ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πτωχεύσεις και απολύσεις στη μόδα αν παραταθεί πολύ το lockdown

Οι αναλυτές της McKinsey εκτιμούν ότι εάν τα καταστήματα παραμείνουν κλειστά για δύο μήνες, το 80% των επιχειρήσεων μόδας και αγαθών πολυτελείας θα αντιμετωπίσουν οικονομική δυσχέρεια.

Απώλειες που αγγίζουν ακόμη και το 30% σε ότι αφορά τα έσοδα για φέτος προβλέπει η τελευταία ανάλυση της εταιρείας McKinsey για την βιομηχανία της μόδας (State of Fashion coronavirus update), προϊδεάζοντας για μία πολύ διαφορετική «επόμενη ημέρα» στον απόηχο της πανδημίας του covid-19.

Με κύκλο εργασιών που αγγίζει τα 2,5 τρισ. δολάρια παγκοσμίως, οι εταιρείες ειδών μόδας και πολυτελών αγαθών είδαν ήδη την κεφαλαιοποίησή τους να συρρικνώνεται κατά 40% στο διάστημα από τις αρχές του Ιανουαρίου έως και τις 24 Μαρτίου 2020, εξέλιξη που οδήγησε τους αναλυτές της McKinsey στην διατύπωση της πρόβλεψης ότι εάν τα καταστήματα παραμείνουν κλειστά για δύο μήνες, το 80% των εισηγμένων επιχειρήσεων των κλάδων αυτών θα αντιμετωπίσει κάποιου είδους οικονομική δυσχέρεια.

Το στοιχείο αυτό από μόνο του δύναται να προκαλέσει ντόμινο αρνητικών εξελίξεων -απολύσεις προσωπικού και πτωχεύσεις εταιρειών- με διάρκεια από 12 έως και 18 μήνες. Σημειώνεται ότι ήδη το 93% των ανωτάτων στελεχών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι έχουν παγώσει κάθε προοπτική νέων προσλήψεων.

Η κατάσταση φαίνεται να είναι ακόμη πιο περίπλοκη συγκεκριμένα για την αγορά πολυτελών αγαθών, με την πτώση των εσόδων να προβλέπεται να αγγίξει ακόμη και το 40% για φέτος, σύμφωνα με την έρευνα, ποσοστό που συνδέεται και με το γεγονός ότι Αμερικανοί και Ευρωπαίοι καταναλωτές σε ποσοστό 75% εκφράζουν απαισιοδοξία για την εξέλιξη της προσωπικής τους οικονομικής κατάστασης και πέραν του επόμενου διμήνου.

Το στοιχείο αυτό φαίνεται ότι εξηγεί εν μέρει την πτώση και των online πωλήσεων ειδών μόδας το υπό εξέταση διάστημα, σε ποσοστά που κυμαίνονται μεταξύ 30% και 40% για τις ΗΠΑ, από 5% έως 20% στην Ευρώπη και από 15% έως 25% στην Κίνα.

Οι αναλυτές της McKinsey σημειώνουν πάντως ότι οι κλάδοι ένδυσης/υπόδησης θα μπορούσαν να ανακτήσουν θετικό βηματισμό το 2021 ενισχύοντας τα έσοδά τους κατά 2%-4%, συγκριτικά με τα βασικά μεγέθη του 2019, ενώ ειδικά για τα πολυτελή αγαθά (κοσμήματα, ρολόγια, high end ρούχα και καλλυντικά), η αύξηση θα μπορούσε να κυμανθεί μεταξύ 1% και 4% το επόμενο έτος.

Σε ότι αφορά τις μελλοντικές προοπτικές, οι μειωμένες καταναλωτικές δαπάνες είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσουν αρκετές επιχειρήσεις σε παρατεταμένες εκπτωτικές περιόδους ώστε να κινηθούν τα εμπορεύματα που δεν πωλούνται σε αυτή την φάση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα περιθώρια κερδοφορίας τους.

Παράλληλα, ήδη προβληματικές εταιρείες θα αναγκαστούν σε πτώχευση, ενώ θα ενταθεί η δραστηριότητα συγχωνεύσεων και εξαγορών εταιρειών από όλο το φάσμα της βιομηχανίας της μόδας ώστε να υπάρξει η κατάλληλη απάντηση στις νέες καταναλωτικές ανάγκες, ήτοι ενίσχυση του online καναλιού και πιο εκτεταμένη χρήση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Εβδομάδας Μόδας της Σανγκάης η οποία πραγματοποιήθηκε μεταξύ 24 Μαρτίου και 3 Απριλίου ως «Cloud Fashion Week», μεταδίδοντας την δουλειά 150 σχεδιαστών και εταιρειών μόδας εξ ολοκλήρου μέσω live streaming και video.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με όπλο τις σταθερές τιμές, η Pink Woman πετυχαίνει ισχυρή ανάπτυξη

Η εταιρεία γυναικείων ενδυμάτων έχει επιλέξει να κρατά σταθερές τιμές τα τελευταία χρόνια και κερδίζει έδαφος στην αγορά με διψήφια ποσοστά αύξησης πωλήσεων και σημαντική αύξηση κερδών το 2023.
mango stores-emporio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιδόσεις ρεκόρ για τη Mango το 2023, κινείται στα χνάρια της Inditex

Ο ισπανικός όμιλος ακολουθεί το παράδειγμα της Inditex, αναβαθμίζοντας τις συλλογές του και κρατώντας αποστάσεις από τον φθηνότερο ανταγωνισμό. Τουλάχιστον 500 νέα καταστήματα μέχρι το 2026, τα έσοδα θα αγγίξουν τα 4 δισ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες φίρμες στα πολυκαταστήματα Attica, διψήφια αύξηση πωλήσεων το 2023

Διεύρυνση εμπορικών συνεργασιών με νέα διεθνή brands, τόσο στην ένδυση όσο και στα καλλυντικά. Μέχρι τον Σεπτέμβριο η ριζική ανακαίνιση του Attica στο Golden Hall. Αύξηση πωλήσεων 12% και καθαρών κερδών 25% το 2023.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην... επίθεση η πολωνική Pepco, έφτασε τα 27 καταστήματα στην Ελλάδα

Ο πολωνικός όμιλος είχε αυξημένα έσοδα κατά 11% το πρώτο τρίμηνο της χρήσης, κυρίως χάρη στη συστηματική επέκταση των αλυσίδων του. Προβληματισμός για την Ερυθρά Θάλασσα και τις επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επεκτατικά σχέδια από τη Marks & Spencer, έμφαση σε Ευρώπη και Ινδία

Η αλυσίδα επενδύει στην περιοχή της Νοτίου Ευρώπης με τη δημιουργία νέου κέντρου διανομής στην Κροατία. Οι διεθνείς πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 10% το πρώτο εξάμηνο 2023. Στην Ελλάδα ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 14% το 2022.