ΓΔ: 909.16 0.56% Τζίρος: 50.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Γιατί η ΕΛΛΑΚΤΩΡ θα δώσει «μάχη» για να κρατήσει την Αττική Οδό

Σχεδόν τη μισή λειτουργική κερδοφορία φέρνει στον όμιλο της ΕΛΛΑΚΤΩΡ η Αττική Οδός, όπως αναφέρεται στο ενημερωτικό για την ΑΜΚ. Κρίσιμος για τον όμιλο ο διαγωνισμός για επέκταση της παραχώρησης μετά το 2024.

Τους λόγους για τους οποίους ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ, αλλά και η ΑΒΑΞ, θα επιδιώξουν να διατηρήσουν τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού που λήγει τον Οκτώβριο του 2024, στο νέο διαγωνισμό που προωθείται από το ΤΑΙΠΕΔ αποκαλύπτει το ενημερωτικό δελτίο για την αύξηση κεφαλαίου της πρώτης. Ο όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ βασίζεται σήμερα σε σημαντικό βαθμό στην κερδοφορία της παραχώρησης της Αττικής Οδού και τυχόν μη ανανέωση της παραχώρησης αυτής μετά το 2024 θα έχει σοβαρό αντίκτυπο στα αποτελέσματά του.

Η παραχώρηση της Αττικής Οδού παράγει ένα σημαντικό τμήμα των λειτουργικών ταμειακών ροών του ομίλου, σύμφωνα με όσα αναφέρονται το ενημερωτικό δελτίο. Συγκεκριμένα, για τη χρήση του 2020, η παραχώρηση της Αττικής Οδού συνεισέφερε 151,6 εκατ. στα συνολικά έσοδα του ομίλου ύψους 892,3 εκατ και 105,6 εκατ. στα συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων, και αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου, ύψους 30 εκατ. Για τη χρήση του 2019 η παραχώρηση της Αττικής Οδού συνεισέφερε 192,7 εκατ. στα συνολικά έσοδα και 134,0 εκατ. στα EBITDA.

Στο πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς η ίδια παραχώρηση συνεισέφερε 30,6 εκατ. στα συνολικά έσοδα του ομίλου, ύψους 193 εκατ και σχεδόν τα μισά (18,6 εκατ). από τα συνολικά EBITDA του ομίλου, ύψους 40 εκατ. ευρώ. Όπως επισημαίνει η διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, οι άλλες παραχωρήσεις οδικών αξόνων στις οποίες συμμετέχει (Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) αφενός δεν ενοποιούνται ολικά στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου) και αφετέρου βρίσκονται σε αρχικό στάδιο. Έτσι, παρά το ότι αναμένεται να συνεισφέρουν στα έσοδα του ομίλου μέσω διανομής μερίσματος προς αυτόν ή/και στις ταμειακές ροές του, μέσω αποπληρωμής δανεισμού που έχουν λάβει από τον όμιλο, η παραχώρηση της Αττικής Οδού Α.Ε. παραμένει το πλέον ώριμο έργο παραχώρησης για την ΕΛΛΑΚΤΩΡ και συνεισφέρει το σημαντικότερο τμήμα στη λειτουργική κερδοφορία του.

Για αυτό το λόγο η διοίκηση του ομίλου τονίζει στο ενημερωτικό πως προτίθεται να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για την επέκταση της παραχώρησης της Αττικής Οδού Α.Ε. πέραν της λήξης της το 2024. Η ημερομηνία έναρξης και ολοκλήρωσης του διαγωνισμού δεν έχει ακόμα καθοριστεί. Επισημαίνεται πως, εάν η παραχώρηση της Αττικής Οδού δεν παραμείνει στη σημερινή κοινοπραξία ΕΛΛΑΚΤΩΡ ΑΒΑΞ, τότε στη λήξη της, τον Οκτώβριο του 2024, τα εναπομείναντα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας που κατείχε την παραχώρηση θα διανεμηθούν, κατόπιν πληρωμής όλων των υποχρεώσεων, σε αναλογική βάση στους μετόχους της κατά τη διάρκεια μιας περιόδου τριών ετών. Βάσει του ισολογισμού 31.12.2020, και αφού συνυπολογισθεί η μετατροπή μέρους του μετοχικού κεφαλαίου σε δευτερογενές δάνειο ύψους 83 εκατ, όπως αυτή έλαβε χώρα στις 16.04.2021, το ποσό που θα επιστραφεί στους μετόχους εκτιμάται σε περίπου 91 εκατ. (εκ του οποίου ποσό €60 εκατ ή ποσοστό 65,75% αντιστοιχεί στους μετόχους του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ).

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ώρα της μεγάλης μάχης για την επέκταση του Μετρό

Οι δύο ισχυρές κοινοπραξίες των Άκτωρ και Άβαξ μπαίνουν στην τελική ευθεία για την ανάδειξη αναδόχου της επέκτασης του Μετρό, έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ. Φόβοι για «πόλεμο» ενστάσεων και προσφυγών στα δικαστήρια.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΒΑΞ: Επιστροφή σε κέρδη, νέα έργα αλλά και ερωτηματικά για την επόμενη ημέρα

Κομβικό βήμα η ανάληψη του μεγαλύτερου δημοσίου έργου των τελευταίων ετών για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας. Προβληματίζουν οι υψηλές υποχρεώσεις και οι φτωχές επιδόσεις σε ΣΔΙΤ.