ΓΔ: 1995.51 -0.14% Τζίρος: 30.31 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:27:35
Φωτο: Shutterstock

Έξι προτάσεις κατατέθηκαν για την παραχώρηση της Αττικής Οδού

Μεγάλο ήταν το επενδυτικό ενδιαφέρον που υπήρξε για την ανάθεση της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια. Ποια ήταν τα έξι σχήματα που κατέθεσαν πρόταση.

Έντονο ενδιαφέρον από ισχυρά επενδυτικά σχήματα που αναμένεται να οδηγήσει και σε υψηλό τίμημα καταγράφηκε για την Αττική Οδό.

Όπως αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ, υποβλήθηκαν έξι προσφορές για τη διαγωνιστική διαδικασία σχετικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών.

Ειδικότερα, προσφορές υπέβαλαν τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):

  • ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
  • Ένωση προσώπων BRISA- AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.- RUBICONE MIDCO, B.V.- INTRAKAT A.E.
  • Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l.- FINCOP INFRASTRUCTURE LTD.
  • Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S.- VINCI CONCESSIONS S.A.S.- ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.- MOBILITY PARTNER S.A.S.
  • Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.- ΑΒΑΞ Α.Ε.-MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.

Η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής δεσμευτικών προσφορών θα εκκινήσει άμεσα. Οι οικονομικές προσφορές των επενδυτών που πληρούν τους όρους του διαγωνισμού θα αποσφραγιστούν σε μελλοντική συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου, ακολουθώντας όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ. που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης. Αποτελεί τον περιφερειακό οδικό άξονα της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και βασικό τμήμα του οδικού δικτύου του νομού Αττικής. Πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση. Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του οδικού άξονα, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Εύζωνοι), καθώς συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών- Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών- Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας.

Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας- Σταυρού- Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τάκης Θεοδωρικάκος ομιλία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεοδωρικάκος: Εντείνουμε τις προσπάθειες για μια πιο παραγωγική Ελλάδα

Ο υπουργός Ανάπτυξης Τ. Θεοδωρικάκος τόνισε στην 9η Ετήσια Οικονομική Διάσκεψη της ΕΕΝΕ την προώθηση του νέου παραγωγικού μοντέλου με αναπτυξιακό νόμο, ενίσχυση βιομηχανίας και καινοτομίας, και τη σημασία της παραγωγικής Ελλάδας.
Επιχειρηματίας σε σύσκεψη
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παπασταύρου: Η Ελλάδα σε κομβικό ρόλο στις ευρωατλαντικές ενεργειακές σχέσεις

Ο Στ. Παπασταύρου τόνισε στο «Green Deal Greece 2025» ότι η Ελλάδα εξελίσσεται σε κόμβο ενέργειας για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, αξιοποιώντας τις υποδομές, τη σταθερότητα και το επενδυτικό περιβάλλον.
Επιχειρηματίας συζήτηση γραφείου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παπασταύρου: Ενιαίος Κώδικας για χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό

Ο Υπουργός ΠΕΝ Στ. Παπασταύρου ανακοίνωσε στο συνέδριο Green Deal Greece 2025 τον νέο Ενιαίο Κώδικα Χωροταξίας και Πολεοδομίας, στο πλαίσιο της ευρύτερης μεταρρύθμισης «Κωνσταντίνος Δοξιάδης».
Γιώργος Στασινός ομιλία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στασινός: Επενδύσεις σε ανθεκτικότητα, πράσινο και ψηφιακό μετασχηματισμό

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός, στο συνέδριο «Green Deal Greece 2025» τόνισε ότι η ανθεκτικότητα, η πρόληψη και ο πράσινος-ψηφιακός μετασχηματισμός είναι κρίσιμες επενδύσεις για το μέλλον της Ελλάδας.
Αγωγός φυσικού αερίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγκαίνια σταθμού φυσικού αερίου στην Κομοτηνή – Κόμβος για τα Βαλκάνια

Στην Κομοτηνή εγκαινιάστηκε σταθμός συμπίεσης φυσικού αερίου, έργο 134 εκατ. ευρώ που ενισχύει τη θέση της Ελλάδας ως βασικού διαύλου εφοδιασμού της ΝΑ Ευρώπης και του «κάθετου διαδρόμου».