ΓΔ: 905.31 0.36% Τζίρος: 110.81 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

«Χρυσό» τρίμηνο στα σούπερ μάρκετ με αύξηση του τζίρου σε 1,5 δισ. ευρώ

Καταναλωτική φρενίτιδα έφερε η καραντίνα τον Μάρτιο, με αύξηση των πωλήσεων κατά 26,9%, ενώ συνολικά το α' τρίμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 12,2%. Κερδισμένα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Με αυξημένα συνολικά έσοδα κατά 12,2% στα 1,5 δισ. ευρώ έκλεισε τα πρώτο τρίμηνο του έτους για τον κλάδο της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και ποτών, εξέλιξη που αποδίδεται κατά μεγάλο μέρος στην ραγδαία αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες που προκάλεσε η πανδημία και δη στις επιδόσεις του Μαρτίου. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, τόσο τα προϊόντα σταθερού barcode όσο και τα επί ζυγίω προϊόντα εμφάνισαν θετικό πρόσημο στις πωλήσεις τους κατά 13,4% και 8,6% αντίστοιχα. Σημειώνεται ότι τα προϊόντα σταθερού barcode συμμετέχουν με ποσοστό  76% στο συνολικό τζίρο.

Ακόμα μεγαλύτερη αύξηση κατά 14,2% εμφάνισαν τα προϊόντα σταθερού barcode σε όρους όγκου πωλήσεων, ενώ με βάση τα στοιχεία της IRI η μέση τιμή ανά τεμάχιο μειώθηκε κατά 0,8% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. 

Πρωταθλήτρια κατηγορία αναδείχθηκε, όπως αναμενόταν, αυτή των καθαριστικών που εμφάνισε αύξηση σε αξία πωλήσεων κατά 23,7%, ενώ ακολουθούν με 17,4% τα είδη προσωπικής υγιεινής και τα τρόφιμα με 10,7%.

Η καταναλωτική «φρενίτιδα» όπως έχει ήδη αναφέρει το busisnessdaily.gr έχει «πριμοδοτήσει» σημαντικά και την ιδιωτική ετικέτα, αφού οι καταναλωτές προκειμένου να εξασφαλίσουν επάρκεια αγαθών διεύρυναν τις επιλογές τους, δοκιμάζοντας ακόμα και για πρώτη φορά, ίσως, private label κωδικούς σε κατηγορίες όπου συνήθως επέλεγαν επώνυμα είδη.

Ως εκ τούτου, τα PL προϊόντα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020 ενίσχυσαν την αξία των πωλήσεών τους κατά 13,9%, ποσοστό αύξησης το οποίο «επιστρέφει» την κατηγορία σε προ 2012 ταχύτητες. Η επίδοση αυτή επί της ουσίας θωράκισε το μερίδιο αγοράς της ιδιωτικής ετικέτας στο 16,2% , όσο δηλαδή ήταν το ποσοστό του μεριδίου της για το σύνολο του 2019.  

Σε ό,τι αφορά μόνο στο μήνα Μάρτιο, η συνολική ενίσχυση των εσόδων των ταχυκίνητων προϊόντων στα οργανωμένα σημεία λιανικής διαμορφώθηκε στο 26,9% ενώ οι όγκοι αυξήθηκαν κατά 31,3%, εξέλιξη που αποδίδεται πρωτίστως στις αυξημένες αγορές στις ημέρες της καραντίνας.

Σε όρους καταστημάτων, τα μεγάλα σημεία πώλησης άνω των 2500 τ.μ. εμφανίζονται να συγκέντρωσαν την προτίμηση των καταναλωτών, αφού έχουν πλεονέκτημα έναντι των μέτρων περιορισμού του αριθμού των ατόμων ανά κατάστημα, με αποτέλεσμα να εμφανίζουν αύξηση πωλήσεων κατά 22,7%. Ανοδικά κινήθηκαν ωστόσο όλοι οι τύποι καταστήματος, με πλέον ενδεικτική και την αύξηση κατά 9,5% στα μικρά σημεία έως 400 τμ. 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ