Φώτο: Shutterstock

«Χτύπημα» 24% από τον ιό στις πωλήσεις της Inditex (Zara)

Η διοίκηση της Inditex καθησύχασε τους αναλυτές σε ό,τι αφορά την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής της αλυσίδας, χάριν στο ευέλικτο επιχειρηματικό της μοντέλο και τόνισε τη δυναμική των on line πωλήσεων.

Ήδη ορατές είναι οι συνέπειες της εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19 στα αποτελέσματα του ισπανικού κολοσσού ένδυσης Inditex (αλυσίδες Zara, Pull & Bear, Oysho, Bershka, κα), ενώ ασαφές παραμένει το αποτύπωμα που θα έχει στις επιδόσεις του το τρέχον έτος. 

Ανακοινώνοντας τα ετήσια αποτελέσματα της οικονομικής χρήσης 2019 (1η Φεβρουαρίου 2019-31 Ιανουαρίου 2020), κατά την οποία οι πωλήσεις του ομίλου ενισχύθηκαν κατά 8%, στα 28,2 δισεκατομμύρια ευρώ, η εταιρεία επεσήμανε την δυσμενή επίδραση της πανδημίας στο ξεκίνημα της νέας χρήσης. Συγκεκριμένα, διαπιστώνεται πτώση των πωλήσεων κατά 24,% από την 1η έως και τις 16 Μαρτίου 2020 και μείωση κατά 4,9% από την 1η Φεβρουαρίου έως και τις 16 Μαρτίου. Από σήμερα, ο όμιλος έχει αναστείλει την λειτουργία 3.785 καταστημάτων σε 39 χώρες, ενώ στην Κίνα, με την εξαίρεση 11 σημείων, τα καταστήματα του λειτουργούν κανονικά. 

Η διοίκηση της Inditex καθησύχασε ωστόσο τους αναλυτές σε ό,τι αφορά την αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής της αλυσίδας, χάριν στο ευέλικτο επιχειρηματικό της μοντέλο και τόνισε τη δυναμική των on line πωλήσεων. Πλέον, οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου συνεισφέρουν το 14% επί του συνόλου, κι ενισχύθηκαν το 2019 κατά 23%, αγγίζοντας τα 3,9 δισεκατομμύρια ευρώ.

Τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 15,8 δισεκατομμύρια, ενισχυμένα κατά 7% συγκριτικά με το 2018, ενώ τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 6% συγκριτικά με πέρσι αγγίζοντας τα 3,63 δισεκατομμύρια. Σημειώνεται ότι η κερδοφορία του ομίλου θα ήταν υψηλότερη ωστόσο υπάρχει έκτακτη πρόβλεψη για 287 εκατομμύρια ευρώ στα περιθώριο κερδοφορίας.

Αναλύοντας τις πωλήσεις ανά γεωγραφική περιοχή, η Ευρώπη εξαιρουμένης της Ισπανίας συνεισφέρει το 46% των πωλήσεων της Inditex, η Ασία το 23% με την Ισπανία και την αμερικανική ήπειρο να συνεισφέρουν από 16%. Ο όμιλος δεν ανακοίνωσε το ύψος του μερίσματος που θα διανείμει, επιφυλλασσόμενος να το κάνει σε μεταγενέστερο χρόνο, ενώ για τη νέα χρήση στόχο αποτελεί η διατήρηση του ποσοστού αύξησης των συγκρίσιμων πωλήσεων μεταξύ 4%-6%.

Ο όμιλος λειτουργεί πλέον 7.469 καταστήματα, ενώ μέσα στην χρήση προχώρησε στην λειτουργία νέων σημείων σε 43 αγορές. Στην Ελλάδα ο όμιλος λειτουργεί συνολικά 166 καταστήματα των 8 από τις 9 αλυσίδες του, εκ των οποίων τα 41 είναι Zara, 6 Zara Kids, 25 Pull & Bear, 13 Massimo Dutti, 29 Bershka, 22 Stradivarius, 20 Oysho και 10 Zara Home. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ