ΓΔ: 1447.82 1.93% Τζίρος: 137.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

ΑΒ Βασιλόπουλος: Αντεπίθεση στην αγορά με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Αφήνει πίσω την εποχή του σλόγκαν «του πουλιού το γάλα» και στρέφεται στα φθηνότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας η αλυσίδα, για να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες κρίσης. Στα 1.200 από 850 θα αυξηθούν τα προϊόντα private label.

Με αιχμή τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ σχεδιάζει την αντεπίθεση της στο μέτωπο του ανταγωνισμού, προκειμένου να βελτιώσει τόσο μερίδιο της στην αγορά, αυξάνοντας τις πωλήσεις της, όσο και την ασθμαίνουσα κερδοφορία της. Παράλληλα επιχειρεί να βελτιώσει κατ΄ αυτό τον τρόπο και την εικόνα της στους καταναλωτές που την θεωρούν ακριβή.

Ο λόγος είναι προφανής. Το διαρκώς συρρικνούμενο διαθέσιμο καταναλωτικό εισόδημα δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια για... «του πουλιού το γάλα», όπως ήταν το διαφημιστικό σλόγκαν του ιδρυτή της, Γεράσιμου Βασιλόπουλου. Πόσο μάλλον που πριν κοπάσει το προηγούμενο ανατιμητικό κύμα έρχεται το επόμενο.

Χθες, ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Νίκος Λαβίδας σε συνάντηση του με τους δημοσιογράφους ανέφερε, μεταξύ των άλλων, ότι η αλυσίδα διαθέτει 850 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με σταθερά χαμηλές τιμές και σκοπεύει στο επόμενο διάστημα να αυξήσει τον αριθμό τους στα 1.200. Πρόκειται για μία ομάδα προϊόντων που αποτελούν την αιχμή της αλυσίδας στο εντεινόμενο κλίμα του ανταγωνισμού, επιχειρώντας έτσι να διεμβολίσει τόσο τους ανταγωνιστές της, κυρίως την Σκλαβενίτης και την Μετρό, όσο και την Lidl, που μόνο μ΄ αυτήν ομοιάζει αναλογικά η σύνθεση του «καλαθιού» της .

Μάλιστα, το δείγμα γραφής το έδωσε με την σύνθεση του «καλαθιού του νοικοκυριού» που συγκρότησε, όπου μεταξύ των 74 προϊόντων που περιλαμβάνει ελάχιστα είναι τα επώνυμα προϊόντα, συντριπτική τους πλειοψηφία είναι ιδιωτικής ετικέτας. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ο κ. Λαβίδας έπλεξε το εγκώμιο αυτής της κατηγορίας, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι πρόκειται για προϊόντα τα οποία «δεν είναι υποδεέστερα των επωνύμων, ποιοτικά είναι το ίδιο, και με αυτά θα προσπαθήσουμε να επηρεάσουμε αυτή την κατάσταση» δηλαδή τα συνεχή κύματα των ανατιμήσεων.

Ενώ διευκρίνισε πως τα «καλάθια» των αλυσίδων δεν είναι συγκρίσιμα μεταξύ τους, γιατί είναι ανόμοια. Και απαντώντας σε σχετική ερώτηση είπε ότι ανατιμήσεις όχι μόνο δεν έχουν κοπάσει αλλά συνεχίζονται σταθερά. Επίσης ο νέος μάνατζερ της ΑΒ Βασιλόπουλος παραδέχθηκε ότι ο τζίρος της εταιρείας στη διάρκεια του 2022 θα είναι σταθερός, δηλαδή θα κυμανθούν στα επίπεδα του 2021, ή ίσως παρουσιάσει και μία μικρή αύξηση, που όμως όπως παραδέχθηκε θα είναι πληθωριστική. Τούτο πρακτικά σημαίνει ότι ο όγκος των πωλήσεων θα είναι μειωμένος και μάλιστα σημαντικά.

Επίσης μειωμένη θα είναι και η κερδοφορία της εταιρείας εφέτος, λόγω της υπερβολικής αύξησης του ενεργειακού κόστους – αυξήθηκε κατά 2,5 φορές συνυπολογιζομένων των επιδοτήσεων, έναντι του 2021. Αναφορικά με το 2023, είπε πως η εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει περί τα 60 εκατ. ευρώ – όπως κάνει κάθε χρόνο, ανέφερε συγκεκριμένα – σε ανακαινίσεις αλλά και στη δημιουργία 10 νέων καταστημάτων. Το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αποτελείται από 592 καταστήματα από τα οποία τα 264 λειτουργούν με την μέθοδο του φραντσάιζινγκ.

Ακόμη ο κ. Λαβίδας σημείωσε πως το e – shop της εταιρείας αντιπροσωπεύει πλέον το 3% των συνολικών της πωλήσεων και φέτος τρέχει με ρυθμούς πάνω από 20%. Και σχετικά με το θέμα των εξαγορών, αφού αποσαφήνισε πως εδώ και καιρό έχουν διακοπεί οι συζητήσεις με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Γέγος ΑΕ, είπε ότι «πάντα είμαστε ανοιχτοί σε νέες εξαγορές, αλλά όλοι στην αγορά κρατούν στάση αναμονής – περιμένουν όλοι να δουν πως θα τα βγάλουν πέρα».      

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα στρατηγική από την ΑΒ Βασιλόπουλος: Ποικιλία και ιδιωτική ετικέτα

Κατάστημα - «πιλότος» για τις αλλαγές στην αλυσίδα εγκαινιάστηκε στο Μαρούσι. Προσπάθεια αντιμετώπισης του σκληρού ανταγωνισμού στις τιμές με πολλούς κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας της μητρικής Ahold.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στάσιμες πωλήσεις και ζημιές για τα ΑΒ: Πώς το εξηγεί η διοίκηση

Η αλυσίδα «πληρώνει» την αντίληψη που έχει δημιουργεί στους καταναλωτές ότι είναι από τις πιο ακριβές, παρότι έχει κάνει προσπάθεια να πλασαριστεί ανάμεσα στις τρεις πιο φθηνές, αναφέρουν τα στελέχη της εταιρείας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αντεπιτίθεται η ΑΒ Βασιλόπουλος για το βαρύ πρόστιμο του υπ. Ανάπτυξης

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ προσφεύγει δικαστικά εναντίον του προστίμου που ανακοινώθηκε χθες από τον Α. Γεωργιάδη και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο έως τώρα. Γιατί θεωρεί ότι ήταν εσφαλμένοι οι υπολογισμοί του υπουργείου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς γύρισαν την πλάτη στην ελληνική αγορά οι ισχυροί πολυεθνικοί όμιλοι

Το σπιράλ μείωσης πωλήσεων και κερδών μετά το 2010. Η υποβάθμιση των ελληνικών θυγατρικών και των κορυφαίων στελεχών τους στις δομές των ομίλων. Πώς συνεχίζουν να δίνουν τη μάχη στα ράφια κατά των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πόλεμος τιμών στα ζυμαρικά, κερδίζει έδαφος η ιδιωτική ετικέτα

Μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ οι μεγάλες εταιρείες «απαντούν» με προσφορές με μείωση τιμών ακόμη και κατά 30%. Στο 26,2% αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων private label.