ΓΔ: 1357.3 -2.40% Τζίρος: 150.93 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Στο στόχαστρο των Γερμανών της e-food τα επιτυχημένα ελληνικά Kiosky's

Η Delivery Hero θέλει να εισέλθει δυναμικά στην αγορά της μικρής λιανικής που έχει τζίρο 8 δισ. ευρώ και βρίσκεται σε συζητήσεις για να εξαγοράσει τα περίπτερα της Kiosky's που ανήκει στον όμιλο Μούχαλη.

Κλιμακώνεται η μάχη για την επικράτηση στη μικρή λιανική, καθώς η e-food που ανήκει στη γερμανική Delivery Hero, σχεδιάζει να προχωρήσει στην εξαγορά των Kiosky’s με στόχο να κερδίσει έδαφος σε μια αγορά που έχει κύκλο εργασιών περί τα 8 δισ. ευρώ και αναμένεται να διευρυνθεί γρήγορα μετά την πανδημία.

Η e-food από τον Μάρτιο του 2020 ξέφυγε από τα στενά όρια του delivery φαγητού και ξεκίνησε τη διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ της αλυσίδας Σκλαβενίτης, καθώς η πανδημία εκτόξευσε τις ηλεκτρονικές παραγγελίες. Τώρα η πλατφόρμα, θέλοντας να αναπτύξει περισσότερο το χαρτοφυλάκιό της, βρίσκεται σε συζητήσεις με τον όμιλο Μούχαλη για την εξαγορά των καταστημάτων Kiosky’s. Υπενθυμίζουμε πως οι δυο εταιρείες συνεργάζονται ήδη από τον φετινό Μάρτιο, με την e-food να έχει συμφωνήσει με τον όμιλο Μούχαλη για την εξυπηρέτηση του efood market που παρέδιδε είδη μικρής λιανικής εντός 25 λεπτών, μέσω του δικτύου των περιπτέρων και καταστημάτων Kiosky's.

Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς στο Business Daily, ο όμιλος Μούχαλη που κατέγραψε σημαντική ανάπτυξη την χρονιά της πανδημίας και είχε ανακοινώσει το επενδυτικό του πλάνο πριν τρεις μήνες βρίσκεται σε συζητήσεις, καθώς έχει εκδηλωθεί έντονο ενδιαφέρον από επενδυτικά fund και «παίκτες» της αγοράς που καλοβλέπουν την περίπτωση επέκτασης των δραστηριοτήτων τους στη μικρή λιανική. Αν ευοδωθεί ωστόσο η συμφωνία με την Delivery Hero που κατέχει την e-food, ο γερμανικός κολοσσός θα αποκτήσει τότε ένα ευρύ δίκτυο καταστημάτων που θα ενισχύσουν την ταχύτητα των παραδόσεων προϊόντων, καταφέρνοντας ένα σημαντικό πλήγμα στον ανταγωνισμό της Wolt που τον Ιανουάριο είχε δημιουργήσει την Wolt Market Greece.

Το 2019, η e-food είχε κύκλο εργασιών 43,17 εκατ. ευρώ, με το 2020 να εκτιμάται πως έχει διπλασιαστεί ο τζίρος της εξαιτίας της έκρηξης κατανάλωσης μέσα από τα ηλεκτρονικά κανάλια. Τον τελευταίο χρόνο, ο στόλος διανομής του efood έχει αυξηθεί σημαντικά ξεπερνώντας πλέον τους 1.800 διανομείς ενώ προγραμματίζει ακόμα 1.500 προσλήψεις το 2021, με την εταιρεία να αναδεικνύεται ως ένα από τα καλύτερα περιβάλλοντα εργασίας στην Ελλάδα για το 2020.

Παράλληλα έχει ήδη αναπτύξει το πρώτο «dark store» στην περιοχή της Αττικής, με στόχο να καλύψει όλη την περιφέρεια, ενώ προγραμματίζει και την κατασκευή ακόμα μιας τοποθεσίας στη Θεσσαλονίκη, με την Delivery Hero να έχει προχωρήσει σε συμφωνίες με χονδρέμπορους για την ανάπτυξη του καταλόγου προϊόντων του efood market που περιλαμβάνει σήμερα περισσότερους από 1.000 κωδικούς.

Σημαντική ανάπτυξη μέσα στην πανδημία για τον όμιλο Μούχαλη

Ο όμιλος Μούχαλη διαθέτει σήμερα 79 περίπτερα και μικρά σημεία λιανικής, εκ των οποίων 57 καταστήματα στην Αττική, ενώ τους τελευταίους μήνες ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα πρώτα Κiosky`s Convenience Stores στη Θεσσαλονίκη, τον Πύργο Ηλείας, τη Λαμία και τη Σύρο. Το στρατηγικό πλάνο της εταιρείας όπως είχε ανακοινωθεί τον Φεβρουάριο του 2021 προβλέπει την επέκταση του δικτύου της και σε άλλες πόλεις, με στόχο τη λειτουργία 100 καταστημάτων, μέχρι το τέλος του έτους, με τη δημιουργία τόσο ιδιόκτητων καταστημάτων όσο και  με τη μέθοδο franchise.

Επίσης η πλατφόρμα ekiosky’s, ξεπέρασε σε ένα χρόνο από την έναρξη λειτουργίας της, τον στόχο των 300.000 παραγγελιών και των 2 εκατομμυρίων επισκεπτών, έχοντας στη διάθεση των καταναλωτών πάνω από 1.000 κωδικούς για τα μικροψώνια τους που οφείλεται τόσο στη γενικότερη τάση απομακρυσμένων αγορών λόγω και της πανδημίας, όσο και στη δυνατότητα που παρέχεται στον καταναλωτή για διανομή κατ’ οίκον, μέσα σε λίγα λεπτά από την παραγγελία.

Με τον συνδυασμό του φυσικού καταστήματος με το ηλεκτρονικό, η Kiosky’s είναι η μοναδική εταιρεία που καλύπτει ήδη, σε επίπεδο διανομής προϊόντων μικρής λιανικής, περισσότερο από το 90% της γεωγραφίας της Αττικής.

Ο όμιλος Μούχαλη δραστηριοποιείται στο χονδρικό εμπόριο καπνοβιομηχανικών προϊόντων, έχει συνεργασία με την καπνοβιομηχανία Phillip Morris, ενώ διανέμει προϊόντα των Jacobs, Chipita, Unilever, ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΧΕΙΑ και ΙΟΝ.. Ο όμιλος τον Ιούλιο του 2019 είχε προχωρήσει στην εξαγορά του delivery.gr που αποτελεί το πρώτο super app που έχει δημιουργηθεί στην Ελλάδα, και συνεργάζεται από τον περασμένο Μάρτιο με την ΑΒ Βασιλόπουλος για την παράδοση των προϊόντων. Επίσης τον Νοέμβριο του 2019 είχε εξαγοράσει την E-TABLE που δραστηριοποιείται στο χώρο της ηλεκτρονικής υπηρεσίας κρατήσεων εστιατορίων.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

online, trofima, emporio, delivery
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επεκτείνονται οι ισχυροί του delivery και απειλούν τα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ

O κλάδος του quick commerce θέλει να «κλέψει» μερίδια από τα σούπερ μάρκετ και επενδύει δυναμικά στην ανάπτυξη του δικτύου των dark stores και φυσικών σημείων, με Wolt και E-food να δημιουργούν νέα δεδομένα στην αγορά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μπισκότα Βιολάντα: Αύξηση εξαγωγών και νέο εργοστάσιο το 2023

Η βιομηχανία μπισκότων αναμένεται να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 20% το 2022, αλλά υποχρεώθηκε να απορροφήσει μεγάλο μέρος των αυξήσεων ενεργειακού κόστους και πρώτων υλών και θα έχει μειωμένη κερδοφορία.
Σπύρος Θεοδωρόπουλος
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο Σπ. Θεοδωρόπουλος εξαγόρασε τις εταιρείες τροφίμων Έδεσμα και Αμβροσία

Ο πρώην ισχυρός άντρας της Chipita συνεχίζει να διευρύνει την παρουσία του στον κλάδο των τροφίμων αποκτώντας δυο ακόμα εταιρείες που μπορούν να δημιουργήσουν οικονομίες κλίμακος και συνέργειες με τις άλλες εταιρείες που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιό του.
veneti-monemvasiotis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βενέτης: Μετ' εμποδίων τα σχέδια ανάπτυξης, «βαρίδι» η γραφειοκρατία

Το «πάγωμα» στο άνοιγμα νέων καταστημάτων franchise και οι απώλειες λόγω πανδημίας, το νέο concept στο χώρο του fast food που δοκιμάζεται στο «Μπάγκειον» και τα χρόνια καθυστερήσεων λόγω γραφειοκρατίας.