ΓΔ: 1448.48 -0.48% Τζίρος: 144.75 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Menelaos Myrillas / SOOC

Η Αττική Οδός, οι ορκωτοί στα ΕΛΤΑ και ο «αποκεφαλισμός» για το θεαθήναι

Πότε θα πέσουν οι υπογραφές για την Αττική Οδό, οι επιθέσεις κατά γυναικών στα Εξάρχεια και η αντίδραση του Γιάννη Οικονόμου, η αδιαφορία ορκωτών για τα ΕΛΤΑ, γιατί το Φυσικό Αέριο δεν αλλάζει όνομα και η καθυστέρηση στα έργα.

Το τελευταίο τρίμηνο του 2024 προβλέπεται, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό, να πέσουν οι υπογραφές με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού και να εισπραχθεί το τεράστιο τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ. Εξέλιξη που προϋποθέτει ότι όλες οι απαραίτητες διαδικασίες θα εξελιχθούν απρόσκοπτα και χωρίς εκπλήξεις. Το κατά πόσο αυτό είναι εφικτό αναμένεται να ξεκαθαρίσει ως το τέλος του μήνα, με την απόφαση της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) σχετικά με την προσφυγή του σχήματος Vinci – Μυτιληναίος – Mobility Partner, που είναι επιλαχών προτιμητέος επενδυτής με προσφορά 3,106 δισ. ευρώ. Η προσφυγή συζητήθηκε στις 7 Νοεμβρίου και το περιθώριο για την απόφαση είναι 20 ημέρες. Μία απόρριψη της προσφυγής θα αφήσει ανοιχτό ορίζοντα για την ολοκλήρωση της συναλλαγής, σε άλλη περίπτωση τα πράγματα θα δυσκολέψουν για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου, που τον Οκτώβριο του 2024 θα πρέπει να αλλάξει χέρια. Η λήξη της υφιστάμενης παραχώρησης θα σημάνει και την επιστροφή του asset στο Δημόσιο.


Για τα μάτια του κόσμου

«Έφαγε» τον διοικητή του αστυνομικού τμήματος Ωρωπού, για τις επιθέσεις σε γυναίκες στα Εξάρχεια, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου. Ο λόγος είναι ότι ο αλλοδαπός δράστης είχε παραβιάσει τους όρους αποφυλάκισης. Η υπόθεση των πολλών επιθέσεων στα Εξάρχεια (μεταξύ αυτών και σε ανήλικο κορίτσι) προκάλεσε πολλές συζητήσεις στα κοινωνικά δίκτυα, καθώς ο αλλοδαπός δράστης φαίνεται πως βρισκόταν παράνομα στη χώρα και είχε κριθεί προφυλακιστέος το 2022 για απόπειρα βιασμού, αλλά αφέθηκε ελεύθερος διότι, κλασικά ελληνικά, συμπληρώθηκε το 18μηνο της προφυλάκισης χωρίς να δικαστεί. Κάτι έπρεπε να κάνει ο καλός υπουργός και κάτι έκανε πράγματι για τα… μάτια του κόσμου. Διότι δυστυχώς το πρόβλημα στο συγκεκριμένα συμβάν, αλλά και ευρύτερα της χώρας, δεν είναι ότι ένας άνθρωπος δεν έκανε τη δουλειά του. Το πρόβλημα είναι βαθιά συστημικό, ενός κρατικού συστήματος που δεν δουλεύει γενικώς και ειδικώς. Βαθιά λειτουργικά προβλήματα που δεν θεραπεύονται με κινήσεις για το θεαθήναι.

-- Ας φροντίσει ο κ. Οικονόμου να τοποθετηθούν κάμερες τουλάχιστον στους βασικούς οδικούς άξονες, μπας και μπει λίγο τάξη στους δρόμους, όπου καθημερινά θρηνούμε νεκρούς εξαιτίας ανεύθυνης και αντικοινωνικής οδηγικής συμπεριφοράς. Προχθές ασυνείδητος σκότωσε μια νέα γυναίκα 32 ετών στη Λεωφόρο Συγγρού τρέχοντας με…200, χωρίς υπερβολή.


Η αδιαφορία των ορκωτών για τα ΕΛΤΑ

Το ότι ορκωτοί, σύμβουλοι, παρασύμβουλοι κ.λπ. δεν προλαβαίνουν να πάρουν ανάσα από τις πολλές δουλειές, κρατικές κατά βάση αλλά και ιδιωτικές, είναι γνωστό. Φαίνεται μάλιστα ότι δεν προλαβαίνουν ούτε καν να καταθέσουν προσφορές ακόμα και για μεγάλες εταιρείες. Όπως φαίνεται, το 2022 τα ΕΛΤΑ ζήτησαν από τέσσερις ελεγκτικές εταιρίες προσφορές, για τη σύνταξη των ετήσιων ενοποιημένων χρηματοοικονομικών καταστάσεων σύμφωνα με τα ΔΛΠ, και συγκεκριμένα από την KPMG, Ernst & Young, Grant Thornton, Deloitte, από τις οποίες κατέθεσε προσφορά μόνο η Grant Thornton, η οποία και πήρε τη δουλειά. Οι άλλες τρεις ελεγκτικές δεν καταδέχθηκαν ούτε καν να υποβάλλουν προσφορά!

 -- Υπάρχει βέβαια και μια άλλη εξήγηση που έχει να κάνει με την αποστροφή κινδύνου. Χρειάζεται μια κάποια γενναιότητα, για να το θέσουμε κομψά, για να αναλάβει κανείς το λογιστικό – διαχειριστικό χάος μιας εταιρείας όπως τα Ελληνικά Ταχυδρομεία που θυμίζει ΔΕΚΟ από τα… παλιά.


Γιατί το Φυσικό Αέριο δεν αλλάζει όνομα

Η εταιρεία Φυσικό Αέριο εδώ και λίγα χρόνια έχει επεκταθεί και στην ηλεκτρική ενέργεια όμως η διοίκηση όπως αποκάλυψε χθες ο Γενικός Διευθυντής της Γιάννης Μητρόπουλος στο περιθώριο της εκδήλωσης για την δωρεά των φορτιστών στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Νιάρχος, δεν πρόκειται να αλλάξει την επωνυμία του. Ο λόγος είναι τόσο η ιστορικότητα της της εταιρείας που ξεκινάει από τον 18ο αιώνα όσο και το παράδειγμα της British Gas η οποία σήμερα η μεγαλύτερη και η πιο σύγχρονη εταιρεία ενέργειας στην Βρετανία τόσο στον ηλεκτρισμό όσο και στο φυσικό αέριο. Σύμφωνα με τον κ. Μητρόπουλο, ο οποίος είχε υπεραμυνθεί στην διατήρηση του ονόματος όταν είχε τεθεί το θέμα αυτό πριν από έξι χρόνια, όταν η εταιρεία εισέρχονταν και στο ηλεκτρικό ρεύμα, «δεν είναι η επωνυμία της εταιρείας αυτή που θα επηρεάσει τον καταναλωτή να αγοράσει, είναι αυτό που εισπράττει για αυτή την εταιρεία και η εμπιστοσύνη που του εμπνέει για το εάν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του». Σύμφωνα με τον ίδιο η επωνυμία δεν φαίνεται να επηρέασε την πορεία της στην επέκταση στο ηλεκτρικό ρεύμα καθώς ήταν από τις τελευταίες εταιρείες που εισήλθαν στην κατηγορία και αυτή την στιγμή έχει την μεγαλύτερη δυναμική. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΡΑΕ του 8μήνου του 2023 η Φυσικό Αέριο ήταν δεύτερη σε ανάπτυξη στο ηλεκτρικό ρεύμα πανελλαδικά.


«Πέταξαν» τα κοτόπουλα της KFC στην Ελλάδα

Μακρινός εφιάλτης φαντάζει πλέον το λουκέτο της Pizza Hut στην Ελλάδα για την Food Plus, την εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Ιωάννου της ΑΒΑΞ, η οποία άνοιξε φτερά χάρη στη στροφή της αποκλειστικά στην ανάπτυξη των KFC. To 2022 έκλεισε με αύξηση πωλήσεων 62,2% στα 27,6 εκατ. ευρώ, ποσό ρεκόρ που ξεπερνάει κατά πολύ τις πωλήσεις που είχε όταν δραστηριοποιούνταν και στην πίτσα. Παράλληλα κατακόρυφη άνοδο είχαν και τα κέρδη τα οποία διαμορφώθηκαν σε 1,72 εκατ. ευρώ από 996 χιλιάδες το 2021. Η εταιρεία έχει βάλει τις μηχανές να τρέχουν στο φουλ και στα 14 καταστήματα που λειτουργούσαν στο τέλος του 2022 μέχρι σήμερα έχουν προστεθεί άλλα τρία ενώ είναι ακόμη δύο σε φάση κατασκευής. Η κατακόρυφη ανοδική πορεία φαίνεται ότι ήταν ο λόγος που οδήγησαν την KFC Ευρώπης, όπως ήδη σας είχε ενημερώσει η στήλη, να προχωρήσει στην σύσταση τοπικής εταιρείας με την επωνυμία KFC Ελλάδος Ε.Π.Ε..


Η εξαγορά του iefimerida

Έκλεισε η συμφωνία για την εξαγορά της ιστοσελίδας iefimerida από την τριανδρία Μπάκου, Καϋμενάκη και Εξάρχου. Η συμφωνία προβλέπει σταδιακή καταβολή του τιμήματος εντός τριετίας και ανάλογα με τις οικονομικές επιδόσεις του μέσου. Αν είναι εντός προβλέψεων θα καταβάλλεται το συμφωνηθέν τίμημα, ενώ αν τα μεγέθη υστερούν, το τίμημα θα μειώνεται. Η συμφωνία προβλέπει επίσης την παραμονή της σημερινής διεύθυνσης στο τιμόνι του site. To τίμημα το γνωρίζουν μόνο ο αγοραστής και ο πωλητής. Φήμες αναφέρουν για 10 εκατ. ευρώ, αλλά πηγές κοντά στο deal εκτιμούν ότι κυμαίνεται γύρω στα 7 εκατ. ευρώ. Πάρα πολύ καλά χρήματα όπως και να έχει, γεγονός που δείχνει πως η δημοσιογραφία και οι επιχειρηματικές δραστηριότητες γύρω από  αυτή, έχουν ακόμη «σφυγμό».


Έως 450 μέρες για ένα έργο του Ταμείου Ανάκαμψης

Ο πρόεδρος  του ομίλου Cosmos Business Systems, Δημήτρης Δάφνης σε συνάντηση με δημοσιογράφους εξέφρασε τον προβληματισμό του, για το κατά πόσο το Δημόσιο είναι έτοιμο να τρέξει τα έργα 2 δισ. ευρώ που έχει ήδη αναθέσει, καθώς οι ημερομηνίες του Ταμείου Ανάκαμψης γίνονται όλο και πιο πιεστικές, ενώ οι διαδικασίες μέχρι τη δημοπράτηση ενός έργου πηγαίνουν με τον αραμπά και «ένα έργο για να δημοπρατηθεί και να κατακυρωθεί χρειάζεται 450 μέρες». Γι αυτό τον λόγο, ο  κ. Δάφνης προτείνει να δημιουργηθεί ένα Παρατηρητήριο Παρακολούθησης Υλοποίησης των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης ενώ σημείωσε πως θα πρέπει να υπάρξει Μητρώο Προμηθευτών Δημοσίου και να υπάρξει σαφής διαχωρισμός ρόλων, μελέτης και εργολαβίας.


Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η αναγκαία θυσία, η BASF και η ΛΑΡΚΟ, η απορρόφηση του RRF και ο Μυστακίδης

Η αλλαγή φρουράς στο ΠροΠο, μια παλιά ιστορία για τον Μ. Χρυσοχοΐδη, πώς η ΛΑΡΚΟ πέρασε στο ραντάρ της BASF, η απορρόφηση 41% στα κονδύλια του RRF και το ενδιαφέρον του Τ. Μυστακίδη για τον ΟΛΘ.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

H πανδημία... βίας, αισιοδοξία Σκρέκα για τις μπαταρίες, o Σαμαράς και οι ελιές

Η ατυχής δήλωση Οικονόμου για την πανδημία βίας που μαστίζει τη Δύση, η Μεσσηνία του Α. Σαμαρά που... διψάει για ξένους εργάτες, ο Κ. Σκρέκας και η μεγάλη επένδυση για μπαταρίες και ο Economist που... συνωμοτεί.
Kostas Skrekas, Ypourgeio Energeias, Energeia, Kyvernisi
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η παραίτηση καραμπόλα στην Τρ. Πειραιώς, τα μελομακάρονα Σκρέκα και τα ΕΛΤΑ

Τι βρίσκεται πίσω από την παραίτηση της κ. Tondi από την Τρ. Πειραιώς, κλείνουν οι εκκρεμότητες για το IPO του Αεροδρομίου, τα μπρος πίσω του ΥΠΑΝ, οι καθυστερημένοι ισολογισμοί των ΕΛΤΑ και ο πόλεμος της μπάλας.
:
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Κόφτης Μητσοτάκη για ΔΕΘ, το deal του Θέματος, η Αττική Οδός και τα λαϊκά ομόλογα

Γιατί ο πρωθυπουργός ζήτησε περιορισμένες συμμετοχές στη ΔΕΘ, η εξαγορά με... δόσεις, το έντοκο και οι τράπεζες, η αντίστροφη μέτρηση για την Αττική Οδό, τι είπε ο Σταϊκούρας για τις αυξήσεις διοδίων και οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ.
Nea-Taytotita
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Οι ταυτότητες, οι νέες μπίζνες του Mr Watt+Volt και τα μυστήρια του E-shop

Γιατί βολεύουν το πολιτικό σύστημα οι λαϊκές αντιδράσεις κατά των ταυτοτήτων, ανοίγουν οι προσφορές για Αττική Οδό, η νέα εταιρεία του Τάσου Παπαναγιώτου της Watt+Volt και η έλλειψη στοιχείων για το E-shop.
Stefanos Kasselakis, SYRIZA
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το τσουνάμι Κασσελάκη, η απόκρουση των αυξήσεων στα διόδια και η Αττική Οδός

Ο αυτοδημιούργητος της... Εκάλης που σαρώνει επικοινωνιακά τα πάντα, η μετάθεση των αυξήσεων στα διόδια για το 2023, αντίστροφη μέτρηση για την Αττική Οδό, η αντεπίθεση του e-fresh.gr και οι οικονομικές σχέσεις με την Παλαιστίνη.