ΓΔ: 2031.92 -1.19% Τζίρος: 64.14 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:10:36
IVI-Pepsico-Hellas
Φωτο: Pepsico Hellas

Αντεπίθεση της Pepsico σε όλα τα μέτωπα με έμφαση σε Lipton και ΗΒΗ

Αλλαγή διοίκησης, νέα προϊόντα, μεταφορά παραγωγής στην Ελλάδα, και αύξηση μεριδίων περιλαμβάνει το σχέδιο αντεπίθεσης της Pepsico στην ελληνική αγορά. Το Lipton Ice Tea έγινε αναψυκτικό, ενώ ενισχύεται η ΗΒΗ.

Να επιστρέψει για τα καλά στην ελληνική αγορά θα επιδιώξει τη φετινή χρονιά η Pepsico, η οποία μετά από μία σειρά καθοδικών χρονιών της τελευταία τριετία δείχνει να αντιδρά στην πίεση που είχε δεχθεί τόσο από τον παγκόσμιο ανταγωνιστή της, την Coca Cola, όσο και από τους Έλληνες εμφιαλωτές αναψυκτικών που της είχαν «κλέψει» μερίδια.

Μία πρώτη σημαντική, αλλά και αναγκαστική, κίνηση ήταν η αλλαγή στην κορυφή της διοικητικής πυραμίδας. Πρόσφατα πρόεδρος της εταιρείας, στην θέση της Δέσποινας Τσαγγάρη η οποία μετακινήθηκε στη Νίκας, ανέλαβε ο  Θανάσης Καρακάσης. Ο κ. Καρακάσης είναι βαθύς γνώστης του ομίλου καθώς ξεκίνησε την καριέρα του στην Tasty το 2006 και μεταπήδησε στην Pepsico το 2011. Καλείται να συνεχίσει το έργο της κ. Τσαγγάρη, η οποία πιστώνεται τη συγχώνευση Pepsico – Tasty το 2019 αλλά και την «ανακατάληψη» της δεύτερη θέσης στην κατηγορία των αναψυκτικών (σ.σ. είχε χάσει την δεύτερη θέση στην κατηγορία της cola από την Green Cola και στο σύνολο των αναψυκτικών από τη Λουξ).

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα περασμένα χρόνια υπήρξε μία απαξίωση των σημάτων της εταιρείας τα οποία διετίθεντο από το λιανεμπόριο σε τιμές και προσφορές που ανταγωνίζονταν αυτές των private label. Πλέον, όπως αναφέρουν στελέχη της Pepsico στο Business Daily, στο λιανεμπόριο τα μερίδια σε επίπεδο όγκου έχουν σταθεροποιηθεί πάνω από το 10%, ενώ η εικόνα είναι σαφώς καλύτερη στην αγορά της εστίασης που αποτελεί και το δυνατό χαρτί της εταιρείας. Στελέχη της εκτιμούν ότι στο σύνολο της αγοράς και των αναψυκτικών το 2022 τα μερίδια σε όγκο κινήθηκαν στα επίπεδα του 12% -13%.

Σε εμπορικό επίπεδο, η πρώτη κίνηση φέτος αφορά το πλέον δυνατό σήμα της οικογένειας, το Lipton. Τον Απρίλιο λανσαρίστηκε μία νέα σειρά, η Lipton Ice Tea Sparkling, που παντρεύει το τσάι Lipton με το ανθρακικό δίνοντας του έτσι πρόσβαση στην κατηγορία των αναψυκτικών. Πρόκειται για το πρώτο προϊόν που κυκλοφορεί στην Ελλάδα στην κατηγορία αυτή και διατίθεται σε τρεις διαφορετικούς τύπους (ροδάκινο, λεμόνι, και λεμόνι χωρίς ζάχαρη). Αξίζει να αναφερθεί ότι η Pepsico με το Lipton είναι leader στην κατηγορία του ice tea.

Πέρα από την Pepsi Max, η οποία αποτελεί το δυνατό χαρτί της εταιρείας στα αναψυκτικά τύπου cola, η βαρύτητα θα πέσει φέτος και στο σήμα της HBH. Ένα ελληνικό σήμα που τις περασμένες δεκαετίες κυριαρχούσε και βρισκόταν στην κορυφή της αγοράς. Πέρα από την μεταφορά της παραγωγής των can στο εργοστάσιο της ΕΨΑ στην Αγριά, έχει δρομολογηθεί και η επιστροφή της παραγωγής των pet (500 ml και 1,5 λίτρο) στις εγκαταστάσεις στο Λουτράκι από την NU Aqua.

Η οικογένεια της HBH ενισχύθηκε φέτος με μία ακόμη γεύση, την πλέον δυναμική, αυτή του pink grapefruit, ενώ αλλαγές θα υπάρξουν και στη φόρμουλα της πορτοκαλάδας. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, μετά από έρευνες που πραγματοποίησαν σε Έλληνες καταναλωτές, η νέα συνταγή θα έχει περισσότερο χυμό πορτοκαλιού καθώς και πιο «ζωντανό» κίτρινο χρώμα.

Η αντεπίθεση στα αναψυκτικά συνοδεύεται και με νέα εικαστικά στις περισσότερες συσκευασίες με τη διοίκηση να δηλώνει ότι πλέον είναι επικεντρωμένη στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας η οποία τα τελευταία χρόνια βρισκόταν στη σκιά των σνακ (Tasty, Lays, Doritos, Cheetos, Ruffles κ.α.), κατηγορία στην οποία η Pepsico είναι με διαφορά leader στην ελληνική αγορά. Σημαντική συμβολή είναι ότι πλέον ο όμιλος ενδυναμώνεται και σε επίπεδο διανομής καθώς ξεκίνησε την καλοκαιρινή σεζόν έχοντας στο χαρτοφυλάκιο του ξανά εμφιαλωμένο νερό (Eonio Λουτράκι) μέσω της συνεργασίας της με την NU Aqua.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ανθεκτικά σούπερ μάρκετ, οι «φοβισμένοι» καταναλωτές, τι ψωνίζει κάθε γενιά

Η αγορά των σούπερ μάρκετ δείχνει εντυπωσιακή ανθεκτικότητα, οι καταναλωτές αν και πιεσμένοι ψυχολογικά αυξάνουν τις αγορές τους με σημαντικές διαφοροποιήσεις αναλόγως τη γενιά που ανήκουν.
Martin-Brandenburger-Lidl
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μ. Μπράντενμπουργκερ (Lidl): Σταθεροί κανόνες όχι νέα εμπόδια στο εμπόριο

Ο CEO και πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς τονίζει ότι η αγορά χρειάζεται προβλεψιμότητα, ευέλικτο κανονιστικό πλαίσιο και επενδύσεις στην τεχνολογία ώστε να στηριχθούν μισθοί και τιμές.
Γυναίκα σε εσωτερικό χώρο
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Κινεζική αντίδραση, τα deals που φέρνουν γκρίνιες και η εξαγορά της Κρητικός

Οι κινέζοι αντιδρούν στις δηλώσεις Γκίλφοιλ, ποιοί γκρινιάζουν για τα deals, οι νταήδες και οι φυλακές. η Dimand φτιάχνει κατοικίες με κοινωνικό χαρακτήρα και οι καθυστερήσεις στο deal Μασούτης - Κρητικός.
Σκλαβενίτης Τhe FoodHall
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σκλαβενίτης: Η επένδυση στο FoodHall και η επιστροφή της «Σπιτικής Κουζίνας»

Η Σκλαβενίτης μεταμορφώνει το πρώην εργοστάσιο Πίτσος σε ένα πρωτοποριακό FoodHall μι επένδυση 150 εκατ. ευρώ και ετοιμάζει την επιστροφή της «Σπιτικής Κουζίνας» με νέο concept και νέα δυναμική.
Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ελληνική αγορά χωράει 4 με 6 μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Σε νέο γύρο συγκέντρωσης οδεύει η αγορά των σούπερ μάρκετ, καθώς το περιθώριο κέρδους έχει μειωθεί στο 1,65%, το λειτουργικό κόστος έχει εκτιναχθεί κυρίως λόγω των ενοικίων, ενώ η αγοραστική δύναμη του καταναλωτή μειώνεται διαρκώς.
Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτωπο παραγωγών - καταναλωτών κατά ΥΠΑΝ για την πορεία τιμών νωπών προϊόντων

Φορείς παραγωγών, πωλητών λαϊκών αγορών και ενώσεις καταναλωτών καταγγέλλουν ότι η ρύθμιση για την «πορεία διαμόρφωσης τιμών» στα νωπά προϊόντα είναι αόριστη, ανεφάρμοστη και αυξάνει τη γραφειοκρατία.