ΓΔ: 825.02 0.95% Τζίρος: 57.47 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

«Στον πάγο» οι επενδύσεις της Cosco σε εμπορικό κέντρο - ξενοδοχεία

Με αφορμή την πανδημία και τις επιπτώσεις της στον τουρισμό, η Cosco αναστέλλει την κατασκευή εμπορικού κέντρου και τεσσάρων πολυτελών ξενοδοχείων.

Η διοίκηση της Lamda Development δήλωσε χθες πως θα προχωρήσει κανονικά τα επενδυτικά σχέδια για δύο εμπορικά κέντρα στο Ελληνικό, ένα στην πλευρά της Λεωφόρου Βουλιαγμένης και ένα στη μαρίνα του Αγίου Κοσμά. Όμως κάποιες άλλες αντίστοιχες επενδύσεις σε εμπορικά κέντρα μπαίνουν στον πάγο, όπως συμβαίνει με την επένδυση που προωθούσε η κινεζική COSCO, μέσω του ΟΛΠ, στο νέο προβλήτα της κρουαζιέρας. Πρόκειται για το εμπορικό κέντρο για το οποίο είχε προκληθεί πολύ μεγάλος θόρυβος στον Πειραιά όταν εγκρινόταν το Master Plan.

Για να περάσει το Master Plan από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) οι Κινέζοι αναγκάστηκαν να δεχθούν πως το εμπορικό κέντρο θα κατασκευαστεί πριν από τον έλεγχο διαβατηρίων στον προβλήτα κρουαζιέρας. Θα απευθύνεται δηλαδή μόνο σε τουρίστες. Και τουρίστες δεν φαίνονται στον ορίζοντα για φέτος, ενώ είναι άγνωστη η τύχη της κρουαζιέρας και την επόμενη σεζόν.

Προς τα πίσω πάνε και τα σχέδια των Κινέζων για την κατασκευή τεσσάρων πολυτελών ξενοδοχείων στο λιμάνι του Πειραιά. Και σε αυτή την περίπτωση στον Πειραιά επικαλούνται την πανδημία και τις έκτακτες συνθήκες στον παγκόσμιο τουρισμό.

Το επενδυτικό πρόγραμμα της Cosco στον OΛΠ, σύμφωνα με το πρώτο Master Plan έφτανε τα 612 εκατ. ευρώ. Οι Κινέζοι αύξησαν τις επενδύσεις που υπόσχονται στο επίπεδο του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, με την προσθήκη τέταρτου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά και την επέκταση του car terminal. Με το νέο προβλήτα, ο κινεζικός όμιλος θα ενισχύσει τη δυναμικότητα του λιμανιού του Πειραιά σε επίπεδα άνω των 10 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (TEU), μέγεθος αντίστοιχο με τη δυναμικότητα των ισχυρότερων λιμένων της βόρειας Ευρώπης. 

Ήδη ο Πειραιάς είναι το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων. Με βάση τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ, που εγκρίθηκε από την Βουλή το 2016, ο οργανισμός είναι υποχρεωμένος να επενδύσει 293,7 εκατ. ευρώ.

Οι συγκεκριμένες, υποχρεωτικές, επενδύσεις έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2021 ώστε στη συνέχεια να αποκτήσει η Cosco και το υπόλοιπο 16% των μετοχών του OΛΠ, πέραν του 51% που απέκτησε τον Αύγουστο του 2016 έναντι 280 εκατ. ευρώ. Κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να συμβεί, με την κινεζική πλευρά να αποδίδει τις καθυστερήσεις στις αδειοδοτήσεις και τη γραφειοκρατία.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τηλεκατευθυνόμενοι γερανοί στον Πειραιά για αναβάθμιση του λιμανιού

Τρεις σύγχρονες γερανογέφυρες για την αποδοτικότερη διαχείριση των κοντέινερ παρήγγειλε η Cosco στην επίσης κινεζική και κρατική βιομηχανία ZPMC. Επένδυση 6,8 εκατ. ευρώ και για τον Προβλήτα Ι.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Για 1.700 τζιπ από την Κίνα η νέα διένεξη του δήμου Πειραιά με ΟΛΠ

Ο δήμος αμφισβητεί το δικαίωμα του ΟΛΠ να αφήσει σταθμευμένα τζιπ που προορίζονται για τη Ρωσία στον προβλήτα κρουαζιέρας. Την Παρασκευή η κρίσιμη συζήτηση στο ΣτΕ για τις μπλοκαρισμένες επενδύσεις του ΟΛΠ.