ΓΔ: 2014.9 0.99% Τζίρος: 116.59 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:58:33
Κτίριο ΟΑΣΘ Θεσσαλονίκης
APE

ΟΑΣΘ: Μεγάλη η εξοικονόμηση καυσίμων από τα ηλεκτρικά λεωφορεία

«Τα ηλεκτρικά λεωφορεία μας, πέρα από λειτουργικά, άνετα και αθόρυβα, χαρακτηριστικά που διαπιστώνουν καθημερινά οι επιβάτες μας, είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων» εξήγησε ο διευθυντής Οικονομικών του ΟΑΣΘ Παύλος Τριχάκης.

Τεράστια είναι η εξοικονόμηση καυσίμων που έχει πετύχει ο ΟΑΣΘ στους περίπου τέσσερεις μήνες που κυκλοφορούν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία του Οργανισμού. Από τον Ιούνιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο ο ΟΑΣΘ μείωσε κατά 828.045 τα λίτρα πετρελαίου κίνησης που κατανάλωσε, σε σχέση με πέρσι, εξοικονομώντας χρήματα και, κυρίως, βελτιώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμά του.

Ειδικότερα, από τον Ιούνιο έως και τον Σεπτέμβριο του 2023 τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κατανάλωσαν 3.429.674 λίτρα πετρελαίου ενώ φέτος, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, η κατανάλωση ήταν 2.601.630 λίτρα, μειωμένη δηλαδή κατά περίπου 24%.

Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ως απόρροια της μείωσης στην κατανάλωση πετρελαίου, μείωσε και το κόστος προμήθειας πετρελαίου.

Έτσι, ενώ από τον Ιούνιο έως και τον Σεπτέμβριο του 2023 δαπάνησε 4.174.000 ευρώ για καύσιμα, φέτος, για το ίδιο χρονικό διάστημα, το ποσό «έπεσε» στα 2.962.000 ευρώ. Δηλαδή, σε μόλις τέσσερεις μήνες, ο ΟΑΣΘ εξοικονόμησε περισσότερα από 1,2 εκ. ευρώ!

«Στον αντίποδα», όπως εξηγεί ο διευθυντής Οικονομικών του ΟΑΣΘ Παύλος Τριχάκης, «ο Οργανισμός αύξησε το κόστος για την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος, το οποίο για το τρίμηνο Ιουνίου – Αυγούστου ανήλθε σε 417.000 ευρώ, όταν πέρσι, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα ανερχόταν σε 105.000 ευρώ. Και πάλι, όμως, η εξοικονόμηση πόρων και χρημάτων είναι σημαντικότατη». Μάλιστα, όπως τονίζει ο κ. Τριχάκης, το ετήσιο όφελος για τον ΟΑΣΘ εκτιμάται σε 3 εκ. ευρώ!

Τεράστια είναι βέβαια και τα περιβαλλοντικά οφέλη για τη Θεσσαλονίκη, από τη δρομολόγηση των ηλεκτρικών λεωφορείων. «Τα ηλεκτρικά λεωφορεία μας, πέρα από λειτουργικά, άνετα και αθόρυβα, χαρακτηριστικά που διαπιστώνουν καθημερινά οι επιβάτες μας, είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων και υπηρετούν τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, καθώς συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων ατμοσφαιρικών ρύπων», τονίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης. Ο ίδιος σημειώνει ότι η κυκλοφορία ενός και μόνο ηλεκτρικού λεωφορείου στη θέση ενός πετρελαιοκίνητου, γλυτώνει μέσα σε έναν χρόνο την ατμόσφαιρα της Θεσσαλονίκης από 8,1 κιλά αιωρούμενων σωματιδίων PM 2,5. «Επομένως τα οφέλη για την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε όλοι μας, είναι ανυπολόγιστα», καταλήγει ο κ. Ταγγίρης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κώστας Μπακογιάννης ομιλία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Η «Αθήνα Ψηλά» ζητά ρύθμιση για τα ηλεκτρικά πατίνια και μέτρα από τον Δήμο

Η παράταξη «Αθήνα Ψηλά» του Κώστα Μπακογιάννη καλεί τον Δήμο Αθηναίων να λάβει μέτρα για τα ηλεκτρικά πατίνια, ζητώντας ελέγχους, ζώνες στάθμευσης και πρόστιμα κατά το πρότυπο της Θεσσαλονίκης.
Θάλασσα και ουρανός
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Οι Κυκλάδες μετατρέπονται σε σημείο συγκέντρωσης θαλάσσιων σκουπιδιών

Επιστημονική έρευνα δείχνει ότι τα θαλάσσια ρεύματα και οι άνεμοι συγκεντρώνουν απορρίμματα από όλη την Ελλάδα στις Κυκλάδες, αναδεικνύοντας το πρόβλημα της θαλάσσιας ρύπανσης στο Αιγαίο.
Σκουπίδια αυλή οικίας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έκκληση Δήμου Θεσσαλονίκης για αποφυγή απορριμμάτων το εορταστικό τριήμερο

Η Αντιδημαρχία Καθαριότητας Θεσσαλονίκης καλεί τους πολίτες να αποφύγουν την απόρριψη απορριμμάτων και ογκωδών αντικειμένων από 25 έως 28 Οκτωβρίου, για τη διατήρηση της καθαριότητας.
Ανεμογεννήτρια ηλιοβασίλεμα θάλασσα
ΔΙΕΘΝΗ

Ανησυχίες για εκτροχιασμό της ευρωπαϊκής «Πράσινης Συμφωνίας»

Ο καθηγητής Γ. Γιαννόπουλος εκτιμά πως η Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ έχει σχεδόν εκτροχιαστεί λόγω πέντε παραγόντων και πως ο στόχος του «net zero» ως το 2050 είναι ανέφικτος και πανάκριβος. Κομβικό ρόλο μπορεί να έχει η Τεχνητή Νοημοσύνη στις μεταφορές.