ΓΔ: 2086.5 -0.99% Τζίρος: 448.57 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Λιμάνι Πειραιά από ψηλά
Φώτο: Shutterstock

Ψάχνει έξοδο από τον Πειραιά η ΤΕΚΑΛ, διεκδικεί νέα έργα και μαρίνες

Η τεχνική εταιρεία που είχε τον πρώτο λόγο στα έργα της κινεζικής Cosco είδε να «παγώνει» η επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας και στράφηκε σε μεγάλους διαγωνισμούς, ενώ διεκδικεί τις μαρίνες Αρετσούς και Ναυπλίου.

Μετά τις μεγάλες ζημιές του 2019, εξαιτίας της αδυναμίας να αναλάβει νέα έργα, ενώ τελείωσαν οι μεγάλες εργολαβίες της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, στην κατασκευαστική ΤΕΚΑΛ εμφανίζονται εξαιρετικά κινητικοί. Τον τελευταίο καιρό συμμετέχουν σχεδόν σε όλους τους μεγάλους διαγωνισμούς δημοσίων έργων, ενώ διεκδικούν τουλάχιστον δύο παραχωρήσεις τουριστικών λιμένων, σε Ναύπλιο και Αρετσού. 

Η εταιρεία του Παναγιώτη Ψαλτάκου, δεξί χέρι του οποίου είναι ο γαμπρός του Αντώνης Πανάς, βρέθηκε σε δυσάρεστη θέση τα τελευταία χρόνια. Ενώ τα προηγούμενα χρόνια ήταν προνομιακός εργολάβος της κινεζικής Cosco στον Πειραιά, δεν προχώρησαν κάποια μεγάλα έργα στον ΟΛΠ –και κυρίως η επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας που έχει αναλάβει με προσφορά 103 εκατ. ευρώ- με αποτέλεσμα το 2019 να παρουσιάσει για πρώτη φορά στην ιστορία της ζημιογόνα αποτελέσματα. Οι ζημιές της χρήσης 2019 ξεπέρασαν τα επτά εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο κύκλος εργασιών υπέστη καθίζηση, από τα 25 εκατ. σε μόλις 5,2 εκατ. ευρώ. 

Ούτε το 2020 προχώρησε το μεγάλο έργο επέκτασης του προβλήτα κρουαζιεροπλοίων, με αποτέλεσμα η ΤΕΚΑΛ να αναζητεί άλλες εργολαβίες ώστε να επιστρέψει στα μεγέθη του παρελθόντος. Και εκεί όμως είχε ατυχίες, αφού η κοινοπραξία με την Intrakat δεν κατάφερε τελικά να αναλάβει το μεγάλο έργο των δικτύων αποχέτευσης της Παλλήνης, προϋπολογισμού 55 εκατ. ευρώ, αν και εμφανιζόταν ως επικρατέστερη. Στο τέλος του 2020 τιμωρήθηκε και με μικρό πρόστιμο γύρω στα 22.000 ευρώ από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, όπως και άλλες έξι τεχνικές εταιρείες, για όσα είχαν συμβεί σε διαγωνισμό για το 5ο Λύκειο Λαμίας το 2011.

Το τελευταίο καιρό η ΤΕΚΑΛ κατέθεσε προσφορές τόσο για τα επείγοντα έργα του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, όσο και για την περιφερειακή της Αλεξανδρούπολης, προϋπολογισμού 36 εκατ. ευρώ, χωρίς να κερδίσει. Εκτός από τα δημόσια έργα στα οποία είναι περισσότερο κινητική την τελευταία διετία η διοίκηση Ψαλτάκου – Πανά επιχειρεί να αναλάβει και παραχωρήσεις τουριστικών λιμανιών. Έτσι η ΤΕΚΑΛ είναι ένας από τους υποψηφίους που κατέθεσαν προσφορά στο ΤΑΙΠΕΔ για τη μαρίνα Αρετσούς στην Θεσσαλονίκη, ενώ υπήρξε και ο μοναδικός διεκδικητής της μαρίνας Ναυπλίου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Aktor-Κουδούνι στο ΧΑ
ΑΓΟΡΕΣ

Ανοδική πορεία καταγράφει το ομόλογο της Aktor στην πρεμιέρα του στο Χ.Α.

Με βάση το πενταετές (2025-2030) επιχειρηματικό σχέδιο του Ομίλου, στόχος είναι το 2030 οι πωλήσεις να ξεπεράσουν τα €3 δισ. με προβλεπόμενο EBITDA άνω των €400 εκατ. και εκτιμώμενα καθαρά κέρδη ύψους €119 εκατ.
τρένο υψηλής ταχύτητας
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: Κατά 5,9% αυξήθηκαν οι επενδύσεις στα σιδηροδρομικά δίκτυα

Σταθερή πρόοδο σημείωσε η κατασκευή σιδηροδρομικών υποδομών στην Κίνα το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025, με τις επενδύσεις να φτάνουν τα 753,8 δισ. γιουάν, αυξημένες κατά 5,9% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την China Railway.
profits
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξεπέρασαν τα 7,5 δισ. ευρώ τα κέρδη των εισηγμένων στο εννεάμηνο

Πάνω από 7,5 δισ. ευρώ φτάνει η κερδοφορία των εισηγμένων εταιρειών στο εννεάμηνο, έχοντας καταγράψει άνοδο 8,65%. Υπενθυμίζεται πως στο σύνολο του 2024 οι εισηγμένες είχαν πετύχει συνολική κερδοφορία 10 δισ. ευρώ.
Ελληνική οικονομία ευρώ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Big 5 Global: Ελλάδα με 41 εταιρείες σε έκθεση 85.000 επισκεπτών και 2.800 εκθετών

Η Ελλάδα είχε τη μεγαλύτερη συμμετοχή στη Big 5 Global 2025, με 41 εταιρείες, 6 startups και ελληνικό μαρμάρινο περίπτερο, σε έκθεση 85.000 επισκεπτών, 2.800 εκθετών και 60.000 προϊόντων, αναδεικνύοντας την εξωστρέφεια του κλάδου.
Κυριάκος Μητσοτάκης
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

«Σκούρα» με τους αγρότες, η αντιΜητσοτακική «γιορτή» και το φράγμα Ενιπέα

Οι αγρότες στρεσάρουν την κυβέρνηση, η εκδήλωση της εφημερίδας Δημοκρατία, ποιες τεχνικές διεκδικούν μεγάλο έργο του Daniel, νωρίτερα οι γεωτρήσεις στο Ιόνιο και η συμμετοχή Ν. Δένδια στο ΕΒΕΑ.