ΓΔ: 1452.24 0.26% Τζίρος: 101.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Perfume, Aroma, Aromata, Kallyntika, Cosmetics
Φωτο: Shutterstock

Αγορά αρώματος: Ένας νέος δείκτης που αποκαλύπτει τις οικονομικές τάσεις

Στροφή σε περισσότερο οικονομικές λύσεις από τους καταναλωτές, με τους οικονομολόγους να εξετάζουν μετά τον «δείκτη του κραγιόν» και αυτόν της αγοράς αρωμάτων.

Κατά καιρούς ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές επιλέγουν συγκεκριμένα προϊόντα έχει μετατραπεί σε «δείκτη παρατήρησης» των εκτιμήσεών τους για την πορεία μίας οικονομίας. 

Ιδιαίτερα στις ΗΠΑ αυτή η τακτική είναι αρκετά διαδεδομένη, με τους ειδικούς να καταλήγουν σε μία νέα θεωρία που υποστηρίζει ότι ο τρόπος με τον οποίο οι Αμερικανοί καταναλωτές αγοράζουν αρώματα δείχνει και το τι πιστεύουν για το μέλλον όχι μόνο των δικών τους οικονομικών αλλά και εν γένει της ανάπτυξης της μεγαλύτερης οικονομίας του πλανήτη. 

Κατά τη διάρκεια περιόδων οικονομικής αβεβαιότητας, οι ειδικοί στη συμπεριφορά των καταναλωτών λένε ότι οι αγοραστές τείνουν να αλλάζουν τις αγοραστικές τους συνήθειες, ιδίως για τα αγαθά που δεν χαρακτηρίζονται ως πρώτης ανάγκης. Μεταπηδούν σε φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις, μειώνουν τη συχνότητα αγοράς ενός προϊόντος ή σταματούν εντελώς την αγορά ορισμένων προϊόντων.

Τα αρώματα δεν αποτελούν εξαίρεση σε αυτές τις τάσεις, καθώς οι φθηνότερες παραλλαγές βλέπουν τις πωλήσεις να εκτοξεύονται στα ύψη.

Η ζήτηση για πιο οικονομικά αρώματα roll-on έχει αυξηθεί κατά 207% μέχρι στιγμής φέτος σε σχέση με πέρυσι στις ΗΠΑ, ακολουθούμενη από ένα άλμα 183% στα φθηνότερα δειγματοληπτικά αρώματα και μια αύξηση 30% στα spray, σύμφωνα με την Pattern, μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που αναλύει δεδομένα αναζήτησης προϊόντων στο διαδίκτυο σε πολλές κατηγορίες προϊόντων στην Amazon και αλλού.

Και αυτός είναι μόνο ένας τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές αποσύρονται, παρά τους πιο παραδοσιακούς οικονομικούς δείκτες που λένε μια πολύ πιο ρόδινη ιστορία.

Ακόμα και κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης, οι αγοραστές που έχουν συνείδηση των τιμών δεν εγκαταλείπουν εντελώς τις αγορές ακριβών προϊόντων - υψηλής ποιότητας σοκολάτες, αρώματα, ακριβά μακιγιάζ - που τους κάνουν να αισθάνονται καλύτερα. Αυτό ονομάζεται φαινόμενο του κραγιόν, όταν οι καταναλωτές ξοδεύουν σε μικρές πολυτέλειες ακόμη και σε περίοδο ύφεσης.

«Όταν κοιτάζετε την οικονομία, η καταναλωτική εμπιστοσύνη είναι λίγο κλονισμένη αυτή τη στιγμή και οι καταναλωτές προσπαθούν να μειώσουν τις δαπάνες τους», τονίζει ο Ντ. Χατς, αναλυτής δεδομένων της Pattern. Όπως συνέβη με το «φαινόμενο του κραγιόν» τώρα τα αρώματα φαίνεται τώρα να αναδεικνύονται ως το νέο είδος πολυτελείας που επιλέγουν οι αγοραστές κατά τη διάρκεια μιας περιόδου οικονομικής αβεβαιότητας.

Μια ξεχωριστή έκθεση από την Circana, μια εταιρεία έρευνας αγοράς, έδειξε ότι τα μίνι μπουκάλια αναδεικνύονται ως το κορυφαίο μέγεθος επιλογής των αγοραστών αρωμάτων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023. Η έκθεση, η οποία βασίζεται σε δεδομένα από τα σημεία πώλησης στο λιανικό εμπόριο, ανέφερε ότι οι πωλήσεις αρωμάτων σε μίνι μέγεθος έχουν αναδειχθεί στην κορυφή, αντιπροσωπεύοντας το 38% των συνολικών αρωμάτων που έχουν πωληθεί μέχρι στιγμής φέτος, από 35% πέρυσι.

«Τα αρώματα μεγέθους κάτω από μία ουγκιά πωλούνται με τριπλάσιο ρυθμό από τη συνολική αγορά αρωμάτων», σημειώνει η Ζακλίν Βένσκους, αναλύτρια αρωμάτων στην Circana και προσέθεσε ότι αυτός ο τύπος αρωμάτων κοστίζει πολύ φθηνότερα, «περίπου το ένα τρίτο της τιμής των μεγαλύτερων μεγεθών, οπότε αυτά απευθύνονται στην καταναλώτρια που είναι προσεκτική με τα χρήματά της, αλλά εξακολουθεί να θέλει να περιποιηθεί τον εαυτό της».

Και παρά την ανησυχία για την οικονομία, η έκθεση ανέφερε ότι οι δαπάνες για την καλοπέραση έχουν επίσης αυξήσει ευρύτερα τις πωλήσεις τόσο των καλλυντικών, των προϊόντων περιποίησης του δέρματος και μαλλιών σε υψηλότερες τιμές όσο και των προσιτών καλλυντικών μαζικής αγοράς το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Ο τομέας του prestige κατέγραψε πωλήσεις ύψους 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων το πρώτο εξάμηνο του έτους, αυξημένες κατά 15% για την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο, ενώ η μαζική αγορά ομορφιάς δημιούργησε 28 δισεκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 9% μέχρι στιγμής φέτος σε σχέση με ένα χρόνο πριν, αναφέρει η έκθεση.

«Η βιομηχανία ομορφιάς έχει βρει το «κουμπί» των καταναλωτών, ικανοποιώντας τις συναισθηματικές ανάγκες τους μέσω νέων και υφιστάμενων προϊόντων, κάτι που είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτο σε μια εποχή που η αγοραστική δύναμη συνεχίζει να συμπιέζεται», τονίζει η έκθεση της Circana.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Monaco
BUSINESS LIFE

Πού επενδύουν οι super rich που έχουν περιουσίες άνω των 100 εκατ. δολ.

Η ελίτ του πλούτου υπολογίζεται ότι έχει στις τάξεις της περίπου 28.000 άτομα σε όλο τον κόσμο. Δεν ψάχνουν γρήγορο κέρδος με επενδύσεις υψηλού ρίσκου, όπως τα κρυπτονομίσματα. Προτιμούν ακίνητα αλλά και ποδοσφαιρικές ομάδες.
yacht-giot-tourismos
BUSINESS LIFE

«Βουτιά» 17% στην αγορά των superyachts, έχασε τους Ρώσους ολιγάρχες

Τα μεγαλύτερα superyachts δέχθηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα, με τις πωλήσεις σκαφών άνω των 200 μέτρων να μειώνονται κατά 40%, καθώς βασικοί τους αγοραστές ήταν ο Ρώσοι, που πλέον έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από την αγορά.
ΔΙΕΘΝΗ

Χούθι: Οι σιίτες αντάρτες που έγιναν απειλή στην παγκόσμια οικονομία

Οι αντάρτες που υποστηρίζονται από το Ιράν έχουν καταφέρει να βγουν νικητές στον εμφύλιο της Υεμένης, παρά την παρέμβαση της Σαουδικής Αραβίας. Απειλούν εμπορικά πλοία και θέλουν να χτυπήσουν το Ισραήλ.