ΓΔ: 869.9 0.63% Τζίρος: 34.13 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: ΟΛΘ

Μείωση κερδών στον ΟΛΘ στο εννεάμηνο παρά την αύξηση των εσόδων

Τα συνολικά έσοδα του ΟΛΘ επηρεάστηκαν αρνητικά από την μείωση των διακινουμένων φορτίων λόγω της πανδημίας, ωστόσο η αύξηση των εσόδων ήταν εμφανής, λόγω των αλλαγών που εφαρμόστηκαν από πέρυσι.

Επηρεασμένη από την πανδημία ήταν η κερδοφορία του φετινού εννεαμήνου για τον ΟΛΘ καθώς επιβραδύνθηκε η κυκλοφορία των φορτίων διεθνώς, με αποτέλεσμα χαμηλότερους διακινουμένους όγκους και χαμηλότερες πωλήσεις από τις αναμενόμενες, με την αύξηση εσόδων ωστόσο να είναι εμφανής λόγω των αλλαγών που εφαρμόστηκαν από πέρυσι. Επιπλέον, το λειτουργικό κόστος επηρεάστηκε δυσμενώς από μη επαναλαμβανόμενα γεγονότα, επιδεινώνοντας τον αντίκτυπο στην κερδοφορία που απορρέει από τα αποτελέσματα της μειωμένης διακίνησης φορτίων λόγω Covid-19

Τα συνολικά έσοδα για το τρίτο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 8,3%, από 16,6 εκατ. ευρώ, σε περίπου 18 εκατ. ευρώ το γ' τρίμηνο του 2020, ενώ για την περίοδο του 9μήνου σημειώθηκε συνολική αύξηση κατά 6,5%, από 49,5 εκατ. ευρώ του εννεαμήνου το 2019, σε 52,7 εκατ. ευρώ το φετινό εννεάμηνο. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (παρέχοντας πρόσθετα έσοδα ~ € 4,9εκατ.), η οποία ξεπέρασε την αναμενόμενη πτώση των εσόδων από το Σταθμό Συμβατικού Φορτίου (πτώση κατά ~ € 1,6εκατ.). 

olth-limania

Όσον αφορά στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, η διακίνηση για το τρίτο τρίμηνο του 2020 αυξήθηκε κατά 9,6%, από 108k TEUs το γ΄τρίμηνο του 2019, σε 118k TEUs το γ' τρίμηνο του 2020. Ακολούθως, η συνολική διακίνηση για την περίοδο του 9μήνου του 2020 αυξήθηκε κατά 2%, από 328k TEUs που ήταν στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σε 335k TEUs το φετινό εννεάμηνο.

Αναφορικά με το Σταθμό Συμβατικού Φορτίου, η επίπτωση από την πανδημία ήταν ηπιότερη για το τρίτο τρίμηνο του 2020, καθώς οι συνολικοί όγκοι μειώθηκαν κατά 5,6%, από 1.007 χιλ. τόνους το τρίτο τρίμηνο του 2019, σε 951 χιλ. τόνους το φετινό τρίμηνο. Κατά την περίοδο του 9μήνου, οι όγκοι μειώθηκαν κατά 12,6%, από 3.247 χιλ. τόνους το εννεάμηνο του 2019, σε 2.839 χιλ. τόνους το φετινό εννεάμηνο.

Τα κέρδη πριν από τόκους & φόρους (EBIT), αυξήθηκαν το τρίτο τρίμηνο του 2020 κατά 11,4%, από 5,7εκατ. ευρώ το γ' τρίμηνο του 2019 , σε 6,3 εκατ. ευρώ το φετινό τρίμηνο του 2020, ενώ τα EBIT κατά το 9μηνο μειώθηκαν κατά 2,4%, από 17,3εκατ. ευρώ το γ' τρίμηνο του 2019 σε 16,9 εκατ. ευρώ το γ' τρίμηνο του 2020. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA), ακολούθησαν την ίδια τάση με τα EBIT για το τρίτο τρίμηνο του 2020 και αυξήθηκαν κατά 9,5%, από 7,2εκατ.  ευρώ που ήταν στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα σε 7,9 εκατ. ευρώ το φετινό τρίμηνο, ενώ στο 9μηνο μειώθηκαν κατά 0,8%, από 21,8 εκατ. ευρώ, σε 21,6 εκατ. ευρώ.

Οι κύριοι μοχλοί για την αύξηση των εσόδων και τη διατήρηση της κερδοφορίας, παρέμειναν η εφαρμογή βελτιωμένων διαδικασιών διαχείρισης των διακινούμενων όγκων εντός του Λιμένος και η αναπροσαρμογή του τιμολογίου εμπορευματοκιβωτίων, όπως εφαρμόστηκαν από τη Διοίκηση πέρυσι.

Την περίοδο μέχρι την 30 Σεπτεμβρίου 2020 δεν υπήρξαν σημαντικές μεταβολές στη δανειακή θέση και στην κεφαλαιακή διάρθρωση της Εταιρείας. Η ΟΛΘ συνεχίζει να λειτουργεί χωρίς δανεισμό, έχοντας διανείμει μέρισμα 11,8 εκατ. ευρώ με ισχυρή καταθετική βάση, με τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα σε καταθέσεις να φτάνουν τα ~ 102 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών προχωρά ικανοποιητικά με βάση τις τρέχουσες συνθήκες.

Επιπλέον, η ΟΛΘ ανακοίνωσε ότι έλαβε άδεια Εγκεκριμένου Οικονομικού Φορέα (Authorized Economic Operator-ΑΕΟ) για την Ασφάλεια και Προστασία (AEOS) από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Οι Εγκεκριμένοι Οικονομικοί Φορείς αναγνωρίζονται ως αξιόπιστοι και ασφαλής επιχειρηματικοί εταίροι στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα και απολαμβάνουν μία σειρά από οφέλη. Σε αυτά περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η ταχύτερη διεκπεραίωση των τελωνειακών τους συναλλαγών, η διεθνής αναγνώρισή τους μέσω των Συμφωνιών Αμοιβαίας Αναγνώρισης μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τρίτων χωρών και η ενίσχυση αναγνωρισιμότητας της αξιοπιστίας τους σε διεθνές επίπεδο, μέσω και του δικαιώματος χρήσης του κατοχυρωμένου λογοτύπου ΑΕΟ.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στις 23 Ιουνίου η ΓΣ του ΟΛΘ για τη διανομή μερίσματος

Σε περίπτωση μη επίτευξης της απαιτούμενης εκ του νόμου απαρτίας για την λήψη απόφασης επί των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, η τυχόν επαναληπτική Γενική Συνέλευση θα συνέλθει στις 12 Ιουλίου 2021.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στον έλεγχο της οικογένειας Σαββίδη πέρασε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Αποχωρούν από την ΟΛΘ οι δύο γερμανικές εταιρείες που συμμετείχαν στην αποκρατικοποίηση του 2017 και ανεβαίνει στο 44,7% το ποσοστό μετοχών που ελέγχεται έμμεσα από την οικογένεια Σαββίδη.