ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

ΕΡΓΟΣΕ: Κατατέθηκαν προσφορές για 6 σιδηροδρομικά έργα 4 δισ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, φακέλους για την ανάληψή τους υπέβαλαν τρία σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ - ALSTOM και ΑΚΤΩΡ - MYTILINEOS. Θα εξετασθούν σε δύο φάσεις.

Κατατέθηκαν σήμερα οι φάκελοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τα έξι έργα, συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ, που προκήρυξε η ΕΡΓΟΣΕ.

Ως εκ τούτου προχωρά ο σχεδιασμός της εταιρείας για την ολοκλήρωση κομβικών υποδομών που θα αναβαθμίσουν το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, με απώτερο στόχο να καταστεί η χώρα περιφερειακό «hub» στον τομέα των logistics στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Τα εν λόγω έξι έργα αποτελούν το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στην ιστορία της χώρας, διασυνδέουν τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη. Σύμφωνα με πληροφορίες φακέλους υπέβαλαν τρία σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ - ALSTOM και ΑΚΤΩΡ - MYTILINEOS

Πρόκειται για τα εξής έργα: 

  1. Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο
  2. Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Τοξότες
  3. Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης
  4. Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου
  5. Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο
  6. Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο- Πάτρα στο τμήμα Ρίο-νέος λιμένας Πατρών.

Σε κάθε έναν από τους έξι διαγωνισμούς, η ΕΡΓΟΣΕ θα εξετάσει τους Φακέλους Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, που υποβλήθηκαν στην παρούσα Α΄ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας και θα προσκαλέσει τους υποψηφίους, που πληρούν τα Κριτήρια Ποιοτικής Επιλογής, να συμμετάσχουν στη επόμενη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Η δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας περιλαμβάνει δύο στάδια, τη διενέργεια διαλόγου και την υποβολή προσφορών.

Κατά το στάδιο διενέργειας διαλόγου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των υποψηφίων αναδόχων, θα καθοριστεί η βέλτιστη τεχνική λύση και θα αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες. Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον Ανάδοχο εκάστου έργου, που θα προκύψει από την διαγωνιστική διαδικασία. Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στο διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο επόμενο στάδιο (υποβολή δεσμευτικών προσφορών).

Η ΕΡΓΟΣΕ αφού επιλέξει τις λύσεις που ανταποκρίνονται κατά τον βέλτιστο τρόπο στις ανάγκες του κάθε έργου, θα εκκινήσει το επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών. Κριτήριο ανάθεσης των συμβάσεων αποτελεί η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας - τιμής, η οποία εκτιμάται βάσει κριτηρίων, που συνδέονται με το αντικείμενο κάθε μίας σύμβασης.

Τα έξι σιδηροδρομικά έργα, τα οποία έχουν επιλεγεί και τα οποία δημοπρατήθηκαν με Ανταγωνιστικό Διάλογο:

  • αποτελούν σημαντικά σχεδιαζόμενα έργα για την ολοκλήρωση της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής,
  • είναι δημόσια έργα στρατηγικής σημασίας για τη χώρα, που επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη,
  • αποτελούν τμήμα ή διασυνδέονται με τον σιδηροδρομικό διάδρομο Orient/East-med του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και περιλαμβάνονται στο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προγραμματική περίοδο 2021-2027.

Με την ολοκλήρωσή τους αναμένεται να επιτευχθεί η αναβάθμιση του κύριου σιδηροδρομικού άξονα της χώρας, με κύρια χαρακτηριστικά τη βελτίωση της ασφάλειας, την αύξηση αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου και κατά συνέπεια την προσέλκυση μεγαλύτερου μεταφορικού έργου σε σχέση με τα οδικά μέσα.

Ο πρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, τόνισε σχετικά: «Προχωράμε με σταθερά βήματα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των έξι έργων εθνικής εμβέλειας, που δίνουν αναπτυξιακή πνοή και αλλάζουν τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα μας. Αξιοποιούμε στρατηγικά τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, με στόχο να σχεδιαστούν άρτια τεχνικά έργα και, παράλληλα, να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ωρίμανσης και κατασκευής τους».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΡΓΟΣΕ: Ολοκληρώθηκε η σύμβαση για την εγκατάσταση του συστήματος ETCS

Το σύστημα ETCS επί γραμμής, παρέχει για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα σύγχρονο σύστημα προστασίας συρμών που θα αυξήσει την ασφάλεια κυκλοφορίας, με βάση τα Ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας.
hellenic train
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΡΓΟΣΕ: Στρατηγικό σχέδιο επενδύσεων ύψους 4,5 δισ. ευρώ

έργα κομβικής σημασίας που αναβαθμίζουν την «ραχοκοκαλιά» του σιδηροδρόμου, δηλαδή του κεντρικού άξονα Πάτρα-Αθήνα- Θεσσαλονίκη/Ειδομένη-Προμαχώνας, καθιστώντας το δίκτυο της χώρας πλήρως ηλεκτροκίνητο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΡΓΟΣΕ: Συμφωνία με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ για τη γραμμή Λάρισα - Βόλος

Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 82,89 εκατ. ενώ οι εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν 36 μήνες, με στόχο την έναρξη λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής αναβαθμισμένης με ηλεκτροκίνησης το 2025.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΡΓΟΣΕ: Ολοκλήρωσε την πρώτη φάση έξι διαγωνισμών για έργα €4 δισ.

«Ο Ανταγωνιστικός Διάλογος μπαίνει σε κίνηση. Η αξιοποίηση του συνιστά για την ΕΡΓΟΣΕ στρατηγική απόφαση υψίστης σημασίας», τόνισε ο Χρ. Βίνης πρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΡΓΟΣΕ: Ξεκινούν οι μελέτες για το τελευταίο τμήμα της γραμμής Ελλάδας - Αλβανίας

Το αντικείμενο της σύμβασης εντάσσεται στο έργο CB RAILWAY που στοχεύει στην ανάπτυξη κοινού στρατηγικού επενδυτικού σχεδίου για τη σύνδεση της Ελλάδας και της Αλβανίας.