ΓΔ: 942.46 -1.58% Τζίρος: 100.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Γιατί... μικραίνουν τα Goody's: Η νέα στρατηγική μετά το σοκ του 2020

Στον απόηχο των απωλειών 40% στον τζίρο της μέσα στο 2020, η Goody's αλλάζει στρατηγική επέκτασης και υιοθετεί μοντέλο μικρών καταστημάτων με τη μισή επιφάνεια από αυτή που είχαν ως τώρα.

Στις νέες συνθήκες που δημιούργησε στην αγορά η πανδημία του κορονοϊού προσαρμόζει τη στρατηγική επέκτασης του δικτύου της αλυσίδας Goody’s Burger House ο όμιλος Vivartia, σε μια προσπάθεια να ανακτηθεί το έδαφος που χάθηκε από τα διαδοχικά λουκέτα του προηγούμενου διαστήματος στην εστίαση. Στα σχέδια του ομίλου είναι η περαιτέρω επέκταση του εμπορικού αποτυπώματος του brand Goody’s μέσα από το άνοιγμα, ωστόσο, μικρότερων σε μέγεθος καταστημάτων σε σχέση με τα σημεία που περιλαμβάνει, αυτή την στιγμή, το υφιστάμενο δίκτυο.

Μάλιστα, τα «μικρά» Goody’s, η έκταση των οποίων δε θα ξεπερνά το ήμισυ των τετραγωνικών της επιφάνειας των κλασικών Goody’s, έχουν ήδη κάνει αθόρυβα την είσοδό τους στην εγχώρια αγορά, προχωρώντας σε μια αρχική «γνωριμία» με το καταναλωτικό κοινό μέσα από το πρώτο σημείο που άνοιξε η αλυσίδα, ακολουθώντας το συγκεκριμένο μοντέλο. Πρόκειται για το Goody’s Burger Spot, το οποίο άρχισε να λειτουργεί την περασμένη άνοιξη και βρίσκεται στον πιο εμπορικό δρόμο της Αθήνας, την Ερμού. Το συγκεκριμένο κατάστημα, αν και μικρότερο σε έκταση, διαθέτει σάλα σερβιρίσματος ενώ παράλληλα εξυπηρετεί παραγγελίες για delivery και take away.

Η Vivartia, λοιπόν, φαίνεται μέσα στο επόμενο διάστημα να ποντάρει στο concept των μικρότερων μαγαζιών, τα οποία παρουσιάζουν μεγαλύτερη ευελιξία και απαιτούν λιγότερα αρχικά κεφάλαια για την υλοποίηση της επένδυσης. Στόχος είναι αυτό το πιο ευέλικτο μοντέλο καταστημάτων να  αποκτήσει πρόσβαση σε περιοχές όπου ναι μεν η Goody’s έχει παρουσία αλλά έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν και το άνοιγμα μικρότερων εστιατορίων, τα οποία απευθύνονται τόσο στους εν κινήσει πελάτες όσο και σε αυτούς που επιλέγουν την υπηρεσία του delivery και του take away.

Μέσα στη νέα χρονιά, ο όμιλος προγραμματίζει να βάλει σε εφαρμογή το σχέδιο της επέκτασης, το οποίο θα γίνει αποκλειστικά μέσω franchise, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να ανοίξει και ένα δεύτερο Goody’s Burger Spot στην Αθήνα λίγο πριν την εκπνοή της φετινής χρονιάς. Επιπλέον, υπό εξέταση βρίσκεται η σκέψη να ταξιδέψει και εκτός των ελληνικών συνόρων, χωρίς ωστόσο να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις.

Ο νέος σχεδιασμός έρχεται σε μια χρονική περίοδο όπου έχει προηγηθεί η συγχώνευση των τεσσάρων εταιρειών εστίασης Goody’s, Everest, Pasteria και Evercat του ομίλου Vivartia σε μια επιχειρηματική οντότητα με στόχο να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα των οικονομιών κλίμακας και να πετύχει καλύτερους όρους συνεργασίας. Η Goody’s αποτελεί το δεύτερο ισχυρότερο σήμα του τομέα εστίασης του ομίλου μετά τα Everest, αριθμώντας περισσότερα από 120 καταστήματα.

Το 2020, ωστόσο, ο κύκλος εργασιών της Goody’s δέχθηκε ένα ισχυρό πλήγμα εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν στην εστίαση. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας μειώθηκε στα 43,2 εκατ. ευρώ, χάνοντας περίπου το 40% του τζίρου που έκανε το 2019. Τέλος, να σημειωθεί ότι αυτή δεν αποτελεί τη μοναδική κίνηση αναβάθμισης του βραχίονα εστίασης του ομίλου Vivartia καθώς υπάρχει σχέδιο ανανέωσης και των καταστημάτων Everest με όχημα το νέο concept Everest Exclusive, ενώ σε δεύτερη φάση θα επεκταθούν και τα καινούργια σήματα Herbs & Olives και Bistro dei Cavalieri, που λειτουργούν στα αεροδρόμια της Ρόδου, της Μυκόνου και της Θεσσαλονίκης. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέο πεντάστερο ξενοδοχείο στη Χαλκιδική ετοιμάζει η Έργον Τρόφιμα 

Η βορειοελλαδική επιχείρηση με κύριο τομέα δραστηριότητας την εστίαση προχωρά σε επένδυση 5,8 εκατ. ευρώ για ένα νέο ξενοδοχείο 100 κλινών στο νησάκι του Διαπόρου. Πλήγμα από την πανδημία με μείωση τζίρου 40% το 2020.
e-food
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Πόλεμος» My Market με efood: «Κούφια» η παράδοση μέσα σε 15 λεπτά

Μόνο το 42% των παραγγελιών παραδίδονται εντός 15 λεπτών από την e-food, όπως διαπιστώθηκε από το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας κατόπιν προσφυγής της My Market. Αποσύρεται το διαφημιστικό μήνυμα. Ο ανταγωνισμός των σούπερ μάρκετ με τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γιατί δεν τολμά ο κολοσσός της Lidl να μπει στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Ανάλυση της Barclay's εξηγεί ότι το υψηλό κόστος και τα μηδαμινά περιθώρια κέρδους εμποδίζουν ως τώρα την κίνηση του γερμανικού ομίλου προς τις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Ποιες είναι οι πρώτες δοκιμαστικές κινήσεις, τι σχεδιάζεται στην Ελλάδα.
HLIOS kiddo pasta
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρίσιμο τεστ στην αμερικανική αγορά για τα ζυμαρικά της Ήλιος

Να ξεφύγει από τα στενά όρια της ελληνικής παροικίας επιχειρεί η Ήλιος, για να επεκταθεί στην κυρίως αγορά των ΗΠΑ. Άρχισε πιλοτική διάθεση των προϊόντων της σε μεγάλες αλυσίδες και συνεργασία με πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.