ΓΔ: 1415.39 -0.16% Τζίρος: 4.15 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:53:13 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Samaria
Samaria

Samaria: Νέες επενδύσεις 9 εκατ. ευρώ για την χανιώτικη εταιρεία

Μέσω της επένδυσης η εταιρία, που είναι θυγατρική της ANEK Line, εταιρείας συμφερόντων Βαρδινογιάννη, στοχεύει στην ενίσχυση του εμπορικού της αποτυπώματος.

Έντονη κινητικότητα σε επίπεδο επενδύσεων και νέων παικτών καταγράφει τα τελευταία χρόνια η εγχώρια αγορά του εμφιαλωμένου νερού, με τις κινήσεις που γίνονται να φέρνουν καινούργιες ισορροπίες στον κλάδο. Οι εταιρείες εμφιάλωσης έχουν επιδοθεί σε ένα ράλι επενδύσεων προκειμένου να αυξήσουν τα μερίδιά τους αλλά και να επεκτείνουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα, ρίχνοντας κεφάλαια για την αναβάθμιση της παραγωγικής διαδικασίας και την ενίσχυση της δυναμικότητας.

Στο παιχνίδι των επενδύσεων έχουν μπει από τους βασικούς πρωταγωνιστές του κλάδου μέχρι και τις μικρότερες εταιρείες καθώς διαβλέπουν τις προοπτικές που ανοίγονται στο εμφιαλωμένο νερό. Μια τέτοια περίπτωση αποτελεί και το νερό Samaria, το οποίο έχει προχωρήσει στην υλοποίηση μιας επένδυσης, η οποία αφορά στην ενίσχυση της παραγωγικής δυνατότητας μέσα από την επέκταση της υφιστάμενης μονάδας.

Με την υλοποίηση του συγκεκριμένου πλάνου, η χανιώτικη εταιρεία, που είναι θυγατρική της ANEK Line, εταιρείας συμφερόντων Βαρδινογιάννη, αυξάνει την παραγωγή φιαλών PET 1,5lt κατά 36.400 τεμάχια την ώρα, την εμφιάλωση φιαλών PET κατά 36.400 τεμάχια την ώρα και την εμφιάλωση γυάλινων φιαλών κατά 5.000 τεμάχια την ώρα. Να σημειωθεί ότι πριν περίπου ένα χρόνο είχε εγκριθεί το αίτημα της εταιρείας για την υπαγωγή της συγκεκριμένης επένδυσης στις διατάξεις του αναπτυξιακού και πλέον έχει ολοκληρωθεί κατά το ήμισυ.

Το συνολικό ενισχυμένο κόστος της επένδυσης ανέρχεται στα 8,9 εκατ. ευρώ με φορολογική απαλλαγή 1,2 εκατ. ευρώ και επιδότηση χρηματοδοτικής μίσθωσης 1 εκατ. ευρώ. Η συγκεκριμένη επένδυση θα της επιτρέψει να πιάσει έναν από τους βασικούς της στόχους που είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του εμπορικού της αποτυπώματος και της επιχειρηματικής της δραστηριότητας σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον. Ωστόσο, η επένδυση αυτή σε συνδυασμό με την αύξηση που παρατηρείται στις τιμές των πρώτων υλών εκτιμάται ότι θα ασκήσουν πιέσεις στην κερδοφορία της καθώς θα αυξηθούν σημαντικά οι χρεωστικοί τόκοι και οι αποσβέσεις.

Σε ό,τι αφορά τώρα τις επιδόσεις της, σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις το 2020, είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά -20% και να διαμορφώνονται στα 9,293 εκατ. ευρώ έναντι 11,564 εκατ. ευρώ το 2019 την ίδια στιγμή που η κερδοφορία της υποχώρησε στα 1,383 εκατ. ευρώ. Αυτή η μείωση οφείλεται κυρίως στην πτώση της τουριστικής κίνησης και στον έντονο ανταγωνισμό που επικρατεί στον κλάδο που δραστηριοποιείται, ωστόσο οι επιδόσεις της κρίνονται ικανοποιητικές από τη διοίκηση με βάση τις συνθήκες που διαμορφώθηκαν στην αγορά εξαιτίας της υγειονομικής κρίσης.  

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θυσίασε κερδοφορία η Βίκος και πέτυχε πωλήσεις άνω των 100 εκατ.

Ανατιμήσεις μόνο 8% το 2022 και μηδενικές το 2023 από την ηπειρωτική βιομηχανία εμφιαλωμένου νερού και αναψυκτικών, παρά την τεράστια αύξηση του κόστους παραγωγής. Στόχος, να συνεχίσει να αυξάνει τα μερίδιά της στην αγορά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε επενδύσεις που θα ξεπεράσουν τα 10 εκατ. ευρώ προχωράει η ΘΕΟΝΗ

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Δημήτρης Τσέλιος η εταιρεία θα εγκαταστήσει μέσα στο 2023 νέα γραμμή παραγωγής για PET και βιοδιασπώμενα μπουκάλια ενώ θα δημιουργήσει και ένα νέο κέντρο logistics.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το στοίχημα της Mondelez στην Chipita: Πότε θα συμβάλει στα κέρδη της

Τον Ιανουάριο ολοκληρώθηκε το μεγάλο deal, ενώ από το 2023 θα εμφανιστεί η πλήρης συμβολή της ελληνικής εταιρείας στα μεγέθη του αμερικανικού ομίλου τροφίμων. Δάνειο 325 εκατ. ευρώ στην Chipita για να κλείσουν εκκρεμότητες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άνοιγμα της Μέγας Γύρος στα meatless προϊόντα, αναζητεί νέες εγκαταστάσεις

Διαχωρίζονται οι δραστηριότητες των plant-based προϊόντων και αναζητούνται εγκαταστάσεις στην Αττική για να στεγαστεί η παραγωγική διαδικασία. Ισχυρή ανάπτυξη πωλήσεων για την εταιρεία το 2021.
HLIOS kiddo pasta
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρίσιμο τεστ στην αμερικανική αγορά για τα ζυμαρικά της Ήλιος

Να ξεφύγει από τα στενά όρια της ελληνικής παροικίας επιχειρεί η Ήλιος, για να επεκταθεί στην κυρίως αγορά των ΗΠΑ. Άρχισε πιλοτική διάθεση των προϊόντων της σε μεγάλες αλυσίδες και συνεργασία με πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.