GAP
Πηγή: Shutterstock

Μαρινόπουλος: Σε εξυγίανση η εταιρεία των καταστημάτων Gap

H Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων διατηρεί δίκτυο έξι καταστημάτων Gap και έχει περάσει σε κέρδη. Την Τετάρτη συζητείται σχέδιο εξυγίανσης στο Πρωτοδικείο.

Σε αναζήτηση βηματισμού βρίσκεται το αμερικανικό brand ένδυσης Gap στην Ευρώπη, καθώς το υπάρχον μοντέλο λειτουργίας αποδεικνύεται αναποτελεσματικό στην παρούσα φάση. Η έως πρότινος αγαπημένη εταιρεία των Αμερικανών φαίνεται ότι ποτέ δεν κέρδισε τις καρδιές των Ευρωπαίων με τον ίδιο τρόπο, με αποτέλεσμα η αλλαγή των δεδομένων που έχει επιφέρει η πανδημία στο λιανεμπόριο, να αναδείξει τις αδυναμίες της με τον πλέον ανάγλυφο τρόπο.

Προβληματική παραμένει η λειτουργία της αλυσίδας και στην χώρα μας, από τον εγχώριο συνεργάτη - franchisee Μαρινόπουλος Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ, το σχέδιο εξυγίανσης της οποίας αναμένεται να συζητηθεί την προσεχή Τετάρτη, 4 Νοεμβρίου, στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών.

Πριν λίγες ημέρες η εταιρεία έκλεισε το κατάστημα Gap που διατηρούσε στο Ηράκλειο της Κρήτης, και πλέον διατηρεί δίκτυο έξι καταστημάτων στην Αθήνα, σε Κηφισιά, Ψυχικό, Γλυφάδα, τα εμπορικά κέντρα Golden Hall και The Mall και στο εμπορικό πάρκο Smart Park των Σπάτων. Επιπλέον λειτουργούν τρία store-in-store σημεία στα πολυκαταστήματα Attica (Citylink, Mediterranean Cosmos και επί της Τσιμισκή), στα πλαίσια συμφωνίας με την Αττικά Πολυκαταστήματα AEE, για την εκ μέρους της είσπραξη των εσόδων από τις πωλήσεις των corners, και κατάθεση αυτών στο τέλος του μήνα στην Μαρινόπουλος, αφού προηγηθεί εκκαθάριση.

Με βάση δε τα τελευταία δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία της Μαρινόπουλος, οι πωλήσεις της το 2018 διαμορφώθηκαν σε 11,13 εκατ ευρώ, έναντι 11,78 εκατ ευρώ το 2017, ενώ η εταιρεία κατέγραψε κέρδη μετά τους φόρους 658.468 ευρώ, έναντι ζημιών ύψους 144.321 ευρώ το 2017.

Σύμφωνα τώρα με τα όσα προβλέπει η συμφωνία εξυγίανσης της Μαρινόπουλος ΑΕ Γενικού Εμπορίου που επικυρώθηκε στις 16 Ιανουαρίου 2017, το σύνολο των απαιτήσεων της εταιρείας από αυτή αποσβένονται δια συμψηφισμού με τις υποχρεώσεις της. Βάσει της ίδια συμφωνίας διαγράφεται το σύνολο των υποχρεώσεων της εταιρείας προς την Μαρινόπουλος ΑΕ Γενικού Εμπορίου, όπως αυτό θα έχει διαμορφωθεί, μετά και τους παραπάνω συμψηφισμούς. Κατόπιν αυτών, την προσεχή Τετάρτη καλείται να αποφανθεί το δικαστήριο για την άμεση επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης, με ποσοστό 79,05%, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται ποσοστό 100% των εξασφαλισμένων απαιτήσεων της επιχείρησης.

Η μητρική εταιρεία πάντως, προκρίνει τις συνεργασίες franchising για την ανάπτυξη της στην ευρωπαΐκή ήπειρο στην παρούσα δύσκολη φάση για το εμπόριο και στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής ανακοίνωσε ότι προγραμματίζεται το κλείσιμο καταστημάτων και πιθανώς ενός κέντρου διανομής σε Βρετανία, Γαλλία, Ιρλανδία και Ιταλία μέχρι τα μέσα του 2021. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής για τον τερματισμό της λειτουργίας τουλάχιστον 225 σημείων Gap και Banana Republic παγκοσμίως.

Πρέπει να αναφερθεί ότι στις προαναφερθείσες αγορές, τα δύο brands αναπτύσσονται από την μητρική, σε αντίθεση με 35 χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας, όπου τα καταστήματα λειτουργούν με την μέθοδο της δικαιόχρησης. Μέσω αυτών των συνεργασιών λειτουργούν περισσότερα από 400 καταστήματα και 14 e-shops.

Σημειώνεται ότι στο τέλος του Ιουλίου λειτουργούσαν 129 εταιρικά καταστήματα Gap στην Ευρώπη, τα όποια συνεισέφεραν μόλις 2% των πωλήσεων της εταιρείας για το πρώτο εξάμηνο του 2020. Παρά τη θετική εξέλιξη των πωλήσεων μέσω του ψηφιακού καναλιού (eshop), οι οποίες αυξήθηκαν κατά 95% την περίοδο του lockdown, η Gap κατέγραψε ζημιές ύψους 62 εκατ δολαρίων στο δεύτερο τρίμηνο του φετινού έτους, εξέλιξη που ώθησε την διοίκησή της να λάβει δραστικά μέτρα περιορισμού των απωλειών.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τριπλασιασμός ηλεκτρονικών πωλήσεων για τα Αττικά Πολυκαταστήματα

Η εκτίναξη των μεγεθών του ηλεκτρονικού καταστήματος του ομίλου αποδίδεται στην στροφή των καταναλωτών στο ψηφιακό κανάλι και στον εμπλουτισμό της προϊοντικής γκάμας. Στο -30% η πτώση πωλήσεων για το 2020.
clickaway-emporio-katastimata-magazia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι νέοι παίκτες στο click away και ποιοι είναι σίγουρα κερδισμένοι

Μεγάλα ονόματα του λιανεμπορίου μπαίνουν στο παιχνίδι, αλλά οι μόνοι που κερδίζουν σίγουρα είναι οι εταιρείες ταχυμεταφορών, που αποφεύγουν φόρτο. Εκτίναξη τζίρου στο ηλεκτρονικό εμπόριο από 6,2 σε 15 δισ. ευρώ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς κερδίζει η Φουρλής το στοίχημα των ηλεκτρονικών πωλήσεων

Με ατού την εμπιστοσύνη που έχουν καταναλωτές στο δίκτυο καταστημάτων, ο όμιλος Φουρλή κινείται προς το διπλασιασμό των πωλήσεων από το ηλεκτρονικό κανάλι, με καλές επιδόσεις από IKEA και Intersport.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δύσκολο για την Jumbo το κρίσιμο τρίμηνο Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου

Πτώση πωλήσεων 5% αναμένεται να καταγράψει η Jumbo το τελευταίο τρίμηνο του έτους, όπου συγκεντρώνεται το 35% των ετήσιων εσόδων. Ανθεκτικό το επιχειρηματικό μοντέλο, σύμφωνα με την Παντελάκης Securities.