ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πίσω στα κέρδη η σουηδική Η&Μ μετά τις επιβαρύνσεις από τη Ρωσία

Ο όμιλος αύξησε τα καθαρά κέρδη του κατά 61% το εννεάμηνο φέτος συγκριτικά με πέρσι. Αναμένει ωστόσο κάμψη πωλήσεων τον Σεπτέμβριο, εξαιτίας των ζεστών καιρικών συνθηκών σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης.

Αυξημένα κέρδη αλλά υποτονική ενίσχυση πωλήσεων παρουσίασε ο σουηδικός όμιλος ένδυσης Η&Μ κατά το εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης. (Δεκέμβριος 2022-Αύγουστος 2023). Ειδικότερα ο τζίρος της αλυσίδας αυξήθηκε κατά 8% φέτος συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, αγγίζοντας τα 173 δισ σουηδικές κορώνες, ενώ σε συγκρίσιμη βάση η μεταβολή ήταν μηδενική.

Ο όμιλος παρουσίασε αυξημένα μεικτά κέρδη ύψους 87,2 εκατ κορόνων φέτος, από 82,2 εκατ πέρσι, ενώ τα κέρδη μετά φόρων είναι ενισχυμένα και 61% στο εννεάμηνο φέτος, συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, διαμορφούμενα σε 7,14 δισ κορώνες, έναντι 4,43 δισ πέρσι. Η θετική πορεία των κερδών του ομίλου οφείλεται κατά βάση στην ζημία που είχε εγγράψει κατά την περσινή χρήση λόγω της αποχώρησης της αλυσίδας από την αγορά της Ρωσίας. Σημειώνεται ότι το λειτουργικό αποτέλεσμα εννεαμήνου του ομίλου είχε επιβαρυνθεί πέρσι με έκτακτη ζημία ύψους 1,75 δισ κορωνών, εξαιτίας της απώλειας της ρωσικής αγοράς, στοιχείο που εάν ληφθεί υπόψιν, διαμορφώνει την φετινή μεταβολή σε +26%.

Ως προς το τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, ο τζίρος της Η&Μ αυξήθηκε 6% συγκριτικά με πέρσι, στα 60,8 δισ κορώνες, ενώ σε συγκρίσιμη βάση η μεταβολή ήταν μηδενική. Τα μεικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 10%, σε 31 δισ ευρώ, ενώ μειωμένες ήταν 4% ήταν οι δαπάνες πωλήσεων και διαχείρισης, αγγίζοντας τις 26,2 δισ κορώνες. Τα λειτουργικά κέρδη της Η&Μ εκτοξεύτηκαν σε 4,7 δισ κορώνες το τρίτο τρίμηνο φέτος, από 902 εκατ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, εξέλιξη που αποδίδεται στην έκτακτη ζημία που εγγράφηκε πέρσι λόγω της αποχώρησης της αλυσίδας από την ρωσική αγορά, η οποία υπολογίζεται σε 2,1 δισ κορώνες. Εάν συνυπολογιστεί η συγκεκριμένη απώλεια, η θετική μεταβολή στα λειτουργικά κέρδη αντιστοιχεί σε 58%. Εντυπωσιακά ανοδικά ήταν και τα αποτελέσματα μετά φόρων, διαμορφούμενα σε 3,31 δισ κορώνες το φετινό τρίτο τρίμηνο, έναντι 531 εκατ κορόνων πέρσι.

Στόχευση πάντως της διοίκησης της σουηδικής αλυσίδας ήταν η βελτίωση της κερδοφορίας, αλλά και η καλύτερη διαχείριση των αποθεμάτων της, στοιχεία που διαφάνηκαν στα τρέχοντα αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, η ρευστότητα του ομίλου βελτιώθηκε κατά 118% το τρίτο τρίμηνο φέτος, διαμορφούμενη σε 12,25 δισ κορώνες, ενώ τα αποθέματα είναι μειωμένα κατά 21% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Ο όμιλος πάντως αναμένει κάμψη πωλήσεων τον φετινό Σεπτέμβριο, περί το 10% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό μήνα, εξέλιξη που αποδίδει στον ασυνήθιστα ζεστό καιρό που επικράτησε σε αρκετές ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και στην απώλεια της ρωσική αγοράς η οποία υπολογίζεται ότι συνεισφέρει το 4% της αναμενόμενης κάμψης. Σε διεθνές επίπεδο, η Η&Μ διευρύνει την παρουσία της στις χώρες της Λατινικής Αμερικής, σχεδιάζοντας το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων της στην Βραζιλία, το 2025, ενώ μέσα στον προσεχή Νοέμβριο θα ξεκινήσει η σταδιακή επαναλειτουργία των περισσοτέρων από τα σημεία που διέθετε στην Ουκρανία. Μέσα στον Σεπτέμβριο τέλος, η Η&Μ λάνσαρε το πρώτο της ηλεκτρονικό κατάστημα εντός του κινεζικού κολοσσού marketplace JD.com, εξέλιξη που διευρύνει σημαντικά την παρουσία της στην αχανή κινεζική αγορά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με όπλο τις σταθερές τιμές, η Pink Woman πετυχαίνει ισχυρή ανάπτυξη

Η εταιρεία γυναικείων ενδυμάτων έχει επιλέξει να κρατά σταθερές τιμές τα τελευταία χρόνια και κερδίζει έδαφος στην αγορά με διψήφια ποσοστά αύξησης πωλήσεων και σημαντική αύξηση κερδών το 2023.
mango stores-emporio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιδόσεις ρεκόρ για τη Mango το 2023, κινείται στα χνάρια της Inditex

Ο ισπανικός όμιλος ακολουθεί το παράδειγμα της Inditex, αναβαθμίζοντας τις συλλογές του και κρατώντας αποστάσεις από τον φθηνότερο ανταγωνισμό. Τουλάχιστον 500 νέα καταστήματα μέχρι το 2026, τα έσοδα θα αγγίξουν τα 4 δισ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες φίρμες στα πολυκαταστήματα Attica, διψήφια αύξηση πωλήσεων το 2023

Διεύρυνση εμπορικών συνεργασιών με νέα διεθνή brands, τόσο στην ένδυση όσο και στα καλλυντικά. Μέχρι τον Σεπτέμβριο η ριζική ανακαίνιση του Attica στο Golden Hall. Αύξηση πωλήσεων 12% και καθαρών κερδών 25% το 2023.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην... επίθεση η πολωνική Pepco, έφτασε τα 27 καταστήματα στην Ελλάδα

Ο πολωνικός όμιλος είχε αυξημένα έσοδα κατά 11% το πρώτο τρίμηνο της χρήσης, κυρίως χάρη στη συστηματική επέκταση των αλυσίδων του. Προβληματισμός για την Ερυθρά Θάλασσα και τις επιπτώσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επεκτατικά σχέδια από τη Marks & Spencer, έμφαση σε Ευρώπη και Ινδία

Η αλυσίδα επενδύει στην περιοχή της Νοτίου Ευρώπης με τη δημιουργία νέου κέντρου διανομής στην Κροατία. Οι διεθνείς πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 10% το πρώτο εξάμηνο 2023. Στην Ελλάδα ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 14% το 2022.