Έχοντας σχεδόν διπλασιάσει τα lockers της στη χώρα, η Skroutz, εκτιμώντας και την μεγάλη ανάπτυξη που καταγράφει το last mile του ηλεκτρονικού εμπορίου, σχεδιάζει την επέκταση της παρουσίας της εντός και εκτός συνόρων. Βαλκάνια και Κύπρος βρίσκονται στο στόχαστρο της Skroutz, που έχει επιλέξει έναν διαφορετικό τρόπο ανάπτυξης lockers, εκμεταλλευόμενη το μεγάλο δίκτυο συνεργατών που διαθέτει.
Η εταιρεία δημιούργησε μεγάλο αριθμό νέων Skroutz Point το 2024, διπλασιάζοντας σχεδόν τις θυρίδες που είχε. Με τον νέο ηλεκτροκίνητο στόλο, και τις νέες αποθήκες, η Skroutz σχεδιάζει την επόμενη ημέρα, στοχεύοντας σε μεγαλύτερα μερίδια και την είσοδο της σε νέες αγορές και τοποθεσίες. Καθώς τα lockers μετατρέπονται σε βασικό παράγοντα ανάπτυξης, η Skroutz, μετά την Κρήτη όπου και βρέθηκε την περασμένη χρονιά, και έχοντας χτίσει σημαντική παρουσία στην ηπειρωτική Ελλάδα, εξετάζει για το 2025 την επέκταση της στη νησιωτική χώρα.
Παράλληλα, καθώς προϊόντα μέσω της Skroutz παραδίδονται στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, η εταιρεία έχει αρχίσει και επενδύει δυναμικά και εκτός συνόρων τα τελευταία χρόνια, έχοντας παρουσία τα τελευταία σχεδόν τρία χρόνια στην Κύπρο, ενώ πρόσφατα μπήκε και στην αγορά της Ρουμανίας. Όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, η Skroutz θα φέρει smart lockers στην Κύπρο, ενώ εξετάζει και το επόμενο βήμα στη Ρουμανία, το οποίο ωστόσο έπεται αρκετά χρονικά εν αντιθέσει με την Κύπρο.
Εντός συνόρων, όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, ακόμα δεν έχει καταλήξει σε ποια νησιά θα βρεθεί με lockers. Ωστόσο, όπως έδειξε και το παράδειγμα της Κρήτης, αναμένεται να κινηθεί σε νησιά με μεγαλύτερη αστική πυκνότητα, όπου οι ανάγκες και η ζήτηση είναι υψηλότερα. Η εταιρεία βρίσκεται αυτή την περίοδο σε διαδικασία χαρτογράφησης των παραγγελιών που θα τη βοηθήσουν να πραγματοποιήσει το επόμενο βήμα. «Τα lockers πάνε πολύ καλά και τα επιλέγει ο κόσμος, γι' αυτό και εμείς προσπαθούμε να τα αναπτύξουμε. Είναι ένα μεγάλο πλάνο» σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Το διαφορετικό μοντέλο ανάπτυξης της Skroutz
Η εταιρεία μέχρι στιγμής διαθέτει κεντρικές αποθήκες στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Κρήτη και Πάτρα και στα Γιάννενα, με την Skroutz να έχει καταγράψει εκτόξευση των παραδόσεών των παραγγελιών σε locker, έχοντας δώσει την επιλογή και σε εμπόρους εκτός marketplace που έχουν τα δικά τους e-shop να μπορούν να παραδοθούν τα προϊόντα τους στις θυρίδες της.
Η Skroutz έχει επιλέξει να αναπτύσσει μικρά lockers, με έντονη παρουσία σε πολλές περιοχές, σε ένα διαφορετικό επιχειρηματικό πλάνο από εκείνο των ανταγωνιστών της. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν στελέχη της εταιρείας, τα Skroutz Point έχουν την ευκολία να είναι επεκτάσιμα. Τονίζουν ωστόσο ότι υπάρχει πλέον ζήτημα με τις τοποθεσίες καθώς δεν υπάρχουν πλέον αρκετοί χώροι που προσφέρουν όλες τις προϋποθέσεις. Σύμφωνα με στοιχεία της Skroutz, η τοποθέτηση των locker από τον Ιούλιο του 2021 έως σήμερα οδήγησε σε σημαντική μείωση των εκπομπών CO2, έναντι της παράδοσης των προϊόντων στο σπίτι.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 70% των δεμάτων που παραδίδονται σε lockers, τα παραλαμβάνουν οι καταναλωτές μέσα στις πρώτες έξι ώρες που θα λάβουν την ειδοποίηση, δίνοντας την ευκαιρία να χρησιμοποιηθούν ξανά μέσα στη διάρκεια της ημέρας, αυξάνοντας έτσι τον αριθμό των παραδόσεων, με το κόστος να είναι σαφώς χαμηλότερο σε σχέση με τις παραδόσεις στο σπίτι που περιλαμβάνουν και τον ανθρώπινο παράγοντα.
Τη χρονιά που πέρασε η Skroutz επένδυσε στον ηλεκτροκίνητο στόλο της, ενώ διεύρυνε την φαρέτρα των υπηρεσιών της μπαίνοντας και στον χώρο των ηλεκτρονικών πληρωμών, μέσω της EveryPay προσθέτοντας στο πορτφόλιο της νέους τρόπους πληρωμών.
Έχει επεκταθεί επίσης και στον τομέα πώλησης μεταχειρισμένων προϊόντων μέσω της υπηρεσίας Skoop, που προσφέρει στους χρήστες τη δυνατότητα να αγοράζουν μεταχειρισμένα προϊόντα, όπως συσκευές τεχνολογίας, αθλητικά είδη και ρούχα, ενώ εγγυάται την ασφαλή παράδοση και δίνει δικαίωμα επιστροφής.