IKEA και Intersport στην αντεπίθεση μετά την άρση των περιορισμών

Ο όμιλος Φουρλή ολοκληρώνει το νέο κέντρο logistics για την αλυσίδα Intersport, ενώ άνοιξε τις πύλες του το κατάστημα της Ερμού. Λιγότεροι οι επισκέπτες στα IKEA, αλλά αγοράζουν περισσότερα.

Η περαιτέρω αξιοποίηση της σημαντικής παρακαταθήκης των διαδικτυακών αγορών σε συνδυασμό με την δυναμική είσοδο του στην αγορά του real estate αποτελούν τα στοιχήματα του ομίλου Φουρλή την επόμενη ημέρα, μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων για το λιανεμπόριο.

Ο όμιλος έχει ήδη προδιαγράψει ένα αρνητικό δεύτερο τρίμηνο για την τρέχουσα χρήση, ωστόσο εκτιμάται ότι οι απώλειες δύνανται να περιοριστούν μέσα στον επόμενο μήνα και προσβλέπει σε ένα πολύ δυνατό τρίτο τρίμηνο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι πωλήσεις του ήταν ενισχυμένες κατά 6% το πρώτο δίμηνο του έτους, με την τάση αυτή να αντιστρέφεται στην συνέχεια, λόγω της κρίσης του κορονοϊού. 

Στα άμεσα σχέδια της διοίκησης της εισηγμένης περιλαμβάνεται η ολοκλήρωση του κέντρου logistics για την εξυπηρέτηση της αλυσίδας Intersport, τόσο online όσο και των φυσικών της καταστημάτων. Μάλιστα, την προηγούμενη εβδομάδα λειτούργησε το νέο flagship κατάστημα της αλυσίδας επί της οδού Ερμού, στο κέντρο της Αθήνας, καλωσορίζοντας τους επισκέπτες σε ένα νέο περιβάλλον ασφαλών αγορών, σύμφωνα με τους κανονισμούς του ΕΟΔΥ.

Περαιτέρω, προωθείται το άνοιγμα του πρώτου μεσαίου μεγέθους καταστήματος ΙΚΕΑ, συνολικού εμβαδού 8.000 τμ, στην Βάρνα της Βουλγαρίας, μέσα στον Σεπτέμβριο καθώς και η ενίσχυση του online καναλιού πωλήσεων για το σύνολο των αλυσίδων που ελέγχει. Μικρή καθυστέρηση αναμένεται στο άνοιγμα του πρώτου σημείου Athlete’s Foot στην Ρουμανία, που όμως θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.

Διατηρήσιμες οι online πωλήσεις

Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις μέσω διαδικτύου, ο όμιλος διαπίστωσε σημαντική άνοδο στη διάρκεια της καραντίνας, με ορισμένες κατηγορίες ειδών να τριπλασιάζουν τις πωλήσεις τους σε σχέση με πέρσι -όπως τα αθλητικά υποδήματα, τα παιδικά ρούχα καθώς και τα μηχανήματα και αξεσουάρ γυμναστικής. Εκτιμάται ότι ποσοστό έως και 50% των νέων διαδικτυακών πελατών που κέρδισαν οι αλυσίδες Intersport και Athlete’s Foot στην διάρκεια του lockdown θα διατηρηθούν και την επόμενη ημέρα.

Παράλληλα ωστόσο, διαπιστώνεται και αυξημένη επισκεψιμότητα τις πρώτες ημέρες επαναλειτουργίας των καταστημάτων, συνηγορώντας στην επικράτηση του φαινόμενου «ελατηρίου» σε ό,τι αφορά την καταναλωτική συμπεριφορά.

Λιγότεροι οι επισκέπτες

Ειδικά σε ό,τι αφορά την αλυσίδα ΙΚΕΑ, διαπιστώνεται μικρότερη μεν επισκεψιμότητα σε ό,τι αφορά τον αριθμό των επισκεπτών -δεν προσέρχονται μαζικά οικογένειες ολόκληρες στα καταστήματα- όμως αυτό μεταφράζεται σε καλύτερη μετατρεψιμότητα σε πωλήσεις, με λίγα λόγια παρατηρούνται μεν λιγότεροι επισκέπτες σε απόλυτο αριθμό αλλά περισσότεροι πελάτες που κάνουν αγορές.

Οι προοπτικές για την ΙΚΕΑ είναι θετικές, καθώς εκτιμάται ότι το σύνθημα «μένουμε σπίτι» μετατρέπεται στην τάση του cocooning, που παρατηρείται διεθνώς, κι η οποία με την σειρά της τοποθετεί την διακόσμηση και τον εξοπλισμό του σπιτιού στην πρώτη γραμμή. Στα θετικά της αλυσίδας συμπεριλαμβάνεται και η απρόσκοπτη διεκπεραίωση των αποστολών της, οι οποίες ακόμη και την περίοδο του lockdown παραδίδονταν χωρίς καθυστερήσεις. 

Ο όμιλος δρομολογεί τέλος την δραστηριοποίησή του στον χώρο του real estate, μέσω της εταιρείας Trade Estates REIC, στην οποία εντάσσονται αρχικά 7 ακίνητα των θυγατρικών του, συνολικής αξίας 182,7 εκατομμυρίων ευρώ. Στόχο αποτελεί να καταστεί ο όμιλος Φουρλή πιο ευέλικτος και να κεφαλαιοποιήσει τα μέγιστα από τις δραστηριότητες του, επεκτείνοντας περαιτέρω το portfolio ακινήτων του. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ