ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Pixabay

Γρήγορο delivery για όλα: Η νέα αγορά και οι κινήσεις ισχυρών παικτών

Η Wolt μπαίνει στη μάχη της διανομής προϊόντων σούπερ μάρκετ, εξετάζοντας παράλληλα και την επέκταση της σε άλλους κλάδους. Σύγκρουση με το delivery.gr και τη γερμανική Delivery Hero.

Από τους τομείς που έχουν δεχθεί τις μεγαλύτερες αλλαγές λόγω της πανδημίας είναι οι online παραγγελίες, που άλλαξαν την εικόνα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι καταναλωτές πλέον δεν παραγγέλνουν μόνο καφέ και φαγητό, αλλά αναζητούν μια ολοένα και διερυνόμενη γκάμα προϊόντων που μπορούν να αγοράσουν διαδικτυακά, οδηγώντας και τις πλατφόρμες φαγητού στην επέκταση των δραστηριοτήτων τους. Σταδιακά μετατρέπονται σε super apps, δηλαδή σε εφαρμογές όπου ο καταναλωτής μπορεί να παραγγείλει όποιο προϊόν ή υπηρεσία μέσω του κινητού του.

Η φινλανδική εταιρεία τεχνολογίας Wolt κατάφερε να συγκεντρώσει κεφάλαια 440 εκατ. ευρώ με τις Tiger Global, DST, KKR, Prosus, EQT Growth και Coatue να μπαίνουν ως νέοι επενδυτές, για να χρηματοδοτήσει την παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξης και επέκτασης της εταιρείας σε νέες αγορές και τομείς λιανικής και να ενισχύσει επίσης την παρουσία της σε υπάρχουσες αγορές, όπως η Ελλάδα.

Στην Ελλάδα, όπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας στο Business Daily, η πλατφόρμα της Wolt πρόκειται να επεκταθεί σε άλλες πόλεις, ενώ εξετάζεται να επεκταθεί και πέρα από τη διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ. «Θα ξεκινήσει σίγουρα από τα σούπερ μάρκετ, καθώς γι' αυτό δημιουργήθηκε και η Wolt Market Greece». Για την πιθανότητα να περάσει η Wolt και σε καταστήματα πέρα από τα σούπερ μάρκετ, σημειώνουν πως «θα δούμε πώς θα πάει με τα σούπερ μάρκετ. Εξάλλου το καταστατικό της Wolt Market Greece δεν αναφέρεται μόνο στα σούπερ μάρκετ, περιλαμβάνει κι άλλους κλάδους», σημειώνουν οι ίδιες πηγές, επισημαίνοντας την υψηλή τεχνογνωσία και τεχνολογία που διαθέτει η εταιρεία και μπορεί να φέρει την αλλαγή στην αγορά.

Ο Δημήτρης Καρέλος, Γενικός Διευθυντής της Wolt για Ελλάδα, Κύπρο & Μάλτα αναφέρει πως «σκοπεύουμε να επεκτείνουμε τη γεωγραφική μας εμβέλεια με γρήγορο ρυθμό και επίσης να εισέλθουμε σε νέα τμήματα της λιανικής. Θα προσφέρουμε συναρπαστικές νέες υπηρεσίες στους Έλληνες καταναλωτές, καθώς ο αριθμός των συνεργαζόμενων καταστημάτων αυξάνεται συνεχώς».

Εντείνεται ο ανταγωνισμός

Κατά την πανδημία αναδείχθηκε η ανάγκη για ηλεκτρονικές παραγγελίες προϊόντων από σούπερ μάρκετ, περίπτερα κρεοπωλεία, μανάβικα και άλλα, ενώ παράλληλα άρχισαν να εμφανίζονται και τα προβλήματα που κατέγραφε η αγορά, με τις καθυστερήσεις της διανομής των προϊόντων στους καταναλωτές.

Τα σούπερ μάρκετ που είδαν τους τζίρους τους να διευρύνονται σημαντικά στην πανδημία, αποφάσισαν να περάσουν και στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες όπου υπήρξαν στρατηγικές συμφωνίες. Η αρχή έγινε από το delivery.gr που ξεκίνησε να συνεργάζεται με τα Kiosky’s και στη συνέχεια με την ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ φιλοξενούνται περισσότερες από 2.500 επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα. Όπως είχε αναφέρει στο Business Daily ο CEO Νίκος Ιωάννου, της πλατφόρμας που ανήκει στον όμιλο Μούχαλη, «το delivery.gr φιλοδοξεί να είναι το πρώτο super app της χώρας», εξηγώντας ότι «η ιδέα του super app και της delivery.gr είναι πως ό,τι μπορεί να γίνει delivery θα έρχεται κατευθείαν στην πόρτα σου. Θα είναι μια εφαρμογή που θα μπορεί να ρυθμίσει τα πάντα. Ακόμα και να έρθει κάποιος να πλύνει το κατοικίδιό σου».

Πλέον οι καταναλωτές αναζητούν περισσότερα προϊόντα διαδικτυακά, με την ταχύτητα παράδοσης να παίζει σημαντικό ρόλο στις επιλογές τους. «Αυτό που αλλάζει τώρα, είναι ο τρόπος που ψωνίζουν οι καταναλωτές και πώς αντιμετωπίζουν την καθημερινότητα των online παραγγελιών. Εκπαιδεύτηκε πλέον ο κόσμος και ξέρει ότι του δίνεται η δυνατότητα να παραγγείλει στο σούπερ μάρκετ διαδικτυακά σε μια εύκολη διαδικασία, όπου μπορεί να προμηθευτεί τα ψώνια του μέσα σε 2 ώρες. Με τη διαδικασία να πάρεις το αμάξι σου και να ψωνίσεις στο φυσικό κατάστημα και να επιστρέψεις, ξοδεύεις σίγουρα περισσότερο χρόνο από τις δύο ώρες που χρειάζονται για να έρθουν τα ψώνια στην πόρτα σου», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Ιωάννου.

Ταυτόχρονα το q-commerce ξεκίνησε να προσελκύει το ενδιαφέρον ισχυρών παικτών όπως ο γερμανικός κολοσσός Delivery Hero, που είχε εξαγοράσει την e-food. Η Delivery Hero έχοντας επεκτείνει τις σχετικές δραστηριότητες της σε 41 αγορές διεθνώς και θέλει να αναπτύξει και στην Ελλάδα τη δυναμική των Dmarts. Ο γερμανικός κολοσσός, προχώρησε στην σύσταση της Delivery Hero Dmart Greece με μετοχικό κεφάλαιο 300.000 ευρώ, το οποίο έχει καλυφθεί από την μοναδική ιδρύτρια -μέτοχο εταιρεία με την επωνυμία DELIVERY HERO STORES HOLDING GmbΗ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

online, trofima, emporio, delivery
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επεκτείνονται οι ισχυροί του delivery και απειλούν τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ

O κλάδος του quick commerce θέλει να «κλέψει» μερίδια από τα σούπερ μάρκετ και επενδύει δυναμικά στην ανάπτυξη του δικτύου των dark stores και φυσικών σημείων, με Wolt και E-food να δημιουργούν νέα δεδομένα στην αγορά.
wolt-delivery
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Απογείωση» τζίρου για τη Wolt και επέκταση δραστηριοτήτων πέραν της εστίασης

Η Wolt επεκτάθηκε σε νέες πόλεις και διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των επιχειρήσεων που περιλαμβάνονται στην εφαρμογή ενώ στοχεύει να μετατραπεί σε super app απαντώντας στις ανάγκες των απαιτήσεων των καταναλωτών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σύγκρουση της Wolt με την E-food στη διανομή των ειδών σούπερ μάρκετ

Η φινλανδική εταιρεία, στο πλαίσιο επέκτασης των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα, σχεδιάζει την δημιουργία ευέλικτων κέντρων logistics και ανταγωνίζεται την Delivey Hero στην παράδοση ειδών παντοπωλείου.
super market, trofima, emporio, prosfores
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Διψήφια αύξηση πωλήσεων έφερε στα σούπερ μάρκετ το δεύτερο lockdown

Στο 10% αναμένεται να διαμορφωθεί η αύξηση των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ το 2020. Σημαντική αύξηση των αγορών σημειώθηκε στην περίοδο των Χριστουγέννων. Επενδύσεις στα ηλεκτρονικά κανάλια.