ΓΔ: 1451.55 1.14% Τζίρος: 81.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:47:33 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
mikel coffee
Φωτο: Shutterstock

Η επέλαση του ελληνικού καφέ στο εξωτερικό και τα σχέδια των μεγάλων αλυσίδων

Από το Ντουμπάι μέχρι τη Νέα Υόρκη οι ελληνικές αλυσίδες καφέ δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους στις απαιτητικές αγορές του εξωτερικού. Οι κινήσεις Mikel, Coffee Lab, Coffee Island, Coffee Lab και Γρηγόρης.

Τη δόξα της αμερικανικής Starbucks βάλθηκαν να κλέψουν οι ελληνικές αλυσίδες καφέ, οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν ανοίξει τα φτερά τους με στόχο να κατακτήσουν τις αγορές του εξωτερικού. Με εφόδιο στις αποσκευές τους την απήχηση που γνωρίζουν και την εμπειρία που έχουν αποκομίσει σε εσωτερικό επίπεδο όλο αυτό το διάστημα, αρκετές είναι οι εταιρείες που αποφάσισαν να υλοποιήσουν αντίστοιχα projects σε χώρες εκτός Ελλάδας, συστήνοντας το brand και τον καφέ τους στους ξένους καταναλωτές.

Άλλωστε, στην πλειονότητα των περιπτώσεων το μοντέλο ανάπτυξης που επιλέγεται είναι το ίδιο με αυτό που υιοθετείται και στην εγχώρια αγορά, ήτοι μέσω franchise. Και μπορεί η παγκόσμια υγειονομική κρίση να έβαλε προσωρινά φρένο στην επεκτατική πορεία των ελληνικών αλυσίδων καφέ εκτός συνόρων, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν έκοψε την όρεξή τους για να ξεκλειδώσουν νέες αγορές καθώς και να διευρύνουν την παρουσία τους στις υφιστάμενες.

Η αλυσίδα Mikel, που ξεκίνησε από την Λάρισα, έχει να επιδείξει μια αξιοσημείωτη επέκταση του δικτύου της στο εξωτερικό. Η αρχή έγινε το 2016 όταν άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο Ντουμπάι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.  Ένα χρόνο αργότερα ακολούθησε η είσοδό της στην Κύπρο, όπου πλέον λειτουργούν 25 καταστήματα ενώ από το 2018 και μετά έχει σταδιακά αποκτήσει παρουσία σε αρκετές αγορές μεταξύ των οποίων το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Αυστραλία, η Αίγυπτος, η Βουλγαρία και η Σαουδική Αραβία. Από τις πιο πρόσφατες  προσθήκες είναι το άνοιγμα του 4ου καταστήματος στην Κωνσταντινούπολη της Τουρκίας ενώ τον περασμένο Οκτώβριο άνοιξε το πρώτο Mikel στην Νέα Υόρκη, τρία χρόνια μετά τη λειτουργία του πρώτου σημείου στη Μασαχουσέτη

Πλώρη βάζει και η Coffee Lab για την αμερικανική αγορά, κάνοντας μέσα στο επόμενο διάστημα το μεγάλο βήμα της επέκτασης στην άλλη άκρη του Ατλαντικού με πρώτο σταθμό την Νέα Υόρκη. Πρόκειται για μια κίνηση, η οποία ευθυγραμμίζεται με την στρατηγική της εξωστρέφειας που έχει υιοθετήσει η ελληνική αλυσίδα καφέ τα τελευταία χρόνια. Κύπρος, Βουλγαρία, Αίγυπτος, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία και Βέλγιο εντάσσονται στις χώρες που έχει ήδη αποκτήσει πρόσβαση η εταιρεία μέσα από το μοντέλο του master franchise ενώ σε αυτές σύντομα θα προστεθούν οι ΗΠΑ καθώς και η Σαουδική Αραβία. Στη Νέα Υόρκη ήδη έχει βρει τον συνεργάτη, ο οποίος θα αναλάβει το project, με το κατάστημα να εκτιμάται ότι θα ανοίξει τις πόρτες του στις αρχές του έτους. 

Την είσοδό της στην αγορά της Ρουμανίας έκανε πιο πρόσφατα η Coffee Island ενώ σχεδιάζει να κάνει άνοιγμα και στην Αίγυπτο. Ωστόσο, στον «πάγο» έχει μπει η δραστηριότητά της στην Κίνα, όπου έχει αναστείλει τη λειτουργία του καταστήματός της και επαναπροσδιορίζει τη συνέχιση της συνεργασίας της στη χώρα, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που διαμορφώθηκαν στην αγορά εξαιτίας της πανδημίας. Να σημειωθεί  ότι η Coffee Island διαθέτει επιπλέον παρουσία σε Κύπρο, Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδά και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, καθώς και στην Ελβετία, χώρα την  οποία ξεκλείδωσε εντός του 2021

Αν και η Coffee Berry μετρά μόλις 5 χρόνια παρουσίας, έχει καταφέρει να αναπτύξει το δίκτυο καταστημάτων της τόσο εντός όσο και εκτός ελληνικών συνόρων. Κύπρος και Αίγυπτος αποτελούν τις αγορές που επέλεξε να επεκταθεί εκτός Ελλάδας. Τα καταστήματα στην Κύπρο ξεπερνούν τα 70 και στην Αίγυπτο τα 10.

Από τη λίστα των αλυσίδων που έχουν επιλέξει το δρόμο της εξωστρέφειας δε θα μπορούσε να λείψει και ο Γρηγόρης, ο οποίος κάνει καριέρα στην Γερμανία με την επωνυμία Gregorys Coffee ενώ συνεχίζει την στρατηγική επέκτασης της σε Ελλάδα και εξωτερικό. 
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

coffee island-kafes
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μπαίνει στη μάχη του καφέ στα σούπερ μάρκετ η Coffee Island

Η εταιρεία καφεστίασης που στοχεύει στη διεύρυνση του πελατειακού της κοινού και να αυξήσει την διείσδυσή της στην αγορά, εκμεταλλεύεται το μομέντουμ της αγοράς και μπαίνει στα ράφια των σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης.