Φώτο: ΑΚΤΩΡ

Αντεπίθεση ΑΚΤΩΡ στη Ρουμανία για το 1,4 δισ. του μετρό

Τη χαμηλή βαθμολογία της στο διαγωνισμό για τη γραμμή 6 του μετρό στο Βουκουρέστι θα προσβάλλει με προσφυγή η κατασκευαστική. Υπό αμφισβήτηση η πρωτιά κοινοπραξίας με επικεφαλής κινεζική εταιρεία.

Με προσφυγή ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ τη χαμηλή βαθμολόγια της ΑΚΤΩΡ στο μεγάλο διαγωνισμό για την κατασκευή τμήματος της γραμμής 6 του μετρό του Βουκουρεστίου, προϋπολογισμού κοντά στα 1,4 δισ. ευρώ. Η διοίκηση του ομίλου έχει υποστηρίξει πρόσφατα πως θα διεκδικήσει δυναμικά τα έργα μετρό στη Ρουμανία, καθώς διαθέτει εμπειρία τόσο από την Αθήνα, όσο και από τη «Χρυσή Γραμμή» του μετρό της Ντόχα στο Κατάρ.

Επιδιώκει, ταυτόχρονα, να κεφαλαιοποιήσει την ισχυρή παρουσία που διαθέτει ήδη στα σιδηροδρομικά έργα της Ρουμανίας όπου προ ημερών υπέγραψε την τρίτη σύμβαση. Με την υπογραφή της τελευταίας σύμβασης έχει αναλάβει τρία έργα κατά μήκος του σιδηροδρομικού άξονα Brasov – Simeria με συνολικό προϋπολογισμό που φτάνει το 1,2 δισ. ευρώ.

Στο μεγάλο διαγωνισμό για τη γραμμή 6 του μετρό Βουκουρεστίου υπάρχουν έντονες διαμαρτυρίες και άλλων ευρωπαϊκών ομίλων, καθώς ο οργανισμός που προκήρυξε το έργο, η Metrorex, έδωσε εξαιρετικά υψηλή βαθμολογία στον κινεζικό κολοσσό China Communications Construction Company (CCCC). Οι Κινέζοι διεκδικούν το έργο σε κοινοπραξία με τις ιταλικές 3TI Progetti Italia και Ignegneria Integrata.Τη δεύτερη θέση στη βαθμολογία έλαβε η κοινοπραξία της ισπανικής FCC με την τουρκική Gulermak και την τρίτη η κοινοπραξία της αυστριακής Strabag με τον τουρκικό όμιλο Ozgun. 

Ο διαγωνισμός για τη γραμμή 6 του μετρό Βουκουρεστίου γίνεται σε δύο στάδια: Στο πρώτο θα προεπιλεγούν πέντε – έξι εταιρείες που ακολούθως θα καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές. Με βάση τη μέχρι σήμερα αξιολόγηση, η ΑΚΤΩΡ βρίσκεται στην έβδομη θέση της βαθμολογίας.

Σύμβαση 573 εκατ. ευρώ

Την προηγούμενη εβδομάδα η ΑΚΤΩΡ είχε ανακοινώσει την υπογραφή σύμβασης για σιδηροδρομικό έργο προϋπολογισμού €573 εκατ. (χωρίς Φ.Π.Α) στη Ρουμανία, ως επικεφαλής κοινοπραξίας (leader με ποσοστό 60%) με τις εταιρείες ALSTOM (20%) και ARCADA (20%).

Το έργο αφορά στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση του τμήματος “Apata – Cata” της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov – Simeria, η οποία αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Ρήνου-Δούναβη.

Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για το τρίτο τμήμα της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής που αναλαμβάνει η θυγατρική του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, καθώς τον Ιούνιο του 2019 η ΑΚΤΩΡ είχε αναδειχθεί ανάδοχος και για το έργο αναβάθμισης των δύο όμορων σιδηροδρομικών τμημάτων “Brasov – Apata” και “Cata – Sighisoara”, με συνολικό προϋπολογισμό €627 εκατ. ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η αγωνία της Ελλάκτωρ για νέο δάνειο 50 εκατ. ευρώ

Δύσκολες διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες, αβέβαιο το αποτέλεσμα. Τα προβλήματα ρευστότητας επηρεάζουν τη λειτουργία της Άκτωρ. Αναπάντητο ερώτημα για την πρόθεση των βασικών μετόχων για κεφαλαιακή ενίσχυση του ομίλου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γλιτώνει τα χειρότερα η Αττική Οδός, μονοψήφια η μείωση κυκλοφορίας

Χαμηλότερη του 10% εκτιμά ο όμιλος Ελλάκτωρ ότι θα είναι η μείωση της κυκλοφορίας στην Αττική Οδό, παρότι η κάμψη είχε ξεπεράσει το 70% στη διάρκεια του lockdown και το 26% κατά το πρώτο εξάμηνο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Μυρίζει μπαρούτι» στον διαγωνισμό της ΕΥΔΑΠ για την Ψυττάλεια

Το ΤΕΕ άφησε ανοιχτό παράθυρο για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό δυο κοινοπραξιών που είχαν αποκλειστεί για τυπικούς λόγους. Αντιδρούν ΑΚΤΩΡ - ΑΒΑΞ που διαχειρίζονται το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων.