ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Τα drones από τρεις ελληνικές εταιρείες που ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο

Altus, SAS Technology, Velos Rotors: Οι τρεις ελληνικές εταιρείες που αναπτύσσουν με επιτυχία μη επανδρωμένα υψηλής τεχνολογίας, βρίσκουν αναγνώριση στο εξωτερικό και προσφέρουν θέσεις εργασίας σε εξειδικευμένο προσωπικό.

Μπορεί η Ελλάδα, το 1982 να πέταξε το πρώτο της UAV, τον «Πήγασο», ωστόσο έκτοτε όλα «πάγωσαν» και στον τομέα των μη επανδρωμένων δεν έγινε απολύτως τίποτα. Πολλά χρόνια μετά, μέσα στην οικονομική κρίση που η αμυντική βιομηχανία της χώρας χτυπήθηκε σφοδρά άρχισαν σιγά σιγά ελληνικές εταιρείες με ανθρώπους που αποφάσισαν να μην φύγουν στο εξωτερικό να ασχοληθούν με τα μη επανδρωμένα. 

Τα τελευταία χρόνια μάλιστα βγαίνουν δυναμικά ελληνικές εταιρείες που σχεδιάζουν και παράγουν μη επανδρωμένα και αναγνωρίζονται στο εξωτερικό και τα προϊόντα τους «πετάνε», είτε στον τομέα της ασφάλειας, ή στον τομέα της επιτήρησης, ενώ ήδη μπαίνουν δυναμικά και στον τομέα της άμυνας.

Το θετικό είναι ότι πλέον και το ελληνικό κράτος έχει αρχίσει να το καταλαβαίνει αυτό και να προωθεί πλέον στις ένοπλες δυνάμεις ελληνικά drones, καθώς όπως έχει αποδείξει η πρακτική πλέον –Ουκρανία, Λιβύη, Αρμενία, Συρία– τα μη επανδρωμένα μπορούν να παίξουν καίριο ρόλο σε μια πολεμική σύγκρουση και μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις να είναι καταλυτική η συμμετοχή τους.

Αυτές είναι τρεις εταιρείες που έχουν να παρουσιάσουν πολύ σημαντικό έργο στον τομέα των μη επανδρωμένων, ενώ τα drones τους ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο.

 

Altus-Atlas4-Drone

Altus

Μπορεί η εταιρεία από τα Χανιά να έγινε πάρα πολύ γνωστή όταν η Amazon ανακοίνωσε ότι στο πρόγραμμα της για το «έξυπνο νησί» της Νάξου θα χρησιμοποιηθεί το drone της ελληνικής εταιρείας Altus, Atlas-4, ωστόσο η ιστορία ξεκινά το 2011. Όταν η Altus άρχισε να δραστηριοποιείται στον τομέα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών στον τομέα της άμυνας και της ασφάλειας.

Όσοι γνωρίζουν τον χώρο των μη επανδρωμένων καλά ξέρουν ότι πρόκειται για την εταιρεία που εμπιστεύθηκε η EMSA (European Maritime Safety Agency), αλλά και η Organization for Security and Stability in Europe, που τα προϊόντα της χρησιμοποιούν οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, ο Στρατός Ξηράς και το Πολεμικό Ναυτικό, η Πυροσβεστική, η Ελληνική Αστυνομία καθώς και άλλοι οργανισμοί και εταιρείες στο εξωτερικό.

Τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει αναπτύξει μια σειρά από πολυκόπτερα και ένα σταθερής πτέρυγας. Τα πολυκόπτερα είναι δικής της σχεδίασης και το σταθερής πτέρυγας το έχει κατασκευάσει σε συνεργασία με μια εταιρεία από την Αμερική. Επίσης απασχολεί επιστημονικό και εξειδικευμένο προσωπικό που προτίμησε να δουλέψει στην πατρίδα του παρά να φύγει στο εξωτερικό.

 

Atlas5-Altus

 

Η Altus καλύπτει μια πλειάδα εφαρμογών πέρα από το κομμάτι της άμυνας και ασφάλειας, με εφαρμογές όπως επιτήρηση δικτύων, επιθεωρήσεις κτιρίων και διάφορες άλλες περιβαλλοντολογικές εφαρμογές. Για παράδειγμα, η EMSA (European Maritime Safety Agency) χρησιμοποιεί τα drones της για να μετρά τους ρύπους από καράβια που διέρχονται από ευρωπαϊκά ύδατα. 

Τελευταία έχει αναπτύξει το Mentor που είναι ένα λογισμικό που επιτρέπει την πτήση πολλαπλών συστημάτων σε διάφορες απομακρυσμένες περιοχές και τα οποία μπορεί ένας χειριστής να τα ελέγχει την ίδια χρονική στιγμή σε διαφορετικές αποστολές.

Η εταιρεία είναι 100% ελληνική και διευθύνων σύμβουλος της ALTUS LSA είναι ο Ζαχαρίας Σαρρής.

 

SAS TECHNOLOGY

 

SAS Technology

Η SAS Technology, θυγατρική του δυναμικά αναπτυσσόμενου ομίλου Spirit World Group του Μιχάλη Σπυριδάκου, είναι μια εταιρεία που ξεκίνησε μόλις το 2020 και σε σύντομο χρόνο έχει καταφέρει να σχεδιάζει και κατασκευάζει UAV. «Ψυχή» της SAS και αντιπρόεδρος είναι ο κ. Φώτης Καμπιώτης.

Η SAS έχει καταφέρει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, με ελληνικά χέρια και μυαλά που στελεχώνουν την εταιρεία να παρουσιάσει πρωτοποριακά προϊόντα τόσο για πολιτική όσο και στρατιωτική χρήση, αλλά και για διάσωση. 

Πιο συγκεκριμένα στο στρατιωτικό κομμάτι, το drone Sarissa δοκιμάστηκε με επιτυχία από τη Thales, για να πάρει πιστοποίηση για εκτόξευση ρουκετών. Το ελληνικό UCAV έγινε το πρώτο στον κόσμο που έβαλλε τη ΝΑΤΟϊκή ρουκέτα HYDRA 70.

 

SAS Technology

 

Μάλιστα μόλις πριν λίγες ημέρες έγινε με επιτυχία και η πτητική δοκιμή του περιφερόμενου πυρομαχικού AIHMI (Αιχμή) με σκάφος φορέα το UCAV SARISA SRS-1A και Φόρτο Ανενεργή Ρουκέτα FZ-90 (70mm) της THALES. Το ΑΙΗΜΙ S.O.L.M. ανήκει σε μία νέα γενιά καινοτόμων συστημάτων περιφερομένων πυρομαχικών, με ικανό χρόνο παραμονής και σημαντική ακτίνα δράσης. Το σύστημα αυτό δίνει νέες δυνατότητες σε ένα γνωστό και αξιόπιστο πυρομαχικό. Προσβάλει με πλήγμα ακριβείας στόχους σε μεγάλη απόσταση (60-100km) ανάλογα με το ύψος άφεσης, συνδυάζοντας πτήση με κινητήρα και απλή κατολίσθηση, ενώ εκτοξεύει στην τελική φάση από απόσταση έως και 7km, ρουκέτα 2.75’’ ημιενεργού καθοδήγησης LASER, όπως η Thales FZ275LGR.

Η επιτυχημένη αυτή δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες, και με πραγματικό από πλευράς βάρους φορτίο, επιβεβαίωσε τη σχεδίαση της επιστημονικής ομάδας της SAS Technology και απέδειξε ότι το AIHMI είναι έτοιμο να εισέλθει στη φάση παραγωγής. Για το σύστημα έχει ήδη εκδηλωθεί ενδιαφέρον για προπαραγγελίες, οι οποίες αναμένεται να οριστικοποιηθούν όταν πραγματοποιηθεί και δοκιμαστική βολή.

Επίσης το drone Sarisa προσφέρει τις «υπηρεσίες» του στην Πυροσβεστική Υπηρεσία με επιτυχία, εκπαιδεύοντας και τα στελέχη της στη χρήση του. Το ελληνικό drone μπορεί να παρέμβει με επιτυχία στο σβήσιμο μιας μικρής εστίας πυρκαγιάς, αλλά και να κάνει εναέρια παρατήρηση και σχεδιασμό καθώς και να μεταφέρει εξοπλισμό γρήγορα και εύκολα για τις πυροσβεστικές δυνάμεις που επιχειρούν.

 

Velos-Rotors-Drones

Velos Rotors

Μια ελληνική startup, η Velos Rotors, πρωτοπόρος κατασκευάστρια ηλεκτρικών μη επανδρωμένων ελικοπτέρων, έχει καταφέρει να «ταξιδέψει» τα προϊόντα της από τη Νότια Κορέα μέχρι τις ΗΠΑ.

Από το Ξυλόκαστρο Κορινθίας, τα πρωτοποριακά ελικόπτερα drones, έχουν καταφέρει να κεντρίσουν το ενδιαφέρον της διεθνούς αγοράς και να επιλεχθούν από ξένες εταιρείες προκειμένου να φέρουν σε πέρας δύσκολες αποστολές.
Αυτό ήταν που πριν λίγο καιρό ώθησε και τη Marathon Ventures να επενδύσει στη Velos Rotors το ποσό των 2 εκατομμυρίων δολαρίων, ώστε η χρηματοδότηση να αξιοποιηθεί για την ικανοποίηση της διεθνώς αυξανόμενης ζήτησης και την περαιτέρω εξέλιξη των καινοτόμων ελικοπτέρων της, που σήμερα αποτελούν τα πιο ασφαλή, αξιόπιστα και άκρως αποτελεσματικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη παγκοσμίως στην κατηγορία τους.

 

Velos-Rotors-Drones

 

Η Velos Rotors ιδρύθηκε από τον Άρη Κολοκυθά το 2013 ύστερα από τρία χρόνια ενδελεχούς έρευνας και δοκιμών του πρωτότυπου ελικοπτέρου. Το συγκεκριμένο ελικόπτερο δεν κυκλοφορεί πλέον στην αγορά, αποτέλεσε όμως τη βάση για τη δημιουργία των μεταγενέστερων μοντέλων.

Τα drones της Velos Rotors, παρέχουν τις εξής υπηρεσίες: Εναέρια επιθεώρηση και έλεγχο (surveillance) μεγάλων εκτάσεων ή κρίσιμων υποδομών, χαρτογράφηση και τοπογράφηση υψηλής ακρίβειας με τη χρήση κατάλληλου εξοπλισμού (π.χ. LiDAR),   μεταφορά ιατροφαρμακευτικού εξοπλισμού σε δυσπρόσιτες περιοχές, όπως νησιά, μεταφορά ανθρώπινων μοσχευμάτων.

Μεταξύ των πελατών της είναι μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού ενώ εντύπωση προκαλεί η συνεργασία με το Λιμενικό της Νότιας Κορέας για να επιτηρούν τα drones τους την ακτογραμμή της χώρας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πυρομαχικά: Η Ευρώπη «γκαζώνει» και στην Ελλάδα... μετακομίζουμε

Την ώρα που οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες αυξάνουν συνεχώς την παραγωγή πυρομαχικών για να ενισχυθεί η Ουκρανία, τα ΕΑΣ μεταφέρονται από τον Υμηττό στη Μάνδρα και η μονάδα θα λειτουργεί με το ένα τρίτο της δυναμικότητάς της.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αναγέννηση της αμυντικής βιομηχανίας: Ο χορός των διεθνών συμφωνιών

Μεγάλες ευκαιρίες δημιουργεί το νέο γεωπολιτικό περιβάλλον και η κλιμάκωση των εξοπλιστικών προγραμμάτων στην Ελλάδα. Οι εννέα συμφωνίες που έκλεισαν στην DEFEA: Από την πώληση της Intracom Defense ως τα deal με τη Naval Group.