ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Panteliadis-Aristotelis

«Επέλαση» της METRO στη Β. Ελλάδα με κέντρο διανομής και καταστήματα

Επένδυση 24 εκατ. σε νέο κέντρο διανομής στη Θεσσαλονίκη, ενώ σχεδιάζεται μεγάλη επέκταση του δικτύου καταστημάτων με στόχο την ενίσχυση των μεριδίων αγοράς στη Βόρειο Ελλάδα.

Με στρατηγική επιλογή την ενίσχυση της παρουσίας της ΜETRO ΑΕΒΕ στην περιοχή της Βορείου Ελλάδος, χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης εγκαινίασε την επέκταση του Κέντρου Διανομής στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, μια επένδυση ύψους 24 εκατ. ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περιοχή της Βορείου Ελλάδος, η METRO ΑΕΒΕ, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται στην τέταρτη θέση σε εθνικό επίπεδο με πωλήσεις ύψους 1,5 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του καταστήματος της Κύπρου) και κέρδη 28 εκατ. ευρώ, τοποθετείται στην πέμπτη θέση. Και τούτο διότι η βασική δύναμη της Μασούτης ΑΕ βρίσκεται στην Βόρειο Ελλάδα.

Η συγκεκριμένη επένδυση, η οποία αποκλήθηκε στρατηγική από τους ομιλητές στην χθεσινή εκδήλωση των εγκαινίων, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να στηριχτεί η ανάπτυξη της εταιρείας στην περιοχή -θα έχει 24ωρη λειτουργία με τρεις βάρδιες εργαζομένων. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην περιοχή της Θεσσαλονίκης η METRO ΑΕΒΕ διαθέτει μόλις 11 καταστήματα, ενώ σε όλη την Βόρειο Ελλάδα το δίκτυο της αποτελείται από περίπου 36 καταστήματα (cash and carry METRO και σούπερ μάρκετ My market).

Μάλιστα, από το επενδυτικό πλάνο των 280 εκατ. ευρώ που έχει προγραμματίσει μέχρι και το 2025, ένα σημαντικό μέρος αφορά στη δημιουργία περίπου 20 καταστημάτων My market local -πρόκειται για convenience stores, περίπου 200 τ.μ.- μόνο στη Θεσσαλονίκη το 2024. Το επενδυτικό πλάνο προβλέπει τη δημιουργία 90 καταστημάτων στην τριετία. Με βάση αυτόν τον σχεδιασμό, ο όμιλος αναζητά ακίνητα σε όλη τη Β. Ελλάδα.

Σε αυτή την περιοχή, εκτός από την Μασούτης, που είναι η «βάση» της, η ΕΥ Σκλαβενίτη ΑΕΕ διαθέτει το παλιό δίκτυο της Μαρινόπουλος -προ Καρυπίδη-, ισχυρό δίκτυο διαθέτει η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ και φυσικά η Lidl Hellas, η οποία διατηρεί την έδρα της στη Θεσσαλονίκη από όπου ξεκίνησε την ανάπτυξη της. Η METRO ΑΕΒΕ διεκδικεί πλέον μια ισχυρή παρουσία σε όλη την περιοχή.

Όπως ανέφερε ο κ. Παντελιάδης στην ομιλία του, η εταιρεία διαθέτει πλέον τέσσερα κέντρα διανομής, στα Οινόφυτα με εμβαδόν 43.000 τ.μ., στη Μάντρα με 21.000 τ.μ., στον Ασπρόπυργο με 4.000 τ.μ. -η επόμενη επένδυση σε αυτή την κατηγορία θα είναι στον Ασπρόπυργο - και στη Θεσσαλονίκη με 45.000 τ.μ. πλέον. 

Είναι εντυπωσιακό το γεγονός, αλλά την παρουσίαση δυνατοτήτων του Κέντρου Διανομής έκανε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας. Ο περιφερειάρχης ανέφερε στην ομιλία του ότι απασχολούνται 180 εργαζόμενοι  καλύπτει όλη την Βόρεια και Κεντρική Ελλάδα, ενώ κάθε μήνα πραγματοποιούνται 860 δρομολόγια φορτηγών, μεταφέροντας 1,5 εκατομμύρια κιβώτια και προμηθεύοντας 120 καταστήματα. Συμπλήρωσε μάλιστα ότι το 95,5% των προμηθειών προέρχονται από επιχειρήσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα.

Χαρακτήρισε την εταιρεία «ιστορία επιτυχίας» και είπε ότι είναι ο έβδομος σε μέγεθος εργοδότης της χώρας, με περισσότερους από 11.500 εργαζομένους. Είπε ακόμη ότι η εταιρεία πραγματοποιεί επένδυση ύψους 18 εκατ. ευρώ για την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών, από την οποία θα καλύπτει το 30% των ενεργειακών της αναγκών.

Αναφερόμενος ο κ. Τζιτζικώστας στην οικονομία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, είπε ότι στη διάρκεια του 2022 διπλασιάστηκαν οι επενδύσεις στην περιοχή, όπου παράγεται το 26% του αγροτικού ΑΕΠ της χώρας, εκτελείται το 70% της μεταφορικής δραστηριότητας και το 2022 η αξία των εξαγωγών ανήλθε στα 6,2 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 18%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Lidl και ο σκληρός πόλεμος προσφορών στα προϊόντα private label

Οι μειώσεις τιμών έως 35% από τη γερμανική αλυσίδα, που θα καλυφθούν με τη μείωση της κερδοφορίας της, οδηγούν σε νέα φάση τον ανταγωνισμό αλυσίδων και προμηθευτών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι στρατηγικοί προμηθευτές της Lidl: Τα οφέλη από τη γερμανική αλυσίδα

Τρεις χαρακτηριστικές περιπτώσεις εταιρειών του κλάδου τροφίμων από την Κρήτη που έχουν αναπτυχθεί με «όχημα» τη γερμανική εκπτωτική αλυσίδα. Η ασφάλεια για τις πωλήσεις, η στήριξη εξαγωγών και τα χαμηλά περιθώρια κέρδους.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αντεπιτίθεται η ΑΒ Βασιλόπουλος για το βαρύ πρόστιμο του υπ. Ανάπτυξης

Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ προσφεύγει δικαστικά εναντίον του προστίμου που ανακοινώθηκε χθες από τον Α. Γεωργιάδη και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο έως τώρα. Γιατί θεωρεί ότι ήταν εσφαλμένοι οι υπολογισμοί του υπουργείου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Καφές σε φακελάκι τσαγιού: Καινοτομία από τον ιδρυτή της Coffeway

Άρχισε να διατίθεται μέσα από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ το νέο προϊόν καφέ που ανέπτυξε ο Γιάννης Μπενόπουλος. Η διαδρομή από την αλυσίδα καταστημάτων στην παραγωγή καφέ για τα σούπερ μάρκετ.