ΓΔ: 1422.03 0.31% Τζίρος: 355.01 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
sekap
Φωτο: ΣΕΚΑΠ

«Απογειώθηκε» σε τρία χρόνια η ΣΕΚΑΠ: Το Winston και η 7πλάσια παραγωγή

Υπό την ιδιοκτησία της Japan Tobacco, η ΣΕΚΑΠ μετατρέπεται σε hub για την παραγωγή και εξαγωγή κορυφαίων σημάτων και αναβαθμίζεται συνεχώς η παραγωγική της δυναμικότητα.

Σε μια χώρα που έχει υποστεί ιστορικών διαστάσεων αποβιομηχάνιση, ασφαλώς οι επενδύσεις εξυγίανσης, εκσυγχρονισμού, ανάπτυξης και διεθνοποίησης μιας εταιρείας που εδρεύει στην ακριτική Ξάνθη, στην «πατρίδα» της ελληνικής καπνοβιομηχανίας, είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες.

Η Συνεταιριστική Καπνοβιομηχανία Ελλάδος Α.Ε., πιο γνωστή ως ΣΕΚΑΠ, ιδρύθηκε το 1975 στην Ξάνθη με στόχο να ενισχύσει τους καπνοπαραγωγούς της περιοχής και να αξιοποιήσει τα προϊόντα τους, όμως τις επόμενες δεκαετίες υπήρξαν προβλήματα κακοδιαχείρισης ενώ δεν έγιναν οι κατάλληλες επενδύσεις εκσυγχρονισμού, με αποτέλεσμα να χάσει μερίδια και η παραγωγή να μειωθεί κατακόρυφα. 

Τον Ιούλιο του 2013 μέσω της συναλλαγής με τους βασικούς μετόχους της Αγροτικής Τράπεζας και της Συνεταιριστικής Ένωσης Καπνοπαραγωγών Ελλάδος (ΣΕΚΕ), το 84,5% της καπνοβιομηχανίας μεταβιβάστηκε στην εταιρεία Donskoy Tabak η οποία ανήκει στον όμιλο Agrokom του Ιβάν Σαββίδη. Το ποσό της συναλλαγής ήταν 5 εκατ. ευρώ. Το 2015 η εταιρεία είχε μερίδιο αγοράς 4% με βασικά σήματα τα GR, BF και Cooper.

Το 2018 ο Ιβάν Σαββίδης μεταβίβασε όλο τον όμιλο Donskoy Tabak (DT) στον οποίο ανήκε και η ΣΕΚΑΠ στον ιαπωνικό κολοσσό Japan Tobacco Inc., στον οποίο έκτοτε ανήκει η εταιρεία.

 Ο όμιλος Σαββίδη είχε κάνει επενδύσεις περίπου 35 εκατ. ευρώ από το 2013 έως το 2018 που μεταβίβασε την εταιρεία. Μεταξύ άλλων εγκαταστάθηκε εξοπλισμός για την συσκευασία των τσιγάρων σε κασετίνες SENATOR, εκσυγχρονίστηκε η γραμμή παραγωγής καπνού σε σακουλάκια, δημιουργήθηκε γραμμή συσκευασίας μεγάλων πακέτων (23-25 τεμ. τσιγάρων), αλλά και καινούριας γραμμής SLIM. 

Από το 2018, η Japan Tobacco Inc. συνεχίζει αδιάλειπτα σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα, έχοντας αναπτύξει την καπνοβιομηχανία. Μέχρι σήμερα, ο ιαπωνικός όμιλος έχει «ρίξει» στη ΣΕΚΑΠ περί τα 30 εκατ. δολάρια, για την αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων, του μηχανολογικού εξοπλισμού, την εγκατάσταση και τον εκσυγχρονισμό όλης της παραγωγής, θέτοντας σε λειτουργία πέντε γραμμές παραγωγής. 

Η μονάδα έχει μετασχηματιστεί σήμερα σε ένα νέο εργοστάσιο, με παραγωγική δυνατότητα εφτά φορές μεγαλύτερη έναντι του 2018. Η παραγωγική δύναμη του εργοστασίου έφτασε στα τέλη του 2020 στα 5 δισ. τσιγάρα ετησίως, ενώ όταν ολοκληρώθηκε η εξαγορά της ΣΕΚΑΠ τον Αύγουστο του 2018, η παραγωγική δύναμη του εργοστασίου ήταν μόλις 0,7 δισ. τσιγάρα. 

Το Winston και τo hub της Ξάνθης 

Πρώτη κίνηση του ομίλου ήταν να φέρει στην Ελλάδα την παραγωγή του Winston. Από τον Οκτώβριο του 2019, το Winston παράγονται στη ΣΕΚΑΠ, με προορισμό τόσο την εγχώρια αγορά, όσο και την εξαγωγή σε εννέα ακόμη χώρες της Ε.Ε. με υψηλό όγκο πωλήσεων, όπως Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κύπρο κ.α. Το Winston είναι η δεύτερη σε πωλήσεις μάρκα τσιγάρων παγκοσμίως από το 2007. Αποτελεί ένα ιστορικό, διεθνώς αναγνωρισμένο εμπορικό σήμα, που πρωτοκυκλοφόρησε στις ΗΠΑ το 1954 και διατίθεται σήμερα σε περισσότερες από 120 χώρες του κόσμου.
Η αυξημένη αυτή παραγωγική δύναμη του εργοστασίου, τροφοδοτείται από τη μεταφορά παραγωγής στο εργοστάσιο της Ξάνθης από άλλα ευρωπαϊκά εργοστάσια της εταιρείας. Το 60% της παραγωγής να προορίζεται για εξαγωγές και το 40% για τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς.

Με λίγα λόγια, η ιαπωνική εταιρεία έχει κάνει παραγωγικό hub το εργοστάσιο της Ξάνθης, θέλοντας να εκμεταλλευτεί την καλή πρώτη ύλη αλλά και την παραγωγική ικανότητα της μονάδας.

Την περασμένη Τρίτη σε ειδική εκδήλωση πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της νέας γραμμής παραγωγής στο εργοστάσιο της Ξάνθης από τον υπουργό Ανάπτυξης & Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη.

Στην ομιλία του ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της JTI Ελλάδας κ. Victor Crespo τόνισε μεταξύ άλλων πως ο όμιλος έχει παρουσία 40 χρόνια στην Ελλάδα, από το 1981, ενώ με την επένδυση 30 εκατ. δολαρίων την τελευταία τριετία, η ΣΕΚΑΠ έχει μετασχηματιστεί σε μια σύγχρονη, ευρωπαϊκών προδιαγραφών παραγωγική μονάδα. Τόνισε επίσης ότι «στην JTI είμαστε υπερήφανοι που συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της Ξάνθης και της ευρύτερης περιοχής, αγοράζοντας σταθερά τα υψηλής ποιότητας ανατολικού τύπου καπνά που παράγει η περιοχή για τις μάρκες μας σε όλο τον κόσμο». 

Ποιος είναι ο όμιλος Japan Tobacco Inc.

Η Japan Tobacco Inc είναι διεθνής εταιρεία προϊόντων καπνού που ανήκει κατά 1/3 στο Ιαπωνικό Δημόσιο και δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 130 χώρες. Με περίπου 58.000 εργαζομένους, παράγει και εμπορεύεται ορισμένες από τις πιο γνωστές μάρκες παγκοσμίως, όπως Winston, Camel, Mevius και LD.

H Japan Tobacco International – JTI, μέλος του Ομίλου Εταιρειών Japan Tobacco Inc. με κεντρικά γραφεία στη Γενεύη, απασχολεί περισσότερους από 40.000 εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο, ενώ έχει 40 χρόνια αδιάλειπτη παρουσία στην ελληνική αγορά, αποτελώντας σήμερα τη 2η μεγαλύτερη εταιρεία προϊόντων καπνού στη χώρα. 

Απορροφά περίπου το 1/5 της ελληνικής παραγωγής καπνού για τα προϊόντα της ανά τον κόσμο, στηρίζοντας την τοπική οικονομία και τον καπνικό κλάδο, ο οποίος σε όλη την «αλυσίδα» δραστηριοποίησής του, παρέχει πόρους σε περισσότερες από 50.000 οικογένειες. 

Η JTI διαθέτει στην ελληνική αγορά τις διεθνείς μάρκες Winston, Camel και Old Holborn, καθώς και τα παραδοσιακά σήματα BF και GR της ΣΕΚΑΠ. Επίσης διαθέτει και το ηλεκτρονικό τσιγάρο Logic. Εκτός από την εγχώρια αγορά, η JTI έχει και την ευθύνη των αγορών της Κύπρου και της Μάλτας, απασχολώντας συνολικά 300 εργαζόμενους. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΣΕΚΑΠ: Στην Ελλάδα πλέον η παραγωγή των τσιγάρων Winston

Στη χώρα μας θα παράγονται πλέον τα Winston με προορισμό την ελληνική αγορά ενώ από το 2020 θα πραγματοποιούνται εξαγωγές και σε 9 ακόμη χώρες της Ε.Ε. Στη ΣΕΚΑΠ θα συνεχίσουν να παράγονται οι μάρκες GR, BF, Cooper.
xaitoglou
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αφοί Χαΐτογλου: Πώς το ταχίνι ανοίγει αγορές και εκτοξεύει τις πωλήσεις

Έναν αιώνα διαρκούς λειτουργίας συμπληρώνει φέτος η εταιρεία, με κεντρικό brand τον Μακεδονικό Χαλβά. Εξάγει σε 50 χώρες, στο εξωτερικό το 52% των πωλήσεων που φέτος αναμένεται να υπερβούν τα 100 εκατ. ευρώ.