ΓΔ: 1801.93 -0.81% Τζίρος: 185.75 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
businessdaily-Sygkrousi-Trenon-Tempi-Hellenic-Train
Φωτο: Stringer / SOOC

Ως ύποπτοι για απιστία και ηθική αυτουργία 16 πρόσωπα για τη σύμβαση 717

Τα 16 άτομα της ΕΡΓΟΣΕ και της Κοινοπραξίας, καλούνται από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία να καταθέσουν ως ύποπτοι για συμμετοχή σε απιστία και ηθική αυτουργία.

Με την ιδιότητα του υπόπτου για άμεση συνέργεια και ηθική αυτουργία σε απιστία καλούνται να καταθέσουν στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία δεκαέξι άτομα, εκπρόσωποι της ΕΡΓΟΣΕ και της Κοινοπραξίας που έχει αναλάβει την εκτέλεση της σύμβασης 717 για την ανάταξη, τη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, για σκέλος της υπόθεσης της επίμαχης σύμβασης.

Το ελληνικό γραφείο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας στο πλαίσιο προκαταρκτικής εξέτασης που διενεργεί καλεί σε ανωμοτί κατάθεση πρόσωπα από την ΕΡΓΟΣΕ με ελεγχόμενο αδίκημα την άμεση συνέργεια σε απιστία σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου (κακούργημα) καθώς και στελέχη της κοινοπραξίας, (ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ-ALSTOM TRANSPORT S.A) για ηθική αυτουργία από κοινού σε απιστία τελεσθείσα κατ’ εξακολούθηση (κακούργημα).

Η υπόθεση αφορά την έγκριση, το 2021, αποζημίωσης προς την Κοινοπραξία συνολικού ποσού 2,7 εκατομμυρίων ευρώ για καθυστερήσεις που η ανάδοχος απέδιδε στην ΕΡΓΟΣΕ, παρά το γεγονός ότι φαίνεται να υπήρχαν παρατυπίες στην εκτέλεση της σύμβασης και παρέμενε ανολοκλήρωτο το έργο της σηματοδότησης του δικτύου.

Οι ύποπτοι ζήτησαν και έλαβαν προθεσμία για τις εξηγήσεις τους, ενώ αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία των ανωμοτί καταθέσεων η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία θα αποφανθεί αν για το σκέλος αυτό της δικογραφίας θα ασκήσει ποινικές διώξεις ή αν θα τεθεί στο αρχείο.

Να σημειωθεί ότι για την βασική υπόθεση της μη εκτέλεσης της σύμβασης 717/2014 έχει σχηματιστεί δικογραφία σε βάρος 23 προσώπων (στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ, της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) και της Κοινοπραξίας) μετά από έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπογειοποίηση Σεπολίων: Η Οδύσσεια ενός μεγάλου σιδηροδρομικού έργου

Δέκα χρόνια θα μετρά εφόσον δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σήραγγας Σεπολίων, που αναμένεται τώρα τον Φεβρουάριο του 2028, ενώ θα διαρκούσε μόλις 52 μήνες. Ανέβηκε το κόστος στα 100 εκατ. ευρώ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι μεγάλες «πληγές» των σιδηροδρόμων: Τι αποκάλυψαν οι εμπειρογνώμονες

Οι δαπάνες συντήρησης των υποδομών αντιστοιχούν μόλις στο 11,7% του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Ο ΟΣΕ λειτουργεί με το 45% του απαραίτητου προσωπικού. Παραμένει ζητούμενο η ασφάλεια στα τρένα.
Ταχύτητα τρένου στη Βρετανία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έμειναν από.... χρήμα τα σιδηροδρομικά έργα: Ποιος διαγωνισμός προχωράει

Η δυσκολία εξασφάλισης ευρωπαϊκών πόρων ψαλίδισε τον σχεδιασμό, αφήνοντας μετέωρους διαγωνισμούς 4 δισ. ευρώ. Σε προτεραιότητα το «Νέα Καρβάλη – Τοξότες», αλλά χωρίς ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση.
businessdaily-Sygkrousi-Trenon-Tempi-Hellenic-Train
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέμπη: Το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί αν τηρούνταν ο Κανονισμός Κυκλοφορίας

Σύμφωνα με τον πρώτο μάρτυρα που κλήθηκε να καταθέσει, υπάρχουν οκτώ δικλείδες ασφαλείας για την αποτροπή δυστυχημάτων των αμαξοστοιχιών εκ των οποίων, το μοιραίο εκείνο βράδυ, τηρήθηκε μία και αυτή μισή.
Σιδηροδρομικές γραμμές ηλιοβασίλεμα
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλλαγή πορείας για τους σιδηροδρόμους με σχέδιο για ενιαίο ΟΣΕ

Η ανασύνθεση του σιδηροδρομικού τοπίου αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση. Σενάριο ομογενοποίησης ΟΣΕ - ΕΡΓΟΣΕ. Τα τρένα «φεύγουν» από τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Επανεξέταση της συμφωνίας με την Hellenic Train.