ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
OASA, LEOFORIA, SMART BUS
Φωτο: ΑΠΕ

ΟΑΣΑ: Χιλιάδες online κρατήσεις θέσεων σε λεωφορεία «On-Demand»

Μέσω της εφαρμογής «SmartBUS» οι επιβάτες σε συγκεκριμένες διαδρομές μπορούν να «κλείσουν θέση» αλλά και να καθορίσουν την αφετηρία του λεωφορείου στο οποίο θα επιβαστούν.

Δυόμισι χιλιάδες (2.500) online κρατήσεις θέσεων έγιναν μέσα σε διάστημα δυο μηνών από επιβάτες στην πιλοτική λεωφορειακή δημοτική γραμμή «Δάσος-Κέντρο Χαϊδαρίου» μέσω του προγράμματος του ευφυούς συστήματος «SmartBUS».

Η online επιλογή δρομολογίου και δέσμευσης θέσης που ξεκίνησε πιλοτικά τον περασμένο Ιούνιο από τον ΟΑΣΑ σε συνεργασία με τον Δήμο Χαϊδαρίου όχι μόνο βρήκε απήχηση στο επιβατικό κοινό αλλά αποφασίστηκε και η εξάμηνη παράτασή του. Ταυτόχρονα ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας βάζει τις βάσεις για επέκταση του προγράμματος και σε άλλους δήμους.

Συγκεκριμένα, τους δύο μήνες πιλοτικής λειτουργίας δημιουργήθηκαν 400 λογαριασμοί ενεργών χρηστών, πραγματοποιήθηκαν 2.500 κρατήσεις θέσεων, εκτελέστηκαν 730 δρομολόγια ενώ εξασφαλίστηκε έλεγχος τήρησης μέγιστης επιτρεπτής πληρότητας οχήματος στο 100% των δρομολογίων του SmartBUS.

Πρόκειται για το πιλοτικό πρόγραμμα εφαρμογής του ευφυούς συστήματος «SmartBUS» για την λειτουργία μιας «On-Demand» λεωφορειακής γραμμής σε δημοτική συγκοινωνία, με δυνατότητα επιλογής δρομολογίου και δέσμευσης θέσης βάσει διαθεσιμότητας του οχήματος. Η δράση εντάσσεται στο ευρύτερο πλάνο ψηφιακού μετασχηματισμού των Συγκοινωνιών Αθηνών και υιοθέτησης σύγχρονων τάσεων αστικής κινητικότητας.

Η εφαρμογή «SmartBUS» η οποία αναπτύχθηκε σε περιβάλλον Android και iOS, ειδικά για το πιλοτικό πρόγραμμα, εισήγαγε μια σειρά καινοτομιών σε σχέση με το παραδοσιακό μοντέλο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης καθώς μέσα από την εφαρμογή ο χρήστης είχε τη δυνατότητα:

  • κράτησης θέσης με δυνατότητα επιλογής αφετηρίας, προορισμού και ώρας αναχώρησης και αυτόματο έλεγχο διαθεσιμότητας θέσης και δέσμευσης του δρομολογίου ή και πρότασης εναλλακτικού δρομολογίου σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας.
  • ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο για τη θέση του λεωφορείου που έχει πραγματοποιηθεί η κράτηση και την ακριβή ώρα που θα βρίσκεται στη στάση και
  • προβολής ιστορικού δρομολογίων/κρατήσεων και επαναδέσμευσης δρομολογίου. 

Παράλληλα, το σύστημα παρείχε τη δυνατότητα διαχείρισης τηλεφωνικών αιτήσεων κράτησης θέσης για τα άτομα χωρίς πρόσβαση στην «έξυπνη» εφαρμογή. To «SmartBUS» μεταξύ άλλων αποτελεί και μία καινοτόμα λύση για τον περιορισμό της διασποράς του Covid-19 στα ΜΜΜ καθώς παρέχει τη δυνατότητα:

  • Παρακολούθησης επιβιβάσεων, αποβιβάσεων και αριθμού επιβαινόντων στο όχημα σε πραγματικό χρόνο.
  • Εφαρμογής και ελέγχου τήρησης των μέτρων περιορισμού του μέγιστου αριθμού επιβατών ανά όχημα στο πλαίσιο του Covid-19, μέσω του αυτόματου συστήματος κράτησης θέσης, βάσει του ανώτατου κάθε φορά επιτρεπτού αριθμού επιβατών ανά όχημα.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΟΑΣΑ, μετά την επιτυχή λειτουργία της «On-Demand» λεωφορειακής γραμμής, ο Οργανισμός στοχεύει

  • Στην επέκταση του συγκεκριμένου εγχειρήματος και σε επιπλέον ενδοδημοτικές γραμμές και γραμμές τοπικού χαρακτήρα.
  • Στην ενσωμάτωση νέων καινοτόμων λειτουργιών στο σύστημα, όπως πχ. η βελτιστοποίηση δρομολογίων βάσει των κρατήσεων στο σύστημα, με στόχο την κάλυψη της ζήτησης με βελτιωμένες χρονοαποστάσεις, μικρότερο κόστος (λιγότερα χιλιόμετρα) και φυσικά μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα λόγω χαμηλότερων εκπομπών CΟ2.
  • Την περαιτέρω συνεργασία με τους δήμους στο πρότυπο της συνεργασίας με τον Δήμο Χαϊδαρίου για την αξιοποίηση του SmartBUS και τη βελτίωση του επιπέδου συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης σε τοπικό επίπεδο.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, Ελευθέριος Βενιζέλος
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΑΑ: Αύξηση 35,5% στα κέρδη προ φόρων, μέρισμα 0,33 ευρώ/μετοχή

Τα Κέρδη μετά από Φόρους ανήλθαν σε 231,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 37,8% σε σχέση με 168,0 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 126,8 εκατ. ευρώ ή 26,6%.
DHL Express
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αναπροσαρμογή τιμών κατά 4,9% από 1η Ιανουαρίου για την DHL Express

Η DHL Express προβαίνει σε ετήσια βάση σε αναπροσαρμογή των τιμών, λαμβάνοντας υπόψη τον πληθωρισμό, τις νομισματικές διακυμάνσεις καθώς και επιπλέον κόστη που σχετίζονται με ρυθμιστικά μέτρα και μέτρα ασφαλείας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΑΣΑ: Αναβαθμίζονται οι υπηρεσίες ενημέρωσης επιβατών στην Αττική

Πλήρης λειτουργία σύγχρονου Info Kiosk στον χώρο αφίξεων του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» και δημιουργία νέου γραφείου εξυπηρέτησης στον σταθμό του Μετρό, στο λιμάνι του Πειραιά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η P&G επενδύει στην ανάπτυξη των logistics, ιδρύει hub στην Ελλάδα

Ο όμιλος επέλεξε τη χώρα μας καθώς το κέντρο logistics της P&G στην Ελλάδα, τις τελευταίες δεκαετίες, εμφανίζει εξαιρετικές επιδόσεις, τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο ενώ παράλληλα διατηρεί υψηλής κατάρτισης προσωπικό.