ΓΔ: 819.07 -0.37% Τζίρος: 5.66 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:12:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Στρατιά συμβούλων φέρνει η ΕΡΓΟΣΕ για να «τρέξουν» τα μεγάλα έργα

Μέσω διαγωνισμών θα επιλεγούν έξι τεχνικοί και νομικοί σύμβουλοι οι οποίοι θα συμβάλλουν στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για έξι σιδηροδρομικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ.

Οκτώ συμβούλους θέλει να προσλάβει η ΕΡΓΟΣΕ ώστε να στηρίξουν την προσπάθεια για ταχεία ολοκλήρωση των μεγάλων διαγωνισμών, αλλά και για τον έλεγχο των συμβάσεων ή την προετοιμασία νέων έργων. Όπως είπε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χρήστος Βίνης, μέσω των διαγωνισμών θα επιλεγούν έξι τεχνικοί και νομικοί σύμβουλοι οι οποίοι θα συμβάλλουν στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για τα έξι σιδηροδρομικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού περί τα τέσσερα δισ. ευρώ που προκηρύχθηκαν πρόσφατα.

«Δεδομένου ότι πρόκειται για μεγάλα και πολύπλοκα έργα, ο ανταγωνιστικός διάλογος αποτελεί τη βέλτιστη διαγωνιστική διαδικασία και το πλέον κατάλληλο εργαλείο δημοπράτησης που παρέχεται από τη νομοθεσία δημοσίων συμβάσεων. Για την επιτυχημένη υλοποίηση της διαγωνιστικής διαδικασίας, απαιτείται το έμπειρο στελεχιακό της ΕΡΓΟΣΕ να πλαισιωθεί από τους απαραίτητους εξειδικευμένους συμβούλους», τόνισε ο κ. Βίνης. Σε τελικό στάδιο βρίσκεται και η σύνταξη τευχών δημοπράτησης για Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου - Project Management για τη συνολική εποπτεία της οριστικής μελέτης και κατασκευής των έργων από τους τελικούς αναδόχους του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έχει ετοιμάσει τα τεύχη δημοπράτησης για την πρόσληψη ενός ακόμα τεχνικού συμβούλου που «θα αναλάβει την υποβοήθηση της εταιρείας» στα έργα ολοκλήρωσης του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, ύψους 515 εκατ. ευρώ, που προκηρύχθηκαν τους τελευταίους μήνες, καθώς και την ωρίμανση νέων έργων ώστε να επιταχυνθεί η δημοπράτησή τους.

Για τα έξι έργα διασύνδεσης με τα λιμάνια, ο Χρ. Βίνης είπε πως εντός εβδομάδων η διαδικασία θα περάσει στο δεύτερο στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Τα έργα συνδέουν τους λιμένες της Πάτρας, του Λαυρίου, της Ραφήνας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με το τρένο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη. Στο σύνολο τους συνιστούν έργα με σημαντικό αναπτυξιακό αποτύπωμα για τη χώρα μας, που αναβαθμίζουν την ανταγωνιστικότητα των λιμένων και της ελληνικής οικονομίας. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ ο ανταγωνιστικός διάλογος για τα έξι έργα μπορεί να έχει ολοκληρωθεί στο πρώτο τρίμηνο του 2023.

Για το ζήτημα της χρηματοδότησης των νέων έργων, ο επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ παρέπεμψε στα χρηματοδοτικά εργαλεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως το CEF, από τα οποία, όπως είπε, η Ελλάδα μπορεί να συγκεντρώσει μέχρι και τέσσερα δισ. ευρώ για το σύνολο των επενδύσεων που θα εντάξει. Στο υπουργείο Υποδομών θεωρούν πως θα υπάρξουν και άλλες δυνατότητες χρηματοδότησης όπως μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ η σημερινή διοίκηση προχώρησε και στην ουσιαστική επανεκκίνηση σειράς προβληματικών συμβάσεων, όπως για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια και για τη σύνδεση του δικτύου με το Λουτράκι. Ειδικά για το τμήμα προς το Λουτράκι υποστήριξε ότι είχε ανατεθεί από τους προκατόχους του, ενώ υπήρχαν ανοικτά ζητήματα με απαλλοτριώσεις, καταπατήσεις, κ.λπ. Πλέον τα περισσότερα ζητήματα έχουν αντιμετωπιστεί και το έργο θα ξεκινήσει σύντομα με στόχο να ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο έτος.

Σε εξέλιξη είναι και το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών για το νέο μοντέλο υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων που προβλέπει πως η ΕΡΓΟΣΕ θα φύγει από τον όμιλο του ΟΣΕ και θα ελέγχεται απευθείας από το ελληνικό Δημόσιο. Σύμφωνα με τον κ. Βίνη «οι δύο εταιρείες αναμένεται να λειτουργούν με αυτοτέλεια έως το τέλος του 2023, ενώ ο διαχωρισμός των δύο εταιρειών θα υλοποιηθεί με νόμο» που θα ψηφιστεί εντός του έτους. Η ΕΡΓΟΣΕ, ως ο κατασκευαστικός βραχίονας του σιδηροδρόμου, θα επικεντρωθεί στην ανάληψη νέων έργων υποδομής, δηλαδή νέες χαράξεις, επεκτάσεις του υφιστάμενου δικτύου και αναβαθμίσεις. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

traino-sididromos-erga
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ζητούνται ισχυρά σχήματα εταιρειών και... λεφτά για σιδηροδρομικά έργα

Οι μεγάλες προκλήσεις στα έργα των 4 δισ. ευρώ που εξαγγέλθηκαν χθες: σχηματισμός κοινοπραξιών που θα μπορούν να τα εκτελέσουν, εξεύρεση χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΡΓΟΣΕ: Συμφωνία με την ΙΝΤΡΑΚΑΤ για τη γραμμή Λάρισα - Βόλος

Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 82,89 εκατ. ενώ οι εργασίες αναμένεται να διαρκέσουν 36 μήνες, με στόχο την έναρξη λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής αναβαθμισμένης με ηλεκτροκίνησης το 2025.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΡΓΟΣΕ: Ολοκλήρωσε την πρώτη φάση έξι διαγωνισμών για έργα €4 δισ.

«Ο Ανταγωνιστικός Διάλογος μπαίνει σε κίνηση. Η αξιοποίηση του συνιστά για την ΕΡΓΟΣΕ στρατηγική απόφαση υψίστης σημασίας», τόνισε ο Χρ. Βίνης πρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΡΓΟΣΕ: Ξεκινούν οι μελέτες για το τελευταίο τμήμα της γραμμής Ελλάδας - Αλβανίας

Το αντικείμενο της σύμβασης εντάσσεται στο έργο CB RAILWAY που στοχεύει στην ανάπτυξη κοινού στρατηγικού επενδυτικού σχεδίου για τη σύνδεση της Ελλάδας και της Αλβανίας.