ΓΔ: 944.64 -1.22% Τζίρος: 62.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Almi Foods
Πηγή: Almi Foods

ALMI Foods: Από την Ημαθία σε 29 χώρες, με όχημα τη μεσογειακή διατροφή

H εταιρεία ALMI Foods ιδρύθηκε μόλις πριν από 25 χρόνια στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας και πλέον εξάγει το 98% της παραγωγής της σε 29 χώρες και τρεις ηπείρους. Ισχυρή παρουσία σε Ιαπωνία και Ν. Κορέα.

Τη δυναμική και την αποδοχή που έχει η μεσογειακή διατροφή σε όλο τον κόσμο, αποτελώντας την πλέον δημοφιλή και γοργά αναπτυσσόμενη «κουζίνα» παγκοσμίως επιβεβαιώνει η εταιρεία ALMI Foods, η οποία ξεκίνησε μόλις πριν από 25 χρόνια, το 1996 από την Αλεξάνδρεια Ημαθίας και πλέον εξάγει το 98% της παραγωγής της σε 29 χώρες και τρεις ηπείρους.

Μια εν πολλοίς άγνωστη ελληνική εταιρεία που λόγω του ότι εξάγει σχεδόν το σύνολο των παραγόμενων προϊόντων της δεν είναι ευρέως γνωστή στη χώρα μας, όμως αποτελεί ένα ακόμη «διαμάντι» της εγχώριας επιχειρηματικότητας που δραστηριοποιείται στην επαρχία και «δοξάζει» τα ελληνικά προϊόντα διεθνώς

Ξεκινώντας από ένα βαζάκι τουρσί και μόλις τέσσερις εργαζόμενους το 1996, πέτυχε έκτοτε σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης, συνδυαστικά με τη δημιουργία υπερσύγχρονων ιδιόκτητων εγκαταστάσεων 10.000 τ.μ. σε 65 στρέμματα γης, παράγοντας πλέον πάνω από 1.000 κωδικούς με προϊόντα μεσογειακής – ελληνικής διατροφής. 

Προϊόντα όπως πιπεράκια, ελιές, πάστες, κάπαρη, μανιτάρια, ντολμαδάκια, αγκινάρες, κάπαρη, λιαστές ντομάτες, μεγάλη βιολογική σειρά και διάφορα άλλα ορεκτικά, συνδυασμένα με πλήθος γεύσεων τυριών και άλλων, έτοιμων προς βρώση προϊόντων. Σήμερα, η ALMI Foods (ΑΛΜΗ ΑΒΕΕ) απασχολεί 360 μόνιμους και ακόμη 70 εποχιακούς εργαζομένους κατά την ακμή της παραγωγής, ενώ έχει αποκλειστική συνεργασία με περισσότερους από 200 παραγωγούς ανά την Ελλάδα. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια έχει ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης, καθώς το 2020 παρουσίασε κύκλο εργασιών 34 εκατ. ευρώ, ενισχυμένο κατά 17% έναντι του 2019. 

Για φέτος, η εκτίμηση της διοίκησης είναι πως η αύξηση θα διαμορφωθεί στο 5% έναντι του 2020 και οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα 36 εκατ. ευρώ, ενώ συνεχίζει την επέκτασή της στο εξωτερικό με τη σύναψη πολλών συμφωνιών, έχοντας βάλει ως κεντρικό στόχο πλέον την ενδυνάμωσή της στις αγορές της Ασίας

Αυτό που προσέδωσε ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης στην εταιρεία ήταν ότι εξ αρχής το management ήταν στραμμένο στις διεθνείς αγορές, με τη διοίκηση να συμμετέχει σε εκθέσεις τροφίμων παγκόσμιου βεληνεκούς, όπου και «χτίστηκε» σταδιακά το πελατολόγιο. Πρόσφατα, η εταιρεία ολοκλήρωσε τη συμφωνία της με μεγάλο Ιαπωνικό όμιλο λιανεμπορίου για την επέκταση της διανομής των προϊόντων της στην Ιαπωνία, στοχεύοντας στην περαιτέρω ενδυνάμωσή της στην αγορά, με κεντρικό ατού την επιτραπέζια ελιά. Σημειώνεται πως η ελληνική εταιρεία βρίσκεται στην Ιαπωνία από το 2017, ενώ τώρα ενδυναμώνει σημαντικά την παρουσία της εκεί. 

Παράλληλα, συνεχίζει την περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της στη Νότια Κορέα, στην αγορά της οποίας εισήλθε το 2015, καταγράφοντας μια σημαντική αύξηση πωλήσεων κατά 90%, το τελευταίο έτος, σχεδόν διπλασιάζοντας τον τζίρο της στην αγορά. Η ALMI Foods διανέμει στη Νότια Κορέα τα hero products της «Γλυκοπικάντικες πιπεριές Κεράσι με κρέμα τυριών» και «Ψητά Μανιτάρια γεμιστά με κρέμα τυριών» σε συνεργασία με τοπικούς ομίλους του retail, έχοντας καταφέρει να φέρει σε επαφή τους Κορεάτες καταναλωτές με τις ελληνικές συνταγές, σε μια αγορά με σημαντικά διαφορετικές διατροφικές συνήθειες. 

Οι τρεις βασικοί πυλώνες ανάπτυξης και το άνοιγμα στην ελληνική αγορά

Σχολιάζοντας το νέο δυναμικό άνοιγμα στην αγορά της Ιαπωνίας ο Μηνάς Μερτζανίδης, εκ των ιδρυτών της ALMI Foods τονίζει πως «υλοποιούμε ένα νέο πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας στη βάση τριών βασικών πυλώνων: κεντρικός μας στόχος παραμένει η συνεχής ανάπτυξη νέων αγορών, με την ολοκληρωμένη παρουσία μας και την αξιοποίηση ευκαιριών που παρουσιάζονται. Παράλληλα, επενδύουμε στη δημιουργία νέων συνταγών, πάντοτε στη βάση της ελληνικότητας, έχοντας δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας. Τέλος, έχοντας ολοκληρώσει ένα σημαντικό κύκλο 25 ετών, με κέντρο της προσοχής μας τις αγορές του εξωτερικού, επιχειρούμε πλέον την αντίστοιχη ανάπτυξή μας και στην ελληνική αγορά». 

Το αμέσως επόμενο διάστημα η ALMI Foods θα λανσάρει δύο νέες κατηγορίες προϊόντων, αυτή των snack products, στοχεύοντας κυρίως σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού, καθώς και μιας plant-based σειράς antipasti, απευθυνόμενη στο vegan κοινό, το οποίο παρουσιάζει ισχυρό momentum ανάπτυξης διεθνώς τα τελευταία χρόνια. 

Παράλληλα, κεντρικό στόχο αποτελεί πλέον για την εταιρεία, η ολοκληρωμένη παρουσία της και στην ελληνική αγορά, στην οποία βρίσκεται σήμερα μέσω των συνεργασιών της με τον Μασούτη, τον ΑΒ Βασιλόπουλο, τα METRO-MyMarket, τον Γαλαξία και άλλους. Παράλληλα, έχει και ισχυρή παρουσία μέσω δημιουργίας προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας για αυτούς τους ομίλους. 

Οι κύριοι σταθμοί της εταιρείας 

Το ξεκίνημα ήταν το 1996, όταν τα αδέρφια Τάσος και Μηνάς Μερτζανίδης, χημικός και πολιτικός μηχανικός αντίστοιχα, ξεκίνησαν σε ένα ενοικιαζόμενο μικρό χώρο τα πρώτα βήματα, με πρώτο προϊόν το πιπεράκι τουρσί. Ένα χρόνο αργότερα, το 1997, η ALMI μεταφέρεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας, σε απόσταση 55 χλμ. περίπου από την πόλη και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Μια μεγάλη επένδυση που άλλαξε τα δεδομένα για την επιχείρηση. 

Το 2001 η εταιρεία πλαισιώνει το Μακεδονικό πιπεράκι τουρσί με καινούριες γεύσεις και διευρύνει την γκάμα των προϊόντων της, ενώ το 2002 η παραγωγή της πρώτης σειράς προϊόντων με πρώτες ύλες αποκλειστικά βιολογικά υλικά είναι γεγονός. Μια πρωτιά για την ALMI Foods, όχι απλά σε τοπικό, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο, που αναβαθμίζει την εικόνα της στο εξωτερικό.

Κομβικό για την εταιρεία αποδεικνύεται το 2005, με αφορμή την έναρξη νέων επενδύσεων επταετούς διάρκειας, σε κτηριακές εγκαταστάσεις και μηχανολογικό εξοπλισμό. Παράλληλα, η ALMI λανσάρει στην αγορά τη νέα σειρά Almito σε μεταλλικά δοχεία και γυάλινα βάζα με διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων.

Σήμερα, η εταιρεία συνεχίζει να αναπτύσσει νέα προϊόντα και να δυναμώνει μέσα από μεγάλες και μακροχρόνιες συνεργασίες, όπως με τη γερμανική Feinkost Reichold GmbΗ, ιστορική και πρωτοπόρα σε ανάλογα προϊόντα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

nero
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αντεπίθεση της Χήτος με νέες συνεργασίες και επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ

Άνοιγμα στη νότια Ελλάδα με εξαγορά της Ζήρια, στρατηγική συνεργασία με τη γαλλική Danone Waters και επέκταση στα «ελαφρά» αναψυκτικά είναι μερικές από τις κινήσεις ισχυροποίησης της εταιρείας που εμφιαλώνει το νερό Ζαγόρι.
Bread Factory, Larisa
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Bread Factory: «Ψήνει» νέες επενδύσεις σε Αττική και περιφέρεια

Η αλυσίδα πολυχώρων εστίασης εγκαινίασε το ένατο κατάστημά της και σχεδιάζει επενδύσεις 4 εκατ. ευρώ σε νέους χώρους στη Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις. Στα 20 εκατ. ο τζίρος, ενώ απασχολεί 1.500 άτομα.
Aggelakis, Trofima
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κοτόπουλα Αγγελάκης: Δυναμικό άνοιγμα στις αγορές του εξωτερικού

Μετά τη μεγάλη αύξηση τζίρου των προηγούμενων ετών, η πτηνοτροφική επιχείρηση Αγγελλάκης στοχεύει να αυξήσει τις εξαγωγές στο 50% του τζίρου και θα υλοποιήσει επενδυτικό πρόγραμμα 20 εκατ. ευρώ.
3alfa
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άμυνα από την 3αλφα στις αυξήσεις κόστους, οφέλη από την αγορά vegan

Τουλάχιστον ως το τέλος του έτους, η 3άλφα δεν θα προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών, παρά τη μεγάλη αύξηση στο κόστος πρώτων υλών και μεταφορών. Κερδισμένη η εταιρεία από το momentum των μη ζωικών τροφών.