευση και μεταφορά με ψυγείο. Τα προϊόντα έχουν έως και 80% λιγότερο όγκο και βάρος ενώ για την ανασύστασή τους απαιτείται μόνο το νερό που έχει αφαιρεθεί.

ELMA Tsoureki Mix

Η ιστορία της Mediterra

Η Mediterra ιδρύθηκε τον Μάϊο του 2002 και αποτελεί τον σημαντικότερο μηχανισμό ανάδειξης, προβολής και προώθησης της Χιώτικης Μαστίχας. 

Το 2008 εισήχθη στην Εναλλακτική Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Οι παραγωγικές εγκαταστάσεις της εδρεύουν στην Καλλιμασιά Χίου, διατηρεί γραφεία στην Αθήνα ενώ η πλέον προβεβλημένη δραστηριότητα της είναι το δίκτυο καταστημάτων λιανικής πώλησης mastihashop με παρουσία στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Στην εταιρεία πιστώνεται η επανατοποθέτηση της μαστίχας στην αγορά, φέρνοντας νέες ιδέες και καινοτομίες σε όλα τα επίπεδα διαχείρισης και αξιοποίησης της μοναδικής χιώτικης ρητίνης. 

Στην 22ετή πορεία της έχει σχεδιάσει και αναπτύξει δεκάδες προϊόντα μαστίχας, όλων των κατηγοριών. Με πηγή έμπνευσης την πολυχρηστικότητά της, την φαρμακευτική της διάσταση καθώς και την μακραίωνη παράδοση στη διατροφική κουλτούρα των λαών της Ανατολικής Μεσογείου μπήκαν στη παραγωγή νέες και παλιές ιδέες: τσίκλες, σνακ, μαρμελάδες, ροφήματα, ποτά, καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής, προϊόντα στοματικής υγιεινής και άλλα προϊόντα μαστίχας που συνθέτουν το πολύχρωμο και πολυπολιτισμικό καλάθι των mastihashop. 

Τα προϊόντα φιλοξενούνται από τις μάρκες: mastihashop (delicatessen, δερμοκαλλυντικά), ART OF NATURE (παραφαρμακευτικά), ΕΛΜΑ (τσίκλες & σνακ), CULTURA MEDITERRA (προϊόντα σκόνης), ENOSIS & KENTOS (λικέρ).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Veneti_Jackson_Hall
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η μεγάλη περιπέτεια της Βενέτης με την επανεκκίνηση του Jackson's

Η εταιρεία επένδυσε 7 εκατ. ευρώ, σε μια μεγάλη διαδρομή που άρχισε το 2015, αλλά δεν περιμένει ότι θα κάνει απόσβεση αυτής της επένδυσης, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος, Π. Μονεμβασιώτης.
businessdaily-Varvagiannis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ούζο Βαρβαγιάννη: Επέκταση στο εξωτερικό με επενδύσεις και ιστορία 164 ετών

Με το νέο εργοστάσιο στο Πλωμάρι Λέσβου θα διπλασιάσει την παραγωγική της ικανότητα. Στόχος η ενίσχυση της θέσης της στην εγχώρια αγορά και η περαιτέρω επέκταση στο εξωτερικό όπου ήδη δραστηριοποιείται σε 25 χώρες.