ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Παναγιώτης Κωνσταντινόπουλος, R&D and Network Operation Director, Coffee Island, Μάριος Βλαχογιάννης, Υπεύθυνος Παραγωγής και Συνιδρυτής, Coffe-Eco, Αλέξης Πάντζιαρος, Διευθύνων Σύμβουλος και Συνιδρυτής, Coffe-Eco, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO, Coffee Island

Ποια είναι η startup Coffe-Eco και γιατί έγινε μέτοχος η Coffee Island

Η πατρινή Coffe-Eco, στην οποία η Coffee Island συμμετέχει με ποσοστό 30%, καινοτομεί στην αξιοποίηση υπολειμμάτων καφέ εσπρέσο και έχει ήδη πελάτες τέσσερις κορυφαίες εταιρείες καλλυντικών.

Την επένδυση ύψους 400 χιλ. ευρώ στη start up Coffe-Eco γνωστοποίησε χθες ο CEO της Coffee Island, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος σε συνέντευξη Τύπου όπου παρουσιάστηκε το πρόγραμμα βιώσιμης ανάπτυξης του ομίλου. Η σύμπραξη των δύο εταιριών θα οδηγήσει στη δημιουργία της πρώτης βιομηχανικής μονάδας στη Νότια Ευρώπη που επεξεργάζεται και επαναχρησιμοποιεί υπολείμματα καφέ εσπρέσο για την παρασκευή νέων προϊόντων.

Η Coffe-Eco, που δραστηριοποιείται στην συλλογή και επεξεργασίας υπολειμμάτων καφέ εσπρέσο, αξιοποιεί το προϊόν για την παραγωγή πρώτων υλών για καλλυντικά, βιοπλαστικά, βιοκαύσιμα, εδαφοβελτιωτικά υλικά και ζωοτροφές. Ιδρυτές της είναι δύο νεαροί χημικοί μηχανικοί οι Αλέξης Πάντζιαρος και Μάριος Βλαχογιάννης.

Οι εγκαταστάσεις της νεοφυούς εταιρείας βρίσκονται απέναντι από αυτές της Coffee Island στην Πάτρα και, στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, η Coffe-Eco προβλέπεται ότι θα ολοκληρώσει την επεξεργασία 50 τόνων υπολειμμάτων καφέ από τα καφεκοπτεία αλυσίδας. Είναι σημαντικό να σημειωθεί πως 50 τόνοι υπολειμμάτων καφέ αντιστοιχούν σε 9 τόνους ισοδύναμου εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα.

Όπως ανέφεραν χθες οι συνιδρυτές της Coffe-Eco, έχουν ήδη αναπτύξει συνεργασίες με τρεις μεγάλες εταιρείες παραγωγής καλλυντικών στην Ελλάδα (Apivita, Korres, Dust &Cream). Η συνεργασία αφορά κυρίως στην παροχή πρώτης ύλης που χρησιμοποιείται σε διάφορα καλλυντικά προϊόντα. Κάποια από αυτά αναμένονται να φιλοξενηθούν από το προσεχές φθινόπωρο και στα καταστήματα της Coffee Island.

Η επένδυση στην Coffe-Eco πραγματοποιήθηκε μέσω της εταιρείας Nimbus Capital, στην οποία συμμετέχουν ο ιδρυτής της Coffee Island, Ευάγγελος Λιόλιος και ο CEO του ομίλου Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο τελευταίος στο Business Daily, η Nimbus Capital, που έχει ως βασικό σκοπό τις υπηρεσίες παροχής περιβαλλοντικών συμβουλών, δεν αποκλείεται στο μέλλον να συμμετάσχει και σε άλλες παρεμφερείς εταιρείες.

Οι δύο εταιρείες έχουν ήδη προγραμματίσει την έναρξη λειτουργίας νέας βιομηχανικής μονάδας επεξεργασίας και χρησιμοποίησης υπολειμμάτων καφέ στη ΒΙ.ΠΕ Πατρών, τη στελέχωση της υπάρχουσας ομάδας της Coffe-Eco με νέους επιστήμονες, την ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων από την επεξεργασία υπολειμμάτων καφέ που αφορούν στις βιομηχανίες Ενέργειας (βιολογικό κάρβουνο), Επίπλου (εναλλακτικό υλικό), Γεωργίας (βιολογικό λίπασμα) και την επέκταση του δικτύου πωλήσεων των νέων προϊόντων που θα προκύψουν στην Ελλάδα και την Αμερική.

Δίκτυο 432 καταστημάτων με συνολικό τζίρο 155 εκατ.

Στο περιθώριο της εκδήλωσης, ο κ. Κωνσταντινόπουλος αναφέρθηκε και στην οικονομική πορεία του ομίλου ο οποίος διαθέτει πλέον 432 καταστήματα από τα οποία τα 55 εκτός Ελλάδας. Σε ότι αφορά την ανάπτυξη στο εξωτερικό το επόμενο διάστημα αναμένονται εξελίξεις σε Βρετανία (έχει παρουσία στο Λονδίνο με δύο καταστήματα) και στην Αίγυπτο.

Η Σαπλάι Γιουνίκ (η μητρική εταιρεία η οποία διαχειρίζεται το σήμα των Coffee Island) πραγματοποίησε το 2022 κύκλο εργασιών της τάξης των 35 εκατ. ευρώ, ενώ για την τρέχουσα χρήση αναμένεται μικρή αύξηση στα 36 εκατ. ευρώ. Ο συστημικός κύκλος εργασιών (σ.σ. ο τζίρος που πραγματοποιούν τα καταστήματα της αλυσίδας περιλαμβανομένου του δικτύου franchise) εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε το 2022 σε 155 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Κωνσταντινόπουλος διευκρίνισε ότι την τελευταία διετία η εταιρεία απορρόφησε το 80% των ανατιμήσεων στον καφέ και το 100% στα υπόλοιπα κόστη, προχωρώντας μόνο σε δύο μονοψήφιες αυξήσεις τιμών τον Νοέμβριο του 2021 και φέτος την άνοιξη. «Ενδεικτικά να σας αναφέρω πως μόνο το 2022 είχαμε να αντιμετωπίσουμε 3.427 ανατιμήσεις από τους προμηθευτές μας», σημείωσε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

mikel coffee
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η επέλαση του ελληνικού καφέ στο εξωτερικό και τα σχέδια των μεγάλων αλυσίδων

Από το Ντουμπάι μέχρι τη Νέα Υόρκη οι ελληνικές αλυσίδες καφέ δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους στις απαιτητικές αγορές του εξωτερικού. Οι κινήσεις Mikel, Coffee Lab, Coffee Island, Coffee Lab και Γρηγόρης.
coffee island-kafes
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μπαίνει στη μάχη του καφέ στα σούπερ μάρκετ η Coffee Island

Η εταιρεία καφεστίασης που στοχεύει στη διεύρυνση του πελατειακού της κοινού και να αυξήσει την διείσδυσή της στην αγορά, εκμεταλλεύεται το μομέντουμ της αγοράς και μπαίνει στα ράφια των σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης.