ΓΔ: 864.44 0.74% Τζίρος: 29.23 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Χαμένη διετία φοβάται ο Απ. Βακάκης, ανησυχητικές διεθνείς ανατιμήσεις

Έντονο προβληματισμό για τις μεγάλες αυξήσεις στα κόστη των εισαγόμενων προϊόντων από την Ασία εκφράζει ο επικεφαλής της Jumbo. «Παγώνει» για το άμεσο μέλλον το άνοιγμα νέων καταστημάτων.

Οι αρρυθμίες στην τροφοδοτική αλυσίδα, συνέπεια της πανδημίας, εξακολουθούν να προκαλούν πολλαπλά προβλήματα στην αγορά, με αποτέλεσμα τόσο το 2021 όσο όμως πιθανώς και το 2022 να θεωρούνται «χαμένες χρονιές» για τον όμιλο Jumbo.

Τα παραπάνω επεσήμανε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, κ. Απ. Βακάκης, κατά την διάρκεια της χθεσινής ετήσιας γενικής συνέλευσης της εισηγμένης, η οποία πραγματοποιήθηκε με εκπροσώπηση του 80% του μετοχικού κεφαλαίου. Όπως τονίστηκε, παρά τα θετικά μεγέθη που ανακοινώθηκαν για το πεντάμηνο του τρέχοντος έτους, το μέλλον μπορεί να κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις για τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου, καθώς βρίσκεται αντιμέτωπος τόσο με την αναπάντεχα ραγδαία αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, όσο και με την εκτίναξη του μεταφορικού κόστους από τον παγκόσμιο κατασκευαστή προϊόντων, την Ασία

Ο κ. Βακάκης υπογράμμισε πολλές φορές στην διάρκεια της παρουσίασης του ότι το κόστος για τον όμιλο έχει δεκαπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο σε ό,τι αφορά την εφοδιαστική του αλυσίδα, με αποτέλεσμα να έχει προχωρήσει στο πάγωμα νέων παραγγελιών καθώς και στην αναστολή του επενδυτικού του πλάνου για άνοιγμα νέων καταστημάτων, καθώς καλείται να διαχειριστεί τον εφοδιασμό του υφισταμένου δικτύου με το υπάρχον απόθεμα εμπορευμάτων.

Συγκεκριμένα, σήμερα η τιμή μεταφοράς ενός container έχει φτάσει στα 12.000 δολάρια, τιμή πολλαπλάσια των περυσινών τιμών, με την κυρίαρχη εκτίμηση να είναι ότι η νέα ισορροπία που θα διαμορφωθεί θα συνεχίσει να είναι σημαντικά υψηλότερη από τα επίπεδα πριν το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης. Ο κ. Βακάκης επεσήμανε ότι πρόκειται για πρόβλημα περίπλοκο, με ηθικές και ιδεολογικές προεκτάσεις, που θα πρέπει να αποτελέσει άμεση προτεραιότητα των παγκόσμιων ηγετών, εάν θέλουμε  να αποφύγουμε μία σημαντική αύξηση των τιμών σε μία σειρά προϊόντων, από τα παιχνίδια μέχρι τα τρόφιμα, το αμέσως επόμενο διάστημα. 

Ως εκ τούτου, οι καλοκαιρινοί μήνες κρίνονται ιδιαίτερα κρίσιμοι σε ό,τι αφορά την πορεία που θα πάρουν τα πράγματα το προσεχές φθινόπωρο, οπότε και ο ίδιος αναμένεται να επανατοποθετηθεί στο θέμα. Μέχρι τότε, ο όμιλος θα έχει εγκαινιάσει μόλις ένα νέο ιδιόκτητο κατάστημα (μαζί με τις αποθήκες, συνολικού εμβαδού περίπου 24.500 τ.μ), στην Κραϊόβα, στη Ρουμανία τον Οκτώβριο, ενώ η λειτουργία του ρουμανικού e-shop, το άνοιγμα ενός ακόμη καταστήματος στην Ελλάδα αλλά και η είσοδος στην αγορά του Ισραήλ μετατίθενται για το 2022.

Ο κ. Βακάκης έσπευσε να επισημάνει πάντως ότι βασική μέριμνα της διοίκησης της εισηγμένης είναι να μην αλλοιωθεί σε καμία περίπτωση η στρατηγική “the Jumbo way”, υπονοώντας ότι προτεραιότητα παραμένει η χαμηλή τιμή στο minimum δυνατόν, με τον ίδιο να αρνείται να πληρώσει περισσότερα σήμερα για κάτι που αγόραζε πολύ φθηνότερα μέχρι χθες… 

Παραταύτα, ο ίδιος υπογράμμισε ότι η αίσθηση από την μικροοικονομική, επιχειρηματική καθημερινότητα, είναι ότι πιθανότατα οι τιμές θα σταθεροποιηθούν κάποια στιγμή, αλλά σε υψηλότερα επίπεδα των σημερινών, προϊδεάζοντας για αντίστοιχες, μικρές έστω προσαρμογές, τόσο σε ό,τι αφορά τα είδη όσο και τις τιμές στο δίκτυο των καταστημάτων Jumbo. Σε κάθε περίπτωση, η εισηγμένη έχει αναζητήσει εναλλακτικές σε ό,τι αφορά τους προμηθευτές της, με δεδομένο ότι αρκετές από τις εταιρείες logistics με τις οποίες είχε δεσμευτικά συμβόλαια σταθερού κόστους μεταφοράς «δεν δύνανται να τα τιμήσουν όπως θα ήθελαν».

Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό κατάστημα του ομίλου, αυτό εμφανίζεται ισχυρότερο κατά 30% συγκριτικά με πέρσι, με τις παραδόσεις να εκτελούνται πλέον εντός 24 ωρών από την καταχώριση της παραγγελίας. Ο κ. Βακάκης τόνισε πάντως ότι τα φυσικά καταστήματα παραμένουν ο κεντρικός μοχλός ανάπτυξης για τον όμιλο, χαρακτηρίζοντας το ηλεκτρονικό εμπόριο ως ένα συμπληρωματικό, μικρό έσοδο, που υπάρχει κυρίως για να εξυπηρετεί γεωγραφικές περιοχές όπου δεν υφίστανται φυσικά καταστήματα.

Σήμερα, ο Όμιλος διαθέτει 80 καταστήματα. Τα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στην Βουλγαρία, και 14 στη Ρουμανία. Υπενθυμίζεται ότι οι πωλήσεις της αλυσίδας Jumbo στο πρώτο πεντάμηνο του 2021 αυξήθηκαν κατά 17% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ μόνο τον Μάιο ο τζίρος του ομίλου ενισχύθηκε κατά 3% συγκριτικά με πέρσι.

Νέα προκαταβολή μερίσματος 0,47 ευρώ ανά μετοχή

Σε ό,τι αφορά την μερισματική πολιτική, η διοίκηση της εταιρείας, θέλοντας να ανταποδώσει στους μετόχους- συνεταίρους την εμπιστοσύνη που έδειξαν και επιδεικνύουν, προκατέβαλε αυξημένο μέρισμα για τη χρήση του 2020, σε σχέση με το μέρισμα της 12μηνης χρήσης που έληξε 30.06.2019. Έτσι, το συνολικό ποσό των 0,615 ευρώ ανά μετοχή δόθηκε στους μετόχους, με τη μορφή έκτακτης χρηματικής διανομής χρησιμοποιώντας την πολύ καλή οικονομική της θέση που προήλθε από την χρηστή διαχείριση των οικονομικών της αποτελεσμάτων, για την στήριξη των μετόχων συνεταίρων. 

Για το 2021, όπως είχε προαναγγελθεί, ο όμιλος θα προχωρήσει πάλι σε καταβολή έναντι του μερίσματος για τη φετινή χρήση. Αυτό ισοδυναμεί με μικτό ποσό 0,47 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή είναι ακριβώς ίσο με το μέρισμα που διανεμήθηκε για τη 12μηνη χρήση που έληξε την 30η Ιουνίου 2019. Η καταβολή του μερίσματος για την χρήση 2021, δηλαδή το ποσό των 0,47 ευρώ ανά μετοχή θα καταβληθεί στους μετόχους του Ομίλου, μέχρι το τέλος Ιουλίου και πάλι με τη μορφή έκτακτης χρηματικής διανομής.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δύσκολο για την Jumbo το κρίσιμο τρίμηνο Οκτωβρίου - Δεκεμβρίου

Πτώση πωλήσεων 5% αναμένεται να καταγράψει η Jumbo το τελευταίο τρίμηνο του έτους, όπου συγκεντρώνεται το 35% των ετήσιων εσόδων. Ανθεκτικό το επιχειρηματικό μοντέλο, σύμφωνα με την Παντελάκης Securities.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιστρέφει σε κερδοφορία η H&M αλλά θα μειώσει το δίκτυο καταστημάτων

Αύξηση πωλήσεων κατά 12% το πρώτο εξάμηνο για τον σουηδικό κολοσσό, βελτιωμένη εικόνα και στην Ελλάδα το β' τρίμηνο. Κλείνουν φέτος 350 καταστήματα σε όλο τον κόσμο και θα ανοίξουν μόνο 100 νέα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση 12,6% για τις πωλήσεις της Jumbo το α' εξάμηνο του 2021

Προβληματισμό προκαλεί στον όμιλο η αύξηση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων, ο οποίος πραναγγέλει αλλαγή στρατηγικής τόσο σε αυτόν όσο και στον σχεδιασμό λειτουργίας των νέων καταστημάτων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αντίδοτο στην πανδημία για τα Mothercare το άλμα ψηφιακών πωλήσεων

Έως και κατά 1.000% αυξήθηκε μέσα στο lockdown ο τζίρος της Κλουκίνας-Λάππας από το κανάλι των ψηφιακών πωλήσεων. Στόχος να φτάσουν στο 15% του τζίρου. Πώς αξιοποιούνται τα ακίνητα της εταιρείας.
varangis_qatar
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανοίγει ο νέος κύκλος για τη Βαράγκης, θέμα χρόνου η δικαστική απόφαση

Η συνέχιση της τρέχουσας δραστηριότητας επιτυγχάνεται αποκλειστικά μέσω της υλοποίησης έργων στο Κατάρ, έως ότου εκδοθεί η απόφαση του δικαστηρίου για την εξυγίανση της εταιρείας.