ΓΔ: 834.83 -0.17% Τζίρος: 63.52 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
alkool-pota-alcohol
Φώτο: Shutterstock

Αύξηση κατανάλωσης αλκοολούχων και ανατιμήσεις «βλέπει» η Pernod Ricard

Η κατανάλωση των αλκοολούχων σημείωσε μεγάλη πτώση στη διάρκεια της πανδημίας με τα lockdown και οι απώλειες δεν έχουν αναπληρωθεί. Αναπόφευκτες οι αυξήσεις των τιμών.

Αύξηση στην κατανάλωση αλκοόλ στην Ελλάδα λόγω της υποχώρησης της πανδημίας και της αναμενόμενα καλής τουριστικής σεζόν, αλλά και αύξηση στις πρώτες ύλες και στα κόστη της εφοδιαστικής αλυσίδας που θα φέρουν ανατιμήσεις τους επόμενους μήνες βλέπουν τα στελέχη της Pernod Ricard Hellas, της εταιρείας που έχει σημαντικό χαρτοφυλάκιο «δυνατών» brand αλκοολούχων στη χώρα μας. 

Μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους με αφορμή την παρουσίαση της νέας περιβαλλοντικής δράσης του ομίλου «My beach. Our Planet» για τη δημιουργία προτύπων βιώσιμης λειτουργίας, τα στελέχη της Pernod Ricard Hellas τόνισαν ότι φέτος θα καταγραφεί ανάκαμψη της κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών, με αιχμή την αναμενόμενα εξαιρετική τουριστική σεζόν. 

Επεσήμαναν ότι η Ελλάδα, ως μεσογειακή χώρα με καλό κλίμα, έχει πολύ μεγάλη on trade αγορά, δηλαδή αγορά και κατανάλωση που γίνεται εκτός σπιτιού, εν αντιθέσει με βόρειες χώρες που η μεγαλύτερη κατανάλωση αλκοολούχων λαμβάνει χώρα εντός σπιτιού. Σ’ αυτή την αγορά λοιπόν γίνονται οι μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ελλάδα, καθώς, όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε στέλεχος της εταιρείας, «οι Έλληνες καταναλώνουν αλκοόλ περισσότερο έξω, στη διασκέδασή τους, καθώς το έχουν συνδυάσει με την κοινωνική συναναστροφή σε αντίθεση με το τι συμβαίνει στις Βόρειες χώρες».

Μάλιστα, ανέφεραν ότι αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο το 2021 (και το 2020) οι απώλειες που καταγράφηκαν στον κλάδο HORECA δεν αναπληρώθηκαν, καθώς υπήρχαν τα πολύμηνα lockdown και τα κλειστά καταστήματα. Αντιθέτως, σε χώρες της Β. Ευρώπης, η κατανάλωση αλκοόλ στα σπίτια έφερε πιο ισχυρό αντιστάθμισμα στις εκεί απώλειες που είχαν οι πωλήσεις σε ξενοδοχεία, εστίαση και μπαρ. 

Πάντως, τα στελέχη της Pernod Ricard Hellas εξέφρασαν τον προβληματισμό τους για τα αυξημένα κόστη στις πρώτες ύλες και στην εφοδιαστική αλυσίδα, που νομοτελειακά θα οδηγήσουν το επόμενο διάστημα και έως τον Ιούνιο που ολοκληρώνεται το οικονομικό έτος σε ανατιμήσεις. Βεβαίως, δεν αναφέρθηκαν στο ύψος των ανατιμήσεων αυτών, ενώ σημείωσαν ότι το 2021 δεν έκαναν καμιά αύξηση τιμών. 

Παράλληλα, δεν απέφυγαν να αναφερθούν στο γεγονός ότι – όπως είπαν, στην Ελλάδα υπάρχει πολύ μεγάλη υπερφορολόγηση στα αλκοολούχα ποτά που έγινε βαρύτερη στα χρόνια της δημοσιονομικής κρίσης, ενώ ανέφεραν ως κορυφαίο πρόβλημα που στρεβλώνει όλη την αγορά, τα ποτά αμφιβόλου προέλευσης και χωρίς σφραγίδα γνησιότητας

Η περιβαλλοντική δέσμευση της Pernod Ricard Hellas

Η Pernod Ricard Hellas, ακολουθώντας τις δεσμεύσεις του ομίλου αναφορικά με τη βιωσιμότητα και την κοινωνική υπευθυνότητα, πραγματοποιεί την περιβαλλοντική δράση “My beach. Our Planet” με στόχο να δημιουργήσει μια νέα κουλτούρα οικολογικής και βιώσιμης συμπεριφοράς στις ελληνικές παραλίες.

Αναγνωρίζοντας ότι ένα μεγάλο ποσοστό των προϊόντων της καταναλώνεται στις παραλίες και στοχεύοντας να εξισορροπήσει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της λειτουργίας της στην Ελλάδα, η εταιρεία προχωράει σε μια μακροπρόθεσμη δέσμευση με στόχο να φέρει την αλλαγή, τόσο στον κλάδο της εστίασης, όσο και στο περιβάλλον των παραλιών της Ελλάδας.

Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής πρωτοβουλίας “My beach. Our Planet”, η Pernod Ricard Hellas είναι η πρώτη εταιρεία στον κλάδο της, η οποία θα προβεί στην εκπαίδευση επαγγελματιών της εστίασης για την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών λειτουργίας των ελληνικών beach bars. Παράλληλα, υπό την καθοδήγηση της εξιδεικευμένης σε θέματα ρύπανσης ακτών και θαλασσών Περιβαλλοντικής Οργάνωσης iSea, και με τη συμμετοχή των εργαζομένων της, η Pernod Ricard Hellas προσκαλεί εθελοντές πολίτες από όλη την Ελλάδα να συμμετέχουν στους καθαρισμούς παραλιών, επιβραβεύοντας τους για την οικολογική τους επιλογή.

Η πρωτοβουλία θα ξεκινήσει την άνοιξη του 2022 από την Αττική με τον καθαρισμό εφτά παραλιών και την εκπαίδευση beach bars κοντά σε αυτές τις παραλίες και αναμένεται να δημιουργήσει ένα σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, συμβάλλοντας στον καθαρισμό περισσότερων από 30.000 τμ ελληνικών παραλιών.

 

Ο Mathieu Lambotte, CEO της Pernod Ricard Hellas δήλωσε μεταξύ άλλων πως «με την πρωτοβουλία “My beach. Our Planet” προχωρούμε σε μια μακροπρόθεσμη δέσμευση με στόχο την αλλαγή στις ελληνικές παραλίες αλλά και στον κλάδο που δραστηριοποιούμαστε, εκπαιδεύοντας τους συνεργάτες μας αλλά και τους πολίτες σε μια κουλτούρα βιώσιμης συμπεριφοράς στις παραλίες – ένα από τα πολυτιμότερα στοιχεία της ελληνικής φύσης και του ελληνικού τουρισμού. Η δράση μας αυτή – στην οποία συμμετέχουμε όλοι οι εργαζόμενοι της Pernod Ricard Hellas - αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της δέσμευσής μας προς την ελληνική κοινωνία και στις αρχές βιωσιμότητας και υπευθυνότητας που διέπουν τη λειτουργία μας, τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως.»

Ποια είναι η Pernod Ricard Hellas

Η Pernod Ricard Hellas αποτελεί μέλος του ομίλου Pernod Ricard και στην Ελλάδα έχει συμπληρώσει 32 χρόνια διαρκούς παρουσίας καθώς ιδρύθηκε το 1990, ενώ απασχολεί 107 εργαζόμενους. 

Διατηρεί ένα πολύ ισχυρό χαρτοφυλάκιο από κορυφαίων στον κόσμο brands όπως το Chivas Regal Scotch Whisky, την Absolut Vodka, το Jameson Irish Whiskey, τo Havana Club Cuban Rum, το Beefeater London Dry Gin, την Olmeca Tequila, καθώς και τις ultra-premium μάρκες Perrier-Jouёt Belle Epoque, Absolut Elyx, The Glenlivet Malt Whisky, Royal Salute και Martell Cognac. Ιδιαίτερα σημαντική για την Pernod Ricard Hellas είναι η θέση των αμιγώς ελληνικών προϊόντων που παράγει στη μονάδα παραγωγή της Μυτιλήνης: το Ούζο ΜΙΝΙ, τα λικέρ Eoliki και τα UP ελληνικών λικέρ Roots

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

kliafa_ergostasio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σύγχρονη μονάδα για αναψυκτικά από την Κλιάφας με επένδυση 18 εκατ.

Στόχος του ομίλου Σαράντη που έχει εξαγοράσει την Κλιάφας είναι να κατακτήσει διψήφιο μερίδιο αγοράς στα αναψυκτικά σε βάθος τριετίας, ενώ έχει αρχίσει άνοιγμα και στις αγορές του εξωτερικού.
nero
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αντεπίθεση της Χήτος με νέες συνεργασίες και επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ

Άνοιγμα στη νότια Ελλάδα με εξαγορά της Ζήρια, στρατηγική συνεργασία με τη γαλλική Danone Waters και επέκταση στα «ελαφρά» αναψυκτικά είναι μερικές από τις κινήσεις ισχυροποίησης της εταιρείας που εμφιαλώνει το νερό Ζαγόρι.
Bread Factory, Larisa
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Bread Factory: «Ψήνει» νέες επενδύσεις σε Αττική και περιφέρεια

Η αλυσίδα πολυχώρων εστίασης εγκαινίασε το ένατο κατάστημά της και σχεδιάζει επενδύσεις 4 εκατ. ευρώ σε νέους χώρους στη Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις. Στα 20 εκατ. ο τζίρος, ενώ απασχολεί 1.500 άτομα.
Almi Foods
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ALMI Foods: Από την Ημαθία σε 29 χώρες, με όχημα τη μεσογειακή διατροφή

H εταιρεία ALMI Foods ιδρύθηκε μόλις πριν από 25 χρόνια στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας και πλέον εξάγει το 98% της παραγωγής της σε 29 χώρες και τρεις ηπείρους. Ισχυρή παρουσία σε Ιαπωνία και Ν. Κορέα.