ΓΔ: 1443.27 -0.37% Τζίρος: 45.55 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:42:11 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Δραστική μείωση εξόδων από την Sephora μετά το πλήγμα από την πανδημία

Το πρώτο εξάμηνο του 2021 η γαλλική αλυσίδα καλλυντικών κατέγραψε κάμψη πωλήσεων κατά 7%, ενώ στην οικονομική χρήση του 2020 οι πωλήσεις της αλυσίδας υποχώρησαν κατά 37,7%.

Ορατό ήταν το πλήγμα της πανδημίας στα οικονομικά αποτελέσματα της αλυσίδας καλλυντικών Sephora, στην χώρα μας, κατά τους πρώτους μήνες του 2021, σε συνέχεια ενός εξίσου δύσκολου έτους που έκλεισε με σημαντική μείωση πωλήσεων και περιθωρίων κέρδους. 

Ειδικότερα, το πρώτο εξάμηνο του 2021 η γαλλική αλυσίδα καλλυντικών κατέγραψε κάμψη πωλήσεων κατά 7% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ το μεικτό της κέρδος περιορίστηκε σε 39,2% έναντι 41,5% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.  Όπως αναφέρει η εταιρεία, η πτώση του τζίρου οφείλεται κυρίως στην αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων κατά το πρώτο τετράμηνο του έτους, λόγω της πανδημίας, ενώ και η αύξηση του καθαρού περιθωρίου κέρδους σε 24% από 19% πέρσι, που επετεύχθη ως αποτέλεσμα της μείωσης των εκπτώσεων, αντισταθμίστηκε από την μείωση των παροχών από προμηθευτές κατά περίπου 30%. 

Η Sephora βρίσκεται σε διαδικασία δραστικής μείωσης των εξόδων που επηρεάζουν σημαντικά την κερδοφορία της, όπως ενοίκια, μισθοδοσία, διαφήμιση και γενικότερα έξοδα, προσδοκώντας σε επιστροφή σε κανονικότητα μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Στο πλαίσιο αυτό, σημαντική ανάσα υπήρξε η κρατική στήριξη των εργαζομένων μέσω της αναστολής εργασίας την περίοδο της διακοπής λειτουργίας των καταστημάτων, η οποία είχε σαν αποτέλεσμα την μείωση κατά 22% στις δαπάνες της εταιρείας, όπως επίσης και η κρατική στήριξη κατά περίπου 100% των δαπανών ενοικίων, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των εξόδων κατά 83% το υπό εξέταση διάστημα. 

Σε ό,τι αφορά την οικονομική χρήση του 2020, οι πωλήσεις της αλυσίδας υποχώρησαν κατά 37,7% συγκριτικά με το 2019, διαμορφούμενες σε 32,6 εκατ ευρώ, από 52,4 εκατ ευρώ, συμπαρασύροντας και το μικτό περιθώριο κέρδους το οποίο μειώθηκε σε 35,5% το 2020, από 42,8% το 2019. Τα μικτά κέρδη υποχώρησαν σε 11,59 εκατ ευρώ, από 22,44 εκατ ευρώ το 2019, ενώ και ο καθαρός δανεισμός της εταιρείας αυξήθηκε κατά περίπου 30%, στα 11,5 εκατ ευρώ.  

Παραταύτα, η αλυσίδα μείωσε το απόθεμα της κατά 22,1%, λόγω της καλύτερης διαχείρισης του, ενώ και το καθαρό αποτέλεσμα χρήσης είναι έκτακτα κέρδη ύψους 34,07 εκατ ευρώ, έναντι κερδών ύψους 7,31 εκατ ευρώ το 2019. Όπως σημειώνεται στον ισολογισμό της Sephora, τα έσοδα συμμετοχών και επενδύσεων περιλαμβάνουν κονδύλι ύψους 42,99 εκατ. ευρώ που αφορά μερίσματα που προέρχονται από την πώληση εκ μέρους της θυγατρικής Sephora Cyprus, της συμμετοχής της στην Sephora Romania στην μητρική εταιρεία Sephora SAS το 2019. Επιπλέον, τα έξοδα διοίκησης και διάθεσης παρουσίασαν μείωση κατά 20% περίπου το 2020, απόρροια της αναστολής λειτουργίας των καταστημάτων της. 

Σημειώνεται ότι η αλυσίδα Sephora ελέγχει δίκτυο 35 καταστημάτων στην Ελλάδα, για την ανανέωση υποδομών των οποίων δαπάνησε περί τις 680.000 ευρώ μέσα στην περασμένη χρονιά. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Sephora: Δυναμική αύξηση των πωλήσεων, πιέσεις από τα λειτουργικά έξοδα

Το 2021 η αλυσίδα αύξησε τις πωλήσεις της, ενώ και στο πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους ο τζίρος ήταν αυξημένος κατά 55%. Αυξημένες οι δαπάνες για ενοίκια, μισθοδοσία, καθώς και τα γενικά έξοδα.
Καλλυντικά, Αγορά, Εμπόριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ορόσημο για τα καλλυντικά το 2023 με επιστροφή σε τζίρο προ πανδημίας

Βραδύτεροι ρυθμοί αύξησης πωλήσεων 4% - 7% αναμένονται φέτος. Ο κλάδος στρέφεται στο εξωτερικό, όπου διακρίνονται σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Ενισχύεται ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην Πολωνία οι περισσότερες πωλήσεις του ομίλου Σαράντη το 2024

Κυρίαρχη στον τζίρο η πολωνική Stella Pack το 2024, από την Ελλάδα τα περισσότερα κέρδη. Η Ασία και η Μέση Ανατολή τίθενται στο στόχαστρο του ομίλου. Οικονομικές επιδόσεις ρεκόρ το 2023, με αύξηση κερδών σχεδόν κατά 50%.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κυρίαρχη στην εγχώρια αγορά καλλυντικών η Parfums Christian Dior Hellas

Βρίσκεται στην πρώτη θέση της επιλεκτικής αγοράς καλλυντικών στην χώρα μας, προχωρώντας σε ανακαινίσεις σημείων και νέα λανσαρίσματα καινοτόμων προϊόντων. Στο +15% τα έσοδα το 2023, στοχεύει σε περαιτέρω επέκταση το 2024.