ΓΔ: 1422.75 -0.14% Τζίρος: 84.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Πηγή: Shutterstock

Αύξηση 40% στα καθαρά κέρδη για τον όμιλο Inditex το α' εξάμηνο

Ο τζίρος του ομίλου ενισχύθηκε κατά 13,5% το φετινό εξάμηνο συγκριτικά με πέρσι, αγγίζοντας τα 16,9 δισ ευρώ, εκ των οποίων τα 12 δισ προήλθαν από τις αλυσίδες Zara και Zara Home.

Συνεχίστηκε και στο πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης η εξαιρετική πορεία των οικονομικών μεγεθών του ισπανικού κολοσσού ένδυσης Inditex, με τις πωλήσεις του να αυξάνονται σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές όπου δραστηριοποιείται, με ναυαρχίδα την αλυσίδα Zara.

Ειδικότερα, ο τζίρος του ομίλου ενισχύθηκε κατά 13,5% το φετινό εξάμηνο (Φεβρουάριος-Ιούλιος) συγκριτικά με πέρσι, αγγίζοντας τα 16,9 δισ ευρώ, εκ των οποίων τα 12 δισ ευρώ προήλθαν από τις αλυσίδες Zara και Zara Home. Κατά 14,1% ενισχύθηκαν τα μεικτά κέρδη, διαμορφούμενα σε 9,8 δισ ευρώ ενώ τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν σε ποσοστό 15,7% το εξάμηνο φέτος συγκριτικά με πέρσι, ανερχόμενα σε 4,7 δισ ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων εκτινάχθηκαν κατά 39%, αγγίζοντας τα 3,3 δισ ευρώ και τα καθαρά κέρδη κατά 40%, στα 2,5 δισ ευρώ. Η θετική πορεία της Inditex φαίνεται να εξακολουθεί και κατά τους πρώτους μήνες του δεύτερου εξαμήνου, καθώς ο τζίρος του ομίλου -σε φυσικά καταστήματα και online- ενισχύεται κατα 14% το διάστημα από την 1η Αυγούστου μέχρι και τις 11 Σεπτεμβρίου 2023.

Ο όμιλος προχώρησε στο άνοιγμα νέων σημείων των 7 αλυσίδων του σε τουλάχιστον 20 αγορές, λειτουργώντας στο τέλος της περιόδου συνολικά 5.745 καταστήματα. Ως προς την εξέλιξη των μεγεθών τους, την πιο εντυπωσιακή αύξηση πωλήσεων κατέγραψαν οι αλυσίδες Oysho, Stradivarius και Massimo Dutti, με ποσοστιαία μεταβολή 18,3%, 17,7% και 16,8% αντίστοιχα ενώ ακολουθεί η αλυσίδα Zara και Zara Home με αύξηση τζίρου κατά 13,1%, και συνολικά έσοδα 12,3 δισ ευρώ. Ο όμιλος είδε επίσης τις λειτουργικές του δαπάνες να αυξάνονται με χαμηλότερο ρυθμό έναντι των πωλήσεων, κατά 12,5%, με αποτελέσμα το μεικτό περιθώριο κέρδους να αυξηθεί σε 58,2% στο εξάμηνο. Η καθαρή θέση του βελτιώθηκε κατά 14,1% το υπό εξέταση διάστημα, αγγίζοντας τα 10,5 δισ ευρώ, ενώ τα αποθέματα ήταν μειωμένα κατά 6,9% συγκριτικά με το περσινό διάστημα.

H Inditex σχεδιάζει την επέκταση του δικτύου καταστημάτων της κατα 3% συνολικά για την τρέχουσα χρήση, ενώ εξακολουθεί να υλοποιεί τον εξορθολογισμό του δικτύου της, προωθώντας τον νέο αρχιτεκτονικό σχεδιασμό των καταστημάτων της αλυσίδας Zara σε εμβληματικά σημεία του κόσμου, όπως στο Παρίσι, το Ρότερνταμ, το Ντουμπάϊ, το Μαϊάμι και το Σάο Πάολο. Ο όμιλος δίνει έμφαση και στα θέματα βιωσιμότητας, με στόχο να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 50% μέχρι το 2030, και στοχεύει επίσης στην χρήση ανακυκλωμένων ινών σε ποσοστό 40% στον ίδιο χρονικό ορίζοντα.

Σημειώνεται τέλος ότι ο ισπανικός όμιλος δώρισε 3 εκατ ευρώ στον ισπανικό Ερυθρό Σταυρό προκειμένου να υποστηρίξει τις προσπάθειες διάσωσης και υποστήριξης των θυμάτων του πρόσφατου σεισμού στο Μαρόκο, χώρα στην οποία παράγει σημαντικό μέρος των συλλογών του. Η Inditex προχώρησε επίσης στην δωρεά ενδυμάτων, υποδημάτων και προϊόντων οικιακής χρήσης, προκειμένου να συνδράμει τις προσπάθειες των ανθρωπιστικών οργανώσεων στις περιοχές που επλήγησαν από τον καταστροφικό σεισμό.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Αύξηση κερδών 80% κατέγραψε η Inditex (Zara) το πρώτο τρίμηνο φέτος

Ο ισπανικός όμιλος είδε τα έσοδα του να διευρύνονται κατά 36% το πρώτο τρίμηνο ενώ η καθαρή κερδοφορία του βελτιώθηκε κατά 80%, καθώς η κίνηση στα φυσικά καταστήματα επανήλθε σε προ πανδημίας επίπεδα.
ΔΙΕΘΝΗ

Έσπασε το 2023 η φούσκα στην παγκόσμια αγορά πολυτελών αγαθών

Οι ρυθμοί ανάπτυξης της αγοράς πολυτελών αγαθών «προσγειώθηκαν» σε μονοψήφιο ποσοστό, μετά από τριετές ράλι ετήσιας αύξησης περί το 20%. Ακόμη χαμηλότερα εκτιμάται το ποσοστό ανάπτυξης για φέτος.
ΔΙΕΘΝΗ

Σκληρός πόλεμος στο fast fashion: Πώς η Zara κερδίζει την H&M

Αν και οι δύο κολοσσοί έχουν παρεμφερές επιχειρηματικό μοντέλο, η αλυσίδα Zara κερδίζει μεγαλύτερα δημογραφικά κοινά, καθώς θέτει την ποικιλία και την ποιότητα στο επίκεντρο. Επίσης, διαθέτει ιδιόκτητα εργοστάσια.
ΔΙΕΘΝΗ

Απροσδόκητος διπλασιασμός κερδών για την H&M στο πρώτο τρίμηνο

Ο σουηδικός όμιλος fast fashion κάλυψε τις απώλειες του προηγούμενου έτους. Προτεραιότητες για το 2023 η λύση θεμάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και η επαναδιαπραγμάτευση σημαντικού μέρους των μισθωμάτων του διεθνώς.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρέναραν» οι πωλήσεις της H&M, αύξηση μόνο 3% κατά το γ' τρίμηνο

Η σουηδική αλυσίδα ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων 3% το τρίτο τρίμηνο της χρήσης, καθώς ο Ιούνιος κινήθηκε πτωτικά ενώ σχετική βελτίωση καταγράφηκε στο τέλος της περιόδου. Νέος country manager για την Ελλάδα, ο Thomas Estrany.