ΓΔ: 1801.93 -0.81% Τζίρος: 185.75 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01

Παραδόθηκαν στον ΟΣΕ 190 χλμ. στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας

Η ολοκλήρωση του έργου σηματοδότησης και του ETCS, στο βόρειο αυτοτελές τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Πλατύ - Προμαχώνας, έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια.

Στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του έργου «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας» παραδόθηκαν στον ΟΣΕ για χρήση 190 χλμ. γραμμής στο βόρειο τμήμα του άξονα, πλήρως εξοπλισμένα με σύγχρονα σιδηροδρομικά συστήματα.

Η ολοκλήρωση του έργου σηματοδότησης και του ETCS, στο βόρειο αυτοτελές τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Πλατύ - Προμαχώνας, έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια.

Συγκεκριμένα, μετά τη διεξαγωγή των προβλεπόμενων δοκιμών, διενεργήθηκαν οι διοικητικές παραλαβές προς χρήση, με την υπογραφή πρωτοκόλλων μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ, του ΟΣΕ και της αναδόχου κοινοπραξίας ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. - ALSTOM Transport S.A. των συστημάτων σηματοδότησης του τμήματος ΤΧ1 (Θεσσαλονίκη) - Στρυμόνας - Προμαχώνας και του συστήματος τηλεδιοίκησης για το σύνολο του άξονα Πλατύ - ΤΧ1 - Προμαχώνας και ΤΧ1 -ΤΧ5.

Πλέον, στα αντίστοιχα τμήματα του άξονα, είναι προς χρήση από τον ΟΣΕ το εγκατεστημένο σύστημα ETCS επί γραμμής (Σύστημα Αυτόματης Προστασίας Συρμών), το οποίο έχει εγκατασταθεί από τη σύμβαση «Προμήθεια Συστήματος Γραμμής ETCS Επιπέδου 1 με Συναφείς Υπηρεσίες».

Ειδικότερα, υπεγράφη μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ, του ΟΣΕ και της αναδόχου κοινοπραξίας Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. - THALES RAIL SIGNALLING SOLUTIONS GESMB πρωτόκολλο παράδοσης περαιωμένου τμήματος ETCS στα τμήματα γραμμής Πλατύ - ΤΧ1, μήκους 38 χλμ. και ΤΧ1 - ΤΧ5, μήκους 7 χλμ., αλλά και πρωτόκολλο παράδοσης για δοκιμαστική λειτουργία του τμήματος ΤΧ1 - Προμαχώνας, μήκους 145 περίπου χλμ.

Τονίζεται, ότι με την ολοκλήρωση του συνόλου των έργων στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη ο χρόνος της διαδρομής θα μειωθεί σε 3:15' από 3:57' που είναι σήμερα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ταχύτητα τρένου στη Βρετανία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έμειναν από.... χρήμα τα σιδηροδρομικά έργα: Ποιος διαγωνισμός προχωράει

Η δυσκολία εξασφάλισης ευρωπαϊκών πόρων ψαλίδισε τον σχεδιασμό, αφήνοντας μετέωρους διαγωνισμούς 4 δισ. ευρώ. Σε προτεραιότητα το «Νέα Καρβάλη – Τοξότες», αλλά χωρίς ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπογειοποίηση Σεπολίων: Η Οδύσσεια ενός μεγάλου σιδηροδρομικού έργου

Δέκα χρόνια θα μετρά εφόσον δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σήραγγας Σεπολίων, που αναμένεται τώρα τον Φεβρουάριο του 2028, ενώ θα διαρκούσε μόλις 52 μήνες. Ανέβηκε το κόστος στα 100 εκατ. ευρώ.
Σιδηροδρομικές γραμμές ανατολή
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σιδηρόδρομος: Τρέχει και δεν φτάνει η κυβέρνηση για έργα 1,8 δισ. ευρώ

Στην ειδική μονάδα ωρίμανσης έργων του Υπερταμείου περνά η επιτάχυνση των έργων αναβάθμισης του δικτύου και ολοκλήρωσης των συστημάτων ασφαλείας, ενόψει της νέας συμφωνίας με τους Ιταλούς.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ασφάλεια στον σιδηρόδρομο: Έρχεται νέο νομοσχέδιο για να μπει τάξη

Το νέο νομοσχέδιο για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο ετοιμάζει ο Κ. Κυρανάκης. Θα γίνουν και αλλαγές στη διοίκηση της ΡΑΣ. Επιδιώκεται να σταματήσει το γαϊτανάκι ευθυνών με νέο τμήμα στη Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι μεγάλες «πληγές» των σιδηροδρόμων: Τι αποκάλυψαν οι εμπειρογνώμονες

Οι δαπάνες συντήρησης των υποδομών αντιστοιχούν μόλις στο 11,7% του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Ο ΟΣΕ λειτουργεί με το 45% του απαραίτητου προσωπικού. Παραμένει ζητούμενο η ασφάλεια στα τρένα.