ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Αυξημένος κατά 11,9% ο τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων από την αρχή της χρονιάς

Σύμφωνα με την εταιρεία Nielsen, ο εντυπωσιακός ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επίδραση της πανδημίας του κορονοϊού.

Αύξηση 11,9% παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) από την αρχή της χρονιάς ως και τις 26 Απριλίου (Κυριακή του Θωμά).

Σύμφωνα με την εταιρεία Nielsen, ο εντυπωσιακός ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων οφείλεται κατά κύριο λόγο στην επίδραση της πανδημίας του κορονοϊού.

Από τα μέσα Μαρτίου η τάση του λιανεμπορίου υπήρξε διαρκώς αυξητική, φτάνοντας στην YTD (Year-to-date) περίοδο μέχρι και το Πάσχα στο 16%. Ωστόσο, την εβδομάδα μετά το Πάσχα, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή, ημερολογιακά, παρουσίασε μείωση κατά 34,4%.

Η αιτία αυτής της μεγάλης πτώσης οφείλεται σε δύο λόγους: πιο συγκεκριμένα, στο γεγονός ότι είχε μια εργάσιμη ημέρα λιγότερη σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (την 20η Απριλίου), καθώς επίσης και ότι συγκρίνεται με την Μεγάλη Εβδομάδα του 2019, μια εβδομάδα του χρόνου, όπου πάντα πραγματοποιείται σημαντικός τζίρος στα καταστήματα.

Ειδικότερα για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, η πτώση που σημειώνεται την εβδομάδα μετά το Πάσχα ανέρχεται στο -30,7% σε αξίες, ενώ σε όγκο (units) η μείωση είναι πιο περιορισμένη στο -28,5%, υποδηλώνοντας μείωση των τιμών, η οποία εν μέρει είναι επηρεασμένη από τη μείωση του ΦΠΑ σε αρκετές κατηγορίες τροφίμων και ποτών, σύμφωνα με την Nielsen.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πτώση 4% στις πωλήσεις των on line σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του 2022

Αναφορικά με την ετήσια μεταβολή στην online αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, το 12μηνο Απριλίου 2021 - Μαρτίου 2022 κατέγραψε αύξηση τζίρου 23% των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε αξία συγκριτικά με το προηγούμενο 12μηνο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πιστοποίηση ISO 50001 για την εταιρεία  λιανεμπορίου ΜΕTRO

Η ΜΕTRO γίνεται η πρώτη Ελληνική εταιρεία λιανεμπορίου που πιστοποιείται με το ISO 50001που καθορίζει τις απαιτήσεις για ενός συστήματος ενεργειακής διαχείρισης με στόχο τη συνεχή βελτίωση της ενεργειακής επίδοσης της.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Άκτωρ παρέδωσε τον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο Καλλονή – Σίγρι

Το έργο προσφέρει ενισχυμένη οδική ασφάλεια και μειώνει σημαντικά την χρονοαπόασταση μεταξύ Καλλονής και Σιγρίου, καθώς παρακάμπτει σε μεγάλο βαθμό την παλιά διαδρομή, η οποία περνούσε μέσα από χωριά και οικισμούς.