ΓΔ: 1375.86 -1.07% Τζίρος: 1.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:32:37 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: jp-avax.gr

Avax: Νέα έργα 800 εκατ. θα ανεβάσουν το ανεκτέλεστο στα 3 δισ. ευρώ

Βελτιωμένη η χρηματοοικονομική θέση του ομίλου. Δεν υπάρχει ανάγκη αύξησης κεφαλαίου, υποστηρίζει η διοίκηση. Έτοιμο για πώληση και το retail της Volterra με τιμή εκκίνησης τα 25 εκατ. ευρώ.

«Ποτέ δεν ήμασταν καλύτερα από σήμερα την τελευταία δεκαετία. Γνωρίζαμε και εμείς τις φήμες για τα δήθεν προβλήματα της Avax. Κάναμε όμως τη δουλειά μας και παραδίδαμε μεγάλα έργα στην ώρα τους. Σήμερα, είμαστε εδώ για να πούμε αλήθειες και την πραγματικότητα για τη θέση του ομίλου και τις δυνατότητές του».

Αυτό τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της κατασκευαστικής Avax, Κωνσταντίνος Μιτζάλης κατά την παρουσίαση της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών. Η διοίκηση στάθηκε στο υψηλό ανεκτέλεστο των έργων, στη μείωση του δανεισμού και στην απόδοση των παραχωρήσεων.

Το ανεκτέλεστο της εταιρείας ανέρχεται στα 2,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων μόνο τα 43 εκατ. είναι προς υπογραφή, ενώ οι υπόλοιπες συμβάσεις έχουν ήδη υπογραφεί. Όπως επισήμανε ο κ. Μιτζάλης, κάποια έργα δεν ήταν ώριμα και χρειάζονταν επιπλέον μελέτες, για αυτό και ίσως στο πρώτο εξάμηνο του 2023 ο τζίρος δεν θα είναι ο αναμενόμενος.

Σύμφωνα, όμως, με τον κ. Μιτζάλη τον επόμενο μήνα αναμένεται να γίνουν ανακοινώσεις για την ανάληψη νέων έργων με προϋπολογισμό περίπου 800 εκατ. ευρώ, που θα ανεβάσουν το ανεκτέλεστο στα 3 δισ. ευρώ

Από τα έργα των 2,2 δισ. ευρώ ξεχωρίζουν η γραμμή 4 του Μετρό (957 εκατ. ευρώ), το Fly Over στη Θεσσαλονίκη (181 εκατ. ευρώ), έργα υποδομής στο Ελληνικό (250 εκατ. ευρώ) και το τμήμα Μπράλος - Άμφισσα του οδικού Άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο (207 εκατ ευρώ). Στα έργα που ενδεχομένως θα προστεθούν στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας είναι και το μεγάλο mall στο Ελληνικό, σε κοινοπραξία με ιταλική εταιρεία. 

Ο σκόπελος των εγγυητικών

Όπως ειπώθηκε, τα νέα έργα έχουν θετικά περιθώρια κέρδους και έχουν ενσωματώσει τις ανατιμήσεις στα υλικά, εξού και ο περιορισμός των εκπτώσεων. Σχετικά με τον μεγάλο όγκο των έργων και τη δυσκολία εξασφάλισης εγγυητικών επιστολών, η διοίκηση παραδέχθηκε ότι η μεγάλη άνοδος στα ανεκτέλεστα του κλάδου έχει δυσκολέψει περαιτέρω τη διαδικασία, αλλά, όπως επισήμαναν, πλέον εγγυητικές δίνουν και οι ασφαλιστικές εταιρείες αλλά και τράπεζες του εξωτερικού, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει έως τώρα πρόβλημα, τουλάχιστον σε ότι αφορά στον όμιλο. Γενικότερα καταγράφεται μια αύξηση κατά 30% στην έκδοση των εγγυητικών.

Η εταιρεία μείωσε στο τέλος του 2022 τον καθαρό δανεισμό της από 328 εκατ. ευρώ σε 220 εκατ. ευρώ μέσα από τις πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, όπως των κεντρικών γραφείων στο Μαρούσι έναντι 34 εκατ. ευρώ, της Volterra Ανανεώσιμες στη ΔΕΗ έναντι περίπου 70 εκατ. ευρώ και της συμμετοχής στην κοινοπραξία ΓΕΦΥΡΑ έναντι 60 εκατ. ευρώ.

Πλέον, η σχέση ξένα προς ίδια κεφάλαια έχει υποχωρήσει από το 4,93 πριν από δύο χρόνια στο 1,4. Το 2022 ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 402 εκατ. ευρώ, τα EBITDA στα 58 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 39 εκατ. ευρώ, συνεπικουρούμενα από τα κέρδη πώλησης του τομέα ΑΠΕ της Volterra.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Avax, Χρήστο Ιωάννου δεν υπάρχει ανάγκη αύξησης κεφαλαίου για τη χρηματοδότηση των έργων. Πολλές φορές οι προκαταβολές αρκούν για να εκτελείται ομαλά το έργο. Ακόμη, όμως, και αν χρειαστεί δανεισμός, υπάρχει χώρος για λήψη νέων δανείων, όπως και για την έκδοση νέων ομολόγων για αναχρηματοδότηση παλαιών.

Επίσης, όπως υποστηρίζει η διοίκηση, οι ανάγκες ίδιας συμμετοχής σε έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων καλύπτονται πλέον από τις ροές των υφιστάμενων παραχωρήσεων που έχουν αρχίσει και «παράγουν» κέρδη. Παράλληλα, υπάρχουν και απαιτήσεις αποζημίωσης (claims) σημαντικού ύψους για ορισμένα κατασκευαστικά έργα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Στα 400 εκατ. ευρώ το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων

Σχετικά με το  χαρτοφυλάκιο Παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ του ομίλου σε συμβάσεις υποδομών (εξαιρούνται οι μαρίνες), αποτιμήθηκε στις αρχές του 2023 περίπου στα 400 εκατ. ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη τον υπολειπόμενο χρόνο και τον χαρακτήρα κάθε σύμβασης.

Στις παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ περιλαμβάνονται η Αττικής Οδός (ποσοστό Avax 34,25%), το Fly Over της Θεσσαλονίκης (50%), ο αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (23,61%), ο αυτοκινητόδρομος Μορέας (15%), η Ολυμπία Οδός ( 19,1%), η διαχείριση απορριμάτων στην Ηλεία (50%) και σταθμοί στάθμευσης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (από 25% έως 55%).

Όπως διευκρινίζει η διοίκηση, η αποτίμηση των συμμετοχών του ομίλου σε Παραχωρήσεις στον ενοποιημένο ισολογισμό στις 31/12/2022 δεν αντικατοπτρίζει εύλογη αξία 130 εκατ. ευρώ, λόγω διαφορετικής λογιστικής απεικόνισής τους (ενοποίηση με τη μέθοδο της καθαρής θέσης). 

Σχετικά με τις δραστηριότητες του ομίλου στο real estate μέσω της 100% θυγατρικής AVAX Development, εκτιμάται ότι η τρέχουσα αποτίμηση των ιδιόκτητων ακινήτων και των συμμετοχών σε μαρίνες ανέρχεται περίπου σε 100 εκατ ευρώ. Η AVAX Development εστιάζει στην ανάπτυξη έργων ακινήτων, κυρίως για χρήση μόνιμης και παραθεριστικής κατοικίας.

Τέλος για τις δραστηριότητες της Volterra στο retail (προμήθεια ρεύματος και φυσικού αερίου), η οποία είναι πλέον ενταγμένη στις διακοπείσες δραστηριότητες, η Avax βρίσκεται σε συζητήσεις με ενδιαφερόμενους επενδυτές και εκτιμάται ότι θα έχει πωληθεί έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2023. Η εταιρεία έχει καταστεί κερδοφόρα και το book value υπολογίζεται στα 25 εκατ. ευρώ που θα είναι και η τιμή εκκίνησης για την πώληση.

Βασικοί μέτοχοι της Avax με 70,8% είναι οι οικογένειες Ιωάννου, Μιτζάλη και Κουβαρά και το free float βρίσκεται στο 29,2%, εκ των οποίων το 3,5% είναι θεσμικοί. Στην ετήσια γενική συνέλευση της εταιρείας θα προταθεί η διανομή μερίσματος 0,07 ευρώ ανά μετοχή,

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άλμα του τζίρου προβλέπει η Avax, θα χρειαστούν ξένοι εργάτες

Πάνω από τα 600 εκατ. ευρώ αναμένεται να ανέλθει το 2024 ο κύκλος εργασιών της κατασκευαστικής, ενώ το ανεκτέλεστο έργων φτάνει τα 2,9 δισ. Αναμένονται ρυθμίσεις για την είσοδο ξένων εργατών στα εργοτάξια.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Mytilineos: «Πράσινο φως» για το spin off και αγορά μετοχών έως 40 ευρώ

Ιδρύονται  δύο θυγατρικές, η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ στις κατασκευές και η Μ. Παραχωρήσεις στον κλάδο των ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων. Στα 40 από 25 ευρώ αναπροσαρμόζεται η ανώτατη τιμή αγοράς των ιδίων μετοχών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μειώθηκε στο μισό ο δανεισμός της AVAX, προβλέπει αύξηση τζίρου 40% φέτος

Με πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, ο δανεισμός μειώθηκε κατά 50% την τελευταία διετία και δεν χρειάζεται αύξηση κεφαλαίου. Στα 2,2 δισ. το ανεκτέλεστο έργων, κρυμμένες αξίες στις παραχωρήσεις και το real estate.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κατασκευές: Τα δισ. των νέων έργων, οι κίνδυνοι και τα... ασημικά

Μπροστά σε «έκρηξη» νέων έργων βρίσκονται οι κατασκευαστικοί όμιλοι, αλλά αποτελεί πρόκληση η επιστροφή σε κερδοφορία. Μεγάλος «πονοκέφαλος» οι ανατιμήσεις υλικών, άντληση κεφαλαίων με πωλήσεις assets. Η ακτινογραφία των οικονομικών αποτελεσμάτων.