Φωτο: Shutterstock

Χάθηκαν 490 εκατ. σε οκτώ μήνες από τις εξαγωγές ενδυμάτων

Βαριές απώλειες από την πανδημία, καθώς οι εξαγωγές ενδυμάτων μειώθηκαν κατά 29%, της κλωστοϋφαντουργίας κατά 7,5% και του βαμβακιού κατά 27%.

Το ανεξίτηλο αποτύπωμα της πανδημίας στον χώρο της ένδυσης καθίσταται εμφανές από τα τελευταία στατιστικά στοιχεία σχετικά με το ισοζύγιο εισαγωγών εξαγωγών για τον κλάδο, τους πρώτους οκτώ μήνες του 2020. Καθώς οι Έλληνες καταναλωτές υιοθετούν πιο συνειδητές και επιμελείς αγοραστικές συνήθειες, όπως αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Accenture, και η κοινωνική αποστασιοποίηση περιορίζει τις κοινωνικές επαφές των ανθρώπων, οι αγορές ρούχων περιορίζονται, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις που θα αντέξουν και το δεύτερο δύσκολο εξάμηνο του έτους, να βρεθούν σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο από πλευράς συνηθειών καταναλωτή το 2021.

Ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοιμου Ενδύματος (ΣΕΠΕΕ), κ. Θεόφιλος Ασλανίδης, επισημαίνει πάντως ότι για τις ελληνικές εταιρείες που παράγουν και εξάγουν ρούχα private label η χρονιά είναι σχετικά πιο θετική, σε αντίθεση με τις εταιρείες που παράγουν επώνυμα brands, οι οποίες έχουν βρεθεί μπροστά σε μία μεγάλη κάμψη τζίρου την φετινή χρονιά. Τα ανδρικά ενδύματα υποχωρούν κατά 35%, σε ότι αφορά την ζήτηση, ενώ λίγο καλύτερη είναι η εικόνα για τα γυναικεία είδη (-25%), και τα παιδικά κι αθλητικά είδη, για τα οποία οι πωλήσεις εμφανίζουν κάμψη μεταξύ 15% και 20%. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΠΕΕ, το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2020 καταγράφηκε μείωση τόσο στις εξαγωγές όσο και στις εισαγωγές της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα. Ο κ. Ασλανίδης σημειώνει περαιτέρω ότι και οι μήνες Σεπτέμβριος και Οκτώβριος σηματοδοτήθηκαν από την κυριαρχία της ανασφάλειας και της αβεβαιότητας, στα μεγάλα αστικά κέντρα κυρίως, στα οποία καταγράφεται μεγάλη πτώση της κατανάλωσης όσο τα κρούσματα του κορωνοϊού πολλαπλασιάζονται. Πλέον, και με τους νέους περιορισμούς στην λειτουργία των καταστημάτων, είναι εμφανές ότι και το τελευταίο δίμηνο του έτους θα επηρεαστεί αρνητικά.

Συνολικά το πρώτο οκτάμηνο του 2020, η αξία των ελληνικών εξαγωγών ενδυμάτων έφτασε τα 490 εκατ ευρώ, καταγράφοντας μείωση κατά 29% έναντι του 2019. Μειωμένες κατά 7,5% ήταν και οι εξαγωγές της κλωστοϋφαντουργίας, διαμορφούμενες σε 256 εκατ. ευρώ το υπό εξέταση διάστημα, ενώ κάμψη κατά 27% κατέγραψαν και οι εξαγωγές ελληνικού βαμβακιού, διαμορφούμενες το πρώτο οκτάμηνο του 2020 σε 224 εκατ. ευρώ. Συνολικά δε, οι εξαγωγές της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας, συμπεριλαμβανομένης της πρωτογενούς παραγωγής, κατέγραψαν κάμψη 24% το πρώτο οκτάμηνο του 2020, με την αξία τους να υποχωρεί σε 970 εκατ. ευρώ, έναντι 1,2 δις ευρώ το 2019. 

Μείωση καταγράφηκε και στις εισαγωγές, με τα ενδύματα να υποχωρούν κατά 21% και την κλωστοϋφαντουργία κατά 9,2%, ενώ συνολικά η αξία εισαγωγών ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το οκτάμηνο του 2020 διαμορφώθηκε σε 1,57 δισ. ευρώ, έναντι 1,99 δισ. ευρώ το 2019. Σημειώνεται ότι παρόμοια με την πορεία των εξαγωγών ήταν η κατάσταση και στην εγχώρια αγορά το υπό εξέταση διάστημα, με την μείωση στις πωλήσεις χονδρικής να αγγίζει το 30%, έναντι κάμψης 22% στις λιανικές πωλήσεις. 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ισχυρό πλήγμα για την αγορά πολυτελών αγαθών η απουσία Κινέζων καταναλωτών

Η απουσία των Κινέζων αλλά και των Αμερικανών τουριστών από τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες της μόδας επηρεάζει αρνητικά την συνολική εικόνα της βιομηχανίας της μόδας, σε βάθος χρόνου.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Βουτιά» έως και 40% το 2020 στον τζίρο ένδυσης - κλωστοϋφαντουργίας

Το δεκάμηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου καταγράφεται μείωση πωλήσεων χονδρικής 30%, λιανικής 17% και εξαγωγών κατά 23%. Στο 20 - 30% τη αντίστοιχης περυσινής περιόδου θα πέσει ο τζίρος του τελευταίου διμήνου.