ΓΔ: 1444.97 -0.26% Τζίρος: 29.41 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:06:11 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Αutohellas: Πατημένο το γκάζι και το 2023, φοβίζει η αύξηση των επιτοκίων

Ποιοι τομείς δραστηριότητας έφεραν τα κέρδη ρεκόρ το 2022. Πόσο θα ενισχύσουν τα οικονομικά μεγέθη οι νέες εξαγορές σε Ελλάδα και Πορτογαλία. Το «πρασίνισμα» του στόλου και ο επιτοκιακός κίνδυνος.

«Το 2023 αναμένεται η ταξιδιωτική κίνηση να ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 και ιδιαίτερα  στο πρώτο εξάμηνο, γεγονός που θα ενισχύσει  τον  κλάδο  των  βραχυχρόνιων  ενοικιάσεων  και  θα  βελτιώσει  την  εποχικότητα  της  δραστηριότητας. Παράλληλα διαφαίνεται μερική  αποκατάσταση  της εφοδιαστικής  αλυσίδας  αυτοκινήτων και ανταλλακτικών  που  από  τη μια πλευρά  θα ενισχύσει  τη  δραστηριότητα  της  εμπορίας  αυτοκινήτων  αλλά  παράλληλα  αναμένεται  να  επηρεάσει  και τη ζήτηση για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα».

Τα παραπάνω αναφέρει η διοίκηση της Autohellas στην ετήσια οικονομική έκθεση του 2022, χρονιά που η εταιρεία πέτυχε ιστορικό υψηλό οικονομικών επιδόσεων.

Από την άλλη πλευρά, η διοίκηση επισημαίνει πως «για τις συνολικές δραστηριότητες του ομίλου αναμένεται να υπάρξει επίδραση εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης που επηρέασε σημαντικά την ευρωπαϊκή οικονομία προκαλώντας πληθωριστικές πιέσεις με αποτέλεσμα τη σημαντική  αύξηση των επιτοκίων που η οποία έχει ήδη δημιουργήσει αύξηση χρηματοοικονομικού κόστους».

Το 2022 ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών  έφτασε τα 765,6 εκατ.ευρώ (+19,3%) έναντι 641,6 εκατ. ευρω το 2021. Τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) διαμορφώθηκαν σε 120 εκατ. ευρώ (+41,6%), τα κέρδη μετά από φόρους (ΕΑΤ) στα 82,5 εκατ. ευρώ (+ 57,4%) και τα EBITDA στα 226,4 εκατ. ευρώ (+26,5%).

Η διοίκηση θα προτείνει στη γενική συνέλευση τη διανομή μερίσματος 0,65 ευρώ ανά μετοχή που σύμφωνα με τη χθεσινή τιμή της μετοχής συνιστά μερισματική απόδοση 5,3%.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών των 766 εκατ.ευρω  προήλθε κατά 251 εκατ. ευρώ (+21,5%) από τις ενοικιάσεις και την πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, τα 422 εκατ. ευρώ (+14,1%) από την εμπορία αυτοκινήτων, ανταλλακτικών και υπηρεσιών και τα 92,7 εκατ. ευρώ (+41,6%) από τη διεθνή δραστηριότητα.  Αντίστοιχα τα καθαρά κέρδη των 82 εκατ. προήλθαν κατά 48 εκατ. από τις ενοικιάσεις, κατά 21,3 εκατ. από την εμπορία και κατά 12,5 εκατ. από το εξωτερικό.

Οι εξαγορές που θα ενισχύσουν τους τζίρους σε Ελλάδα και εξωτερικό

Για πρώτη φορά στις διεθνείς δραστηριότητες ενσωματώθηκαν στο τέταρτο τρίμηνο οι επιδόσεις της εξαγορασθείσας πορτογαλικης «HR Aluguer de Automóveis S.A.», franchisee της Hertz International στην Πορτογαλία, προσθέτοντας 18,3 εκατ. στον κύκλο εργασιών αλλά χωρίς ουσιώδη επίδραση στην κερδοφορία αφού η μοναδική δραστηριότητα της εταιρείας, οι βραχυχρόνιες ενοικιάσεις, έχουν και εκεί έντονη εποχικότητα με αρνητικά αποτελέσματα στο τέταρτο και πρώτο τρίμηνο κάθε έτους. Συνολικά εκτιμάται ότι η  εξαγορά αυτή θα ενισχύσει κατά 70 εκατ. ευρώ τον τζίρο της ελληνικής εταιρείας και θα διπλασιάσει τον κύκλο εργασιών των δραστηριοτήτων του εξωτερικού σε σχέση με το 2021.

Η Αutohellas δραστηριοποιείται στην ενοικίαση αυτοκινήτων και στην εμπορία μεταχειρισμένων στις αγορές της Ρουμανίας, Σερβίας, Κροατίας, Κύπρου, Μαυροβουνίου, Βουλγαρίας  και Ουκρανίας, στις οποίες  διατηρεί τα δικαιώματα αντιπροσώπευσης της Hertz. 

Στον τομέα εμπορίας αυτοκινήτων (Ηyundai, KIA, SEAT) θα προστεθεί από τις αρχές Μαίου 2023  η δραστηριότητα της Fiat/Alfa Romeo/Jeep (FCA Greece) που πρόκειται να εξαγοραστεί από τον όμιλο σε joint venture με την Samelet (Ισραήλ) μετά και την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Η FCA Greece το 2021 είχε πραγματοποιήσει τζίρο 115 εκατ. ευρώ. Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη το το ποσοστό που θα έχει η Autohellas στο joint venture με τη Samelet, αλλά ούτε και ο τρόπος που θα ενσωματώνεται στον ισολογισμό της εισηγμένης εταιρείας η νέα δραστηριότητα.

Επενδύσεις 300 εκατ. για το «πρασίνισμα» του στόλου

Η Autihellas έχει εκπονήσει επενδυτικό πλάνο 300 εκατ. ευρω για την επόμενη πενταετία για αγορά αυτοκινήτων μηδενικών και χαμηλών ρύπων αλλά και την δημιουργία των αναγκαίων υποδομών υποστήριξης και φόρτισης στο δίκτυό της. Για το σκοπό αυτό  προχώρησε σε σύναψη δυο συμβάσεων συγχρηματοδότησης από δυο εμπορικές τράπεζες και με τη συμμετοχή του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF).

Η πρώτη είναι 170 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί  κατά 51 εκατ. μέσω δανείου από την Εθνική Τράπεζα, κατά 85 εκατ. με πόρους του  Ταμείου  Ανάκαμψης  και  Ανθεκτικότητας,  ενώ  τα  34  εκατ.  αποτελούν  την  ίδια  συμμετοχή  της  εταιρείας. Η δεύτερη είναι ύψους 130 εκατ. και θα χρηματοδοτηθεί κατά 65 εκατ. με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, κατά 39 εκατ. μέσω δανείου από την Eurobank, ενώ τα 26 εκατ. αποτελούν την ίδια συμμετοχή της εταιρείας.

Το συγχρηματοδοτούμενο  επενδυτικό  σχέδιο  αφορά  στην  ανανέωση  και  επέκταση  του  στόλου  της  Autohellas  για  την περίοδο 2022-2026, με στόχο την ενεργειακή του αναβάθμιση. Συγκεκριμένα,  το  σχέδιο  προβλέπει  τη  σταδιακή  αντικατάσταση  του υφιστάμενου στόλου της εταιρείας με νέα, ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα, με προδιαγραφές εκπομπών ρύπων έως 50 gr CO2/km. 

Από τη διοίκηση αναφέρουν πως οι συμβάσεις αυτές, θα την βοηθήσουν να περιορίσει σε κάποιο βαθμό τις επιπτώσεις από την σημαντική αύξηση των επιτοκίων, τουλάχιστον σε ότι αφορά την χρηματοδότηση των ηλεκτρικών αυτοκίνητων που έχουν έως σήμερα αρκετά υψηλότερη τιμή κτήσης από τα συμβατικά.

Ο καθαρός δανεισμός της εταιρείας (δάνεια τραπεζών, υποχρεώσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης και τιτλοποίηση υποχρεώσεων μείον τα διαθέσιμα) ανέρχεται σε 487 εκατ. ευρώ με τη σχέση Καθαρός Δανεισμός προς ebitda να διαμορφώνεται στο 2,1.

Περίπου το 95% του δανεισμού βασίζεται σε κυμαινόμενα επιτόκια. Η εταιρεία  για  τα  συναφθέντα  δάνεια  μεταβλητού επιτοκίου  (Euribor)  έχει  συνάψει επιτοκιακά παράγωγα με σκοπό την αντιστάθμιση του κινδύνου επιτοκίου. Παράλληλα, έχει πρόσβαση σε αχρησιμοποίητες τραπεζικές πιστώσεις ύψους 312 εκατ. ευρώ.

Η Autohellas, αποτελεί τον μεγαλύτερο εθνικό franchisee της Hertz στην Ευρώπη. Η εταιρεία ανανέωσε το δικαίωμα αυτό το έτος 1998 με ισχύ μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2023. Η ιδιαίτερα μεγάλη διάρκεια της σύμβασης δόθηκε στην εταιρεία λόγω της μεγάλης της επιτυχίας στην αντιπροσώπευση της Hertz στην Ελλάδα κατά την προηγούμενη τριακονταετία. Τον Μάιο του 2021 υπεγράφη  2ετής παράταση  του δικαιώματος, έως  την 31η  Δεκεμβρίου 2025, ώστε να υπάρχει ένα  ασφαλές περιθώριο  διάρκειας  του  δικαιώματος  πριν  η  εταιρεία  εκκινήσει  τις  διαπραγματεύσεις  για  την  μακροχρόνια  ανανέωση του δικαιώματος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Lavipharm
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εξαγορές φαρμάκων και θεραπευτική κάνναβη δίνουν ώθηση στη Lavipharm

Η διανομή της θεραπευτικής κάνναβης και τα νέα προϊόντα αλλάζουν τη φυσιογνωμία της εταιρείας. Αλλαγή στρατηγικής και στα γενόσημα. Επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ φέτος. Μέρισμα το 2025 από τα κέρδη της χρήσης του 2024.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πετρόπουλος: «Γκάζι» για νέα ρεκόρ το 2024, στην αγορά το νέο scooter

Ολες οι επιχειρηματικές μονάδες του ομίλου κινούνται ανοδικά τους πρώτους μήνες του έτους. Μέρισμα 0,86 ευρώ και μερισματική απόδοση 9%. Από το β' εξάμηνο αρχίζει η παραγωγή του ηλεκτρικού scooter. Τι συνέβη με την BYD.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα 155 εκατ. ευρώ οι επενδύσεις του ΟΛΠ: Ποια έργα ολοκληρώθηκαν

Το 50% των καθαρών κερδών του 2023 μοιράζουν ως μέρισμα οι Κινέζοι της Cosco. Ξεχειλίζει το ταμείο με 202 εκατ. ευρώ. Τι λέει η διοίκηση για τα προβλήματα στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων λόγω των Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα.
ELPE_Siamisis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ρίχνει τους τόνους η Helleniq Energy για τις γεωτρήσεις στην Κρήτη

Στο τέλος του έτους οι αποφάσεις για την Κρήτη, τονίζει ο Α. Σιάμισιης, παρά τις προσδοκίες για επίσπευση που είχαν δημιουργηθεί. Με υψηλά περιθώρια άρχισε το 2024, δημιουργούνται προϋποθέσεις για νέο υψηλό μέρισμα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Deal από Παπουτσάνη με πολυεθνική για παραγωγή προϊόντων private label

Η συμφωνία θα συνεισφέρει ετήσιο τζίρο 6 εκατ. ευρώ. Αυξημένα EBITDA το 2023 αλλά με μείωση πωλήσεων. Με την εξαγορά της εταιρείας Αρκάδι, ο όμιλος εισέρχεται και στα απορρυπαντικά. Οι προβλέψεις για το μέρισμα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Από το μηδέν στα 120 εκατ. τα κέρδη της Motor Oil από ανανεώσιμες

Υψηλά περιθώρια διύλισης στις αρχές του 2024, καθώς κλείνουν ή πωλούνται μονάδες στην Ευρώπη. Με την εξαγορά της Άνεμος ο όμιλος έχει εγκατεστημένη ισχύ σε ΑΠΕ 837MW. Τι αναφέρει η διοίκηση για μέρισμα και επενδύσεις.