ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Σιδηροδρομικά έργα 300 εκατ. με διαδικασία - εξπρές

Στα έργα που προωθεί κατά προτεραιότητα η ΕΡΓΟΣΕ περιλαμβάνεται και η δεύτερη φάση αναβάθμισης του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών και η σύνδεση με το μετρό, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ.

Το πρώτο «πακέτο» νέων σιδηροδρομικών έργων, συνολικού ύψους γύρω στα 300 εκατ. ευρώ, προκηρύσσει τις επόμενες εβδομάδες η ΕΡΓΟΣΕ. Πρόκειται για διαγωνισμούς έργων που αφορούν στην πλειοψηφία τους αναβάθμιση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου και εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών. Όπως είχε ανακοινώσει πριν από λίγες εβδομάδες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Βίνης, το συνολικό ύψος των συγκεκριμένων έργων προσεγγίζει τα 630 εκατ. ευρώ και σε πρώτη φάση θα δημοπρατηθούν τα μισά, μολονότι σε όλα υπάρχουν  οριστικές μελέτες. 

Στον κατάλογο των έργων περιλαμβάνεται η ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση - τηλεδιοίκηση στην υφιστάμενη μονή γραμμή Λάρισα – Βόλος, με αναβάθμιση του τμήματος Σιδηροδρομικός Σταθμός Λατομείου – ΒΙΠΕ – Σιδηροδρομικός Σταθμός Βόλου, προϋπολογισμού 71 εκατ. ευρώ, η ηλεκτροκίνηση στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 57 εκατ. ευρώ, η αναβάθμιση του τμήματος Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) – Οινόη προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ (χωρίς τη σύνδεση με ΣΚΑ), το σύστημα τηλεπικοινωνιών (GSM-R και η προμήθεια φορητού εξοπλισμού) στα τμήματα Τιθορέα – Δομοκός, Κιάτο – Πάτρα και Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, η νέα σιδηροδρομική γραμμή Ροδοδάφνη – Ρίο, προϋπολογισμού 117 εκατ. ευρώ, κ.α.

Στα έργα που εντάχθηκαν στο πρώτο «πακέτο» περιλαμβάνεται και η δεύτερη φάση αναβάθμισης του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών και η σύνδεση με το μετρό, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ. 

Η κυβέρνηση βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ετοιμάζεται μέσα στους επόμενους μήνες να καταθέσει σχέδιο με τις αλλαγές στην υλοποίηση και συντήρηση των σιδηροδρομικών έργων. Στόχος είναι να λάβει το πράσινο φως των Βρυξελλών ώστε να ξεκινήσει ο ανταγωνιστικός διάλογος για έξι σημαντικά σιδηροδρομικά έργα διασύνδεσης του δικτύου με λιμάνια της χώρας. Πρόκειται για έργα με συνολικό κόστος που φτάνει τα 3,3 δισ. ευρώ, που θα δημοπρατηθούν με τη συγκεκριμένη μέθοδο, τον ανταγωνιστικό διάλογο, ώστε να επιταχυνθεί η υλοποίησή τους. 

Το μεγαλύτερο από τα νέα έργα είναι η σύνδεση Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες με κόστος κοντά στο 1,3 δισ. ευρώ. Ακολουθεί η σύνδεση της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο, προϋπολογισμού 815 εκατ. ευρώ, που αποτελεί και τμήμα του σχεδίου διασύνδεσης με τα λιμάνια της Βουλγαρίας. Στην Αττική προωθείται η σύνδεση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» με το λιμάνι της Ραφήνας (300 εκατ. ευρώ) και το λιμάνι του Λαυρίου (380 εκατ. ευρώ). Από συμπληγάδες πρέπει να περάσει το έργο σύνδεσης με το λιμάνι της Πάτρας, προϋπολογισμού 514 εκατ. ευρώ, που καθυστερεί επί χρόνια επειδή η δημοτική αρχή της πόλης ζητεί να γίνει υπόγειο ολόκληρο το τμήμα από το Ρίο μέχρι το λιμάνι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στρατιά συμβούλων φέρνει η ΕΡΓΟΣΕ για να «τρέξουν» τα μεγάλα έργα

Μέσω διαγωνισμών θα επιλεγούν έξι τεχνικοί και νομικοί σύμβουλοι οι οποίοι θα συμβάλλουν στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για έξι σιδηροδρομικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ.
traino-sididromos-erga
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ζητούνται ισχυρά σχήματα εταιρειών και... λεφτά για σιδηροδρομικά έργα

Οι μεγάλες προκλήσεις στα έργα των 4 δισ. ευρώ που εξαγγέλθηκαν χθες: σχηματισμός κοινοπραξιών που θα μπορούν να τα εκτελέσουν, εξεύρεση χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΡΓΟΣΕ: Ολοκληρώθηκε η σύμβαση για την εγκατάσταση του συστήματος ETCS

Το σύστημα ETCS επί γραμμής, παρέχει για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα σύγχρονο σύστημα προστασίας συρμών που θα αυξήσει την ασφάλεια κυκλοφορίας, με βάση τα Ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας.
hellenic train
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΡΓΟΣΕ: Στρατηγικό σχέδιο επενδύσεων ύψους 4,5 δισ. ευρώ

έργα κομβικής σημασίας που αναβαθμίζουν την «ραχοκοκαλιά» του σιδηροδρόμου, δηλαδή του κεντρικού άξονα Πάτρα-Αθήνα- Θεσσαλονίκη/Ειδομένη-Προμαχώνας, καθιστώντας το δίκτυο της χώρας πλήρως ηλεκτροκίνητο.